توسعه دهنده فول استک برای استارت آپ خود استخدام نکنید
توسعه دهنده فول استک برای استارت آپ خود استخدام نکنید

ایده اولیه توسعه دهنده فول استک از اوایل دهه 2000 میلادی وجود داشته است و به صورت پیوسته نیز در حال استفاده در حوزه استارت آپ ها بوده است. در حال حاضر تقریبا می توان گفت که یک سوم از توسعه دهندگان خود را یک توسعه دهنده فول استک می دانند، عبارت توسعه دهنده فول استک در دهه گذشته تبدیل به یکی از محبوب ترین کلمات کلیدی در زمینه استخدام شده است، اما سوالی که در این جا وجود دارد این است که آیا واقعا کسب و کار و استارت آپ شما نیازمند به یک توسعه دهنده فول استک است؟ احتمالا پاسخ این سوال منفی است. این مطلب را مطالعه کنید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه بدست بیاورید.
این یک مفهوم عصبی است
هیچ تعریف دقیقی از یک توسعه دهنده فول استک وجود ندارد، جمع بندی کلی درباره این موضوع این است که توسعه دهندگان فول استک در زبان های برنامه نویسی فرانت اند، بک اند و همینطور دیتابیس مهارت بالایی دارند. با وجود این که به نظر می رسد که این تعریف به اندازه کافی ساده است اما در واقع هیچ مجموعه ای از مهارت ها را توصیف نمی کند.
افراد مبتدی باید در نظر داشته باشند که عبارت فول استک نشان دهنده هیچ دسته ای از مهارت ها نیست، آیا ما زمانی که درباره برنامه نویس فول استک صحبت می کنیم منظورمان مهارت های LAMP، MEAN/MERN یا لاراول است؟ آیا این مهارت شامل اپلیکیشن های تحت وب مانند جاوا اسکریپت، CSS، HTML و SQL Server است؟ یا زبان های برنامه نویسی برای موبایل مانند IOS Swift، MySQL یا جاوا است؟
توسعه دهنده فول استک یک عبارت عالی برای ارتباط بین افراد متقاضی کار و استخدام کنندگان است اما نشان دهنده یک موقعیت خاص در شرکت شما نیست.
استارت آپ شما نیازمند مهارت های خاصی است
استارت آپ ها موجودات جالبی در دنیای تجارت هستند که گاهی اوقات چیزی را اختراع می کنند و یا از امکانات موجود به شکلی بهتر استفاده می کنند، این ویژگی ها همراه با محدودیت های مالی و شغلی باعث می شود تا این کسب و کارها نتوانند نیروهای اشتباه( نیروهایی که در حوزه مربوطه تخصص کافی را ندارند) را داشته باشند.
شرکت هایی که فناوری های مختلف را ایجاد می کنند و یا آن ها را به روز رسانی می کنند از یک مهندس ادغام سازی بهره مند می شوند. از طرف دیگر شرکت هایی مانند سازمان های مالی یا جهانی که تغییرات زیادی را در کارکنان خود ایجاد نمی کنند نیازمند ثبات بالایی هستند و به همین دلیل است که نیازمند یک متخصص با توانایی های بالا هستند. استخدام افرادی که مهارت های دقیقی دارند می تواند نیازهای کسب و کار شما را برطرف کند و حتی مفیدتر از این نیز واقع شود. اگر استارت آپ شما مبتنی بر یک نرم افزار است یک توسعه دهنده فول استک بدون اطلاعاتی در خصوص اپلیکیشن های IOS و اندروید نمی تواند برای شما مفید واقع شود و کاربرد زیادی برای شما نخواهد داشت.
صاحبان کسب و کارهایی که به دنبال عناوین توسعه دهنده اپلیکیشن های موبایل، توسعه دهنده اپلیکیشن های تحت وب یا توسعه دهنده UX هستند معمولا افرادی که در همین حوزه ها متخصص هستند را می خواهند، البته توجه داشته باشید که در صورتی که دارای مهارت های اضافی باشید می توانید آن ها را در بخش توضیحات بیاورید.
تکنولوژی ها در حال پیشرفته تر شدن هستند
نسخه های اولیه برنامه ها معمولا به چیزی بیشتر از دستورات if و else نیاز دارند، بنابراین تبدیل شدن به یک توسعه دهنده فول استک مانند یک کار وحشتناک نیست، هر چه تکنولوژی ها به صورت روز افزون در حال پیشرفت هستند دانش متخصصان در حوزه های مختلف نیز در حال پیشرفت است.
در حالت ایده آل تیم IT شما حداقل باید دارای یک عضو با درک گسترده ای از مهارت های مختلف و متخصصان آن حوزه داشته باشد، این فرد در واقع یک کانون ارتباطی میان این متخصص ها برای یکپارچگی و جمع کردن کار را ایجاد می کند.
توسعه دهنده فول استک افسانه ای است
دلیل اصلی که شما نباید یک توسعه دهنده فول استک را برای استارت آپ خود استخدام کنید این است که آن ها در واقع به آن شکل که شما انتظار دارید وجود ندارند، با افزایش پیچیدگی های موجود در فناوری های مختلف این حقیقت ساده مشخص می شود که متخصص بودن در تمامی زمینه ها کاری بیار سخت است که احتمالا کمتر کسی می تواند به آن دست پیدا کند.
با ظهور اپلیکیشن های موبایل، هوشمند شدن ماشین ها، تجزیه و تحلیل داده ها پیچیده، خدمات مبتنی بر پایگاه داده ها ابری و همینطور تعداد بسیار زیادی از فریم ورک های جاوا اسکریپت باعث شده است که تبدیل شدن به یک برنامه نویس فول استک در زمینه های فرانت اند، بک اند و هر آن چیزی که در بین این ها وجود دارد کاری غیر ممکن به نظر برسد.
جمع بندی درباره توسعه دهنده فول استک
با وجود نکات بیان شده ممکن است استخدام یک توسعه دهنده و برنامه نویس فول استک کار درستی نباشد، شما به جای این کار بهتر است نیازهای خود را یادداشت کنید و به دنبال افرادی باشید که در این حوزه ها متخصص باشند و اقدام به استخدام آنها کنید.

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi