نقش مهم فریمورک CodeIgniter در زبان برنامه نویسی php
نقش مهم فریمورک CodeIgniter در زبان برنامه نویسی php

چقدر فریمورک کدایگنایتر را می شناسید؟ کار گروهی از گزینه های بسیار روتین در عصر امروز می باشد. اگر دقت نمایید برای زبان php روش های مختلفی جهت کدنویسی وجود دارد. بنابراین با استفاده از تیم های کدنویسی قطعاً سرعت انجام پروژه بسیار بیشتر خواهد شد. در این بحث چهارچوب هایی وجود دارد که در آن یک سری قوانین وموجود است و تمام اعضای تیم می توانند از آن استفاده نمایند. این چهارچوب ها با عنوان فریمورک نیز شناسایی می شوند، فریمورک کدایگنایتر از گزینه های بسیار رایج در این لاین است.
آشنایی با فریمورک کدایگنایتر
در ابتدا می بایست مفهوم فریمورک را دقیق شناسایی نمایید. دقت کنید که بررسی دقیق ابزارهایی که پیش روی شما در این راستا وجود دارد سبب می شود که کار با فریمورک کدایگنایتر برای شما بسیار ساده تر شود. محیط برنامه نویسی می بایست به درستی نصب شود. پس از نصب محیط برنامه نویسی، می بایست فریمورک مربوطه نصب شود و در نهایت برنامه بسیار ساده و با فریمورک کدایگنایتر نوشته خواهد شد.
کار با دیتابیس
در محیط phpmyadmin می بایست یک دیتابیس ایجاد نمایید، نحوه اتصال دیتابیس به فریمورک کدایگنایتر بسیار مهم است. 4 عمل اصلی در این راستا می بایست به درستی صورت پذیرد. به عنوان مثال می بایست از کوئری Delete برای حذف رکورد استفاده نمایید و همینطور از کوئری update برای عملیات بروز رسانی، استفاده از کوئری های insert و search نیز به ترتیب برای درج و جستجو استفاده می شود.
موضوع مهم در فریمورک کدایگنایتر مفهوم query Builder است. این واژه به معنی ساخت کوئری می باشد. به طور کلی شما می بایست برای حذف و یا اضافه و همینطور جستجو از کوئری های مختلفی استفاده نمایید و قطعاً چنین موضوعی نیاز به بررسی دقیق در خصوص کوئری نویسی دارد. شما برای اضافه نمودن رکورد می بایست از دستور دقیق آن استفاده نمایید.
شاید بهتر باشد کمی خود را درگیر helper نمایید، در فریمورک کدایگنایتر مفهوم هلپر وجود دارد که همانطور که از اسمش پیداست یک کمک کننده است، این مفهوم به شما اجازه می دهد که فرم وب را ساده تر طراحی نمایید. پیشنهاد ما است که یکبار فرم را به کمک Helper و یکبار بدون کمک آن بنویسید قطعاً تفاوت مطرح شده برای شما جالب خواهد بود.
کوکی فریمورک کدایگنایتر
همانطور که می دانید در ابتدا می بایست روند اجرای یک برنامه در php را به درستی یاد بگیرید و سپس با مفهوم های مختلفی که در این راستا وجود دارد روبرو شوید. دقت کنید که کوکی ها نقش بسیار مهمی در فریمورک کدایگنایتر دارند. به عنوان مثال کوکی، حکم یک جعبه ابزار بسیار قدرتمند را دارد که به تمامی اعضای گروه اجازه می دهد از آن استفاده نمایند.
در مقابل مفهومی با عنوان session دیده می شود، سشن تقریباً با کوکی در یک راستا می باشد اما قطعاً این دو متفاوت از هم عمل خواهند نمود. نحوه کار با کوکی در فریمورک کدایگنایتر آسانتر از کار با سشن می باشد. در این راستا شما می توانید در ابتدا از کوکی استفاده نمایید. کوکی یک جعبه اطلاعاتی بسیار قدرتمند است که اطلاعات را به صورت روتین ذخیره سازی می نماید و به این ترتیب اعضای مختلف گروه به سادگی می توانند از آن بهرمند شوند. کار با فریمورک کدایگنایتر روند پروژه را بسیار ساده تر می نماید و این ابزار قدرتمند برای کارهای گروهی از واجبات خواهد بود.
ارسال ایمیل و اعتبار سنجی فریمورک کدایگنایتر
در ابتدا می بایست فرم وب برای ارسال ایمیل ایجاد شود، پس از طراحی فرم وب می بایست نحوه ارسال ایمیل را به درستی اجرا نمایید. ارسال ایمیل ساده می باشد اما در خصوص دریافت ایمیل نیاز به تنظیمات سرویس دهنده خواهد بود بنابراین تنظیمات دقیق برای دریافت ایمیل از مسائل ضروری می باشد.
پس از گذر از این مبحث می بایست فرم تهیه شده مورد اعتبار سنجی قرار بگیرد، اعتبار سنجی فرم یک مفهوم جداگانه بوده و معمولاً از افزونه firebug برای آن استفاده می شود. در واقع در این قسمت بررسی می شود که اطلاعات وارد شده صحیح است یا خیر. عموماً فریمورک کدایگنایتر این روال را با امنیت بسیار ایده آل دنبال می نماید و تیم های مختلف در پروژه نیز ناگزیر به رعایت اصول سخت این بخش هستند.
صفحه بندی فریمورک کدایگنایتر
مفهوم مهم و اساسی صفحه بندی فریمورک کدایگنایتر است. این مفهوم که اغلب با عنوان pagination شناخته می شود به شما این اجازه را می دهد که دیتابیس های مورد نیاز خود را ساخته و با یک صفحه بندی دقیق بتوانید در بین آنها سوییچ شوید. پروژه هایی که شامل صفحه بندی هستند به نوعی دارای ساختاری جداگانه می باشد. تابع explode در php بسیار پر اهمیت است و بهتر است که در فریمورک کدایگنایتر نیز مورد بررسی قرار بگیرد.
با توجه به مسائل گفته شده مشخص شد که فریمورک کدایگنایتر به تیم اجازه می دهد که ضمن انجام وظایف خود از کد های یکدیگر نیز استفاده نمایند به این ترتیب روال منظمی طی می شود. فریمورک کدایگنایتر یک مخزن اطلاعاتی بسیار قدرتمند است که در دسترس افراد گروه در موقعیت های مختلف قرار میگیرد. مدل mvc به طور جدی فریمورک کدایگنایتر را دنبال می نماید، در این حالت فردی که طراح سایت است به تنهایی و مجزا از برنامه نویس به فعالیت خود ادامه می دهد. در این صورت دیگر مشکلی برای پروژه ایجاد نخواهد شد.

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi