لذت طراحی وب را دوباره به دست آورید
لذت طراحی وب را دوباره به دست آورید

لذت طراحی وب را دوباره به دست آورید زندگی برای شما به عنوان طراح وب می‌تواند بسیار پر کار و شلوغ باشد. آنقدر که ممکن است زمان زیادی را به مشتری خود اختصاص دهید و خیلی کم برای خود وقت بگذارید. حتی می‌تواند به جایی برسد که دیگر از کاری که انجام می‌دهید لذت نبرید.
چرا؟ یک‌سری عوامل بالقوه وجود دارد. اما موردی که از همه برجسته‌تر است این است که به راحتی در کاری فرو رویم که به ما اجازه نمی‌دهد انعطاف‌‌پذیر و خلاق باشیم. این وظایف مفرط که شدیدا ذهن را درگیر می‌کند باعث می‌شود تفریحی که قبلا داشتیم را فراموش کنیم. این شرم‌آور است، زیرا داشتن اشتیاق به کد و طراحی چیزی است که در وهله اول بسیاری از ما را به این حرفه سوق می‌دهد.
خبر خوب این است که شما می‌توانید به عقب برگردید و شور و شوق خود را با استفاده از تمرین‌های ساده تا پروژه‌های کامل دوباره باز یابید. بنابراین، حتی اگر در زمان آزاد وقت زیادی ندارید، هنوز هم می‌توانید کاری انجام دهید تا آن روحیه خلاق را برگردانید. پس بیایید شروع کنیم!
یک تکنیک جدید را امتحان کنید
چه شما عاشق طراحی، کد یا هر دو باشید، این موردی است که جواب می‌دهد، و لزوما نباید وقت زیادی را صرف آن کنید.
ایده این است که موردی را پیدا کنید که در مورد آن چیز زیادی نمی‌دانید. این مورد می‌تواند یک تکنیک چیدمان جدید مثل CSS Grid (که پر از امکانات بی‌نظیر است) یا یک آموزش سریع برای ایجاد جلوه‌های ویژه ویدیویی باشد. اگر واقعا می‌خواهید آن‌ها را عمیقا یاد بگیرید، می‌توانید در یک کلاس آنلاین ثبت‌نام کنید.
چیزی که جالب است این است که می‌توانید هر موضوعی را که دوست دارید انتخاب کنید. حتی اگر چیزی باشد که فکر نمی‌کنید در کارهای روزانه خود زیاد از آن استفاده کنید. فقط با تجربه یادگیری موضوعی که واقعا مورد علاقه شماست، می‌توانید دیدگاه مثبت‌تری را ارائه دهید.
یک پروژه جانبی را شروع کنید
پروژه جانبی این امکان را به شما می‌دهد تا روی چیزی که به آن علاقه‌مند هستید کار کنید. باز هم موضوع می‌تواند در مورد هر چیزی باشد. یک بلاگ را به موسیقی‌دان یا تیم ورزشی مورد علاقه‌یتان اختصاص دهید. داستان‌ها کوتاه، شعر یا بخش نظرات را بنویسید. عکس‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. به مادر خود کمک کنید تا صنایع دستی خود را بفروشد.
پروژه‌های جانبی ممکن است برای همه چیز به یک اندازه متناسب نباشند. حتی ممکن است نیاز به ساخت یک وب‌سایت مرسوم نباشد. اما اگر بتوانید از خلاقیت خود، به همراه سایر مهارت‌هایی که از آن‌ها لذت می‌برید استفاده کنید، به بهترین نحو کار خواهد کرد.
هشدار: پروژه جانبی نباید طوری باشد که به یکی از کارهای سخت روزانه شما تبدیل شود.
نکته مثبت در این کار این کار این است که شما چیزی جالب و حتی شاید محبوب بسازید. اگر هم خیلی طولانی شود، دیگر حس تعهد برای ادامه آن وجود ندارد. از این گذشته، هدف این است که استرس خود را کاهش دهید، نه اینکه به آن بیافزایید.
به یک مربی تبدیل شوید
در ابتدا، ذکر کردیم که چطور علاقه به کد و طراحی ما را به این مسیر سوق داد. باید گفت که این طبیعی است که به مرور زمان حس کنیم که در کارمان فروکش کرده‌ایم. زندگی هیچ کدام از ما بدون فراز و نشیب نیست.
گاهی اوقات، به دست آوردن دوباره این شادی با ساخت یک وب‌سایت دیگر به دست نمی‌آید. در عوض، می‌تواند نتیجه ارتباط با شخص دیگری باشد. مربی‌گری راهی عالی برای انجام درست همین کار است.
به اشتراک گذاشتن آنچه که می‌دانید با یک طراح که تازه سفر خود را شروع کرده است می‌تواند بسیار جذاب باشد. به این دلیل که نه تنها شما به کسی در رسیدن به اهدافش کمک کرده‌اید، بلکه از اشتیاق آنان برای یادگیری و چشم‌انداز خوش‌بینانه بهره‌مند می‌شوید. این احساس می‌تواند کاملا مسری باشد.
اگر این کار برای‌تان جالب به نظر می‌رسد، مکان‌هایی زیادی وجود دارد که می‌توانید این کار را شروع کنید. پشتیبانی انجمن‌ها، رسانه‌های اجتماعی یا وبلاگ خودتان، می‌توانند این امکان را به شما بدهند تا به طور آنلاین با دیگران ارتباط برقرار کنید. اگر بیشتر دوست دارید با افراد به صورت رو در رو ارتباط برقرار کنید، ملاقات‌های محلی یا کنفرانس‌های طراحی ممکن است ارزش وقت گذاشتن را داشته باشند.
جمع‌بندی
فشارهای روزانه طراحی وب کافی هستند تا باعث شوند ما کمی به وقت خود توجه کنیم. به همین دلیل یافتن فعالیت‌هایی که به ما امکان می‌دهد جنبه‌هایی از کار خود را که دوست داریم را انجام دهید، بسیار مهم است.
البته همه ما انسان هستیم و فعالیت‌هایی که انتخاب می‌کنیم باید بازتاب شخصیت ما باشد. اینکه آیا در یک آموزش 15 دقیقه‌ای مشغول به کار هستیم، ساخت یک سایت سرگرمی را شروع می‌کنیم یا به ورژن تازه‌تری از خودمان می‌رسیم، مهم‌ترین بخش انجام این کار است.
این روحیه دوباره تقویت می‌شود و به ما چیزی می‌دهد که حتی در سخت‌ترین روزها، شور و شوق داشته باشیم.

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi