فریم ورک Ionic فریم ورک های ری اکت و Vue را در بر میگیرد.
فریم ورک Ionic فریم ورک های ری اکت و Vue را در بر میگیرد.

ارائه مدارک معتبر آموزشی و ورود به بازار کار

فریم ورک Ionic در واقع یک جعبه ابزار UI موبایل است که برای ساخت اپلیکیشن های کراس پلتفرم استفاده می شود، این فریم ورک به خوبی موفق شده است که ارتباط مناسبی را با فریم ورک جاوا اسکریپت انگولار برقرار کند.
فریم ورک Ionic در 23 ژانویه منتشر شد، نسخه 4.0 این ابزار در واقع اهداف خود را از طراحی UI موبایل به طراحی UI و فریم ورک اپلیکیشن به صورت عمومی برای توسعه دهندگان وب تغییر داده است. این نسخه با استفاده از کامپوننت های وب ساخته شده است و همچنان با انگولار کار می کند و دارای یک نسخه آلفا نیز می باشد که با استفاده از کتابخانه ری اکت جاوا اسکریپت و فریم ورک VUE جاوا اسکریپت کار می کند. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این فریم ورک صحبت کنیم بنابراین ما را در این مطلب همراهی کنید.

فریم ورک Ionic و انگولار

از همان روزهای نخست این فریم ورک دستورالعمل های فریم ورک انگولار را به عنوان مکانیزمی برای ساخت کامپوننت های بر پایه جاوا اسکریپت استفاده می کرد که این دستور العمل ها به صورت تگ های HTML توزیع می شدند. زمانی که بعدها فریم ورک انگولار دوباره بازنویسی شد این فریم ورک نیز دوباره بازنویسی شد و انگولار نامیده شد. بعد از آن فریم ورک های ری اکت و Vue بسیار محبوب شدند اما کاربران این ابزارها نمی توانستند از Ionic استفاده کنند چرا که نیازمند انگولار بود.

چند نکته درباره این فریم ورک

از آن جایی که مرورگرها بر روی کامپوننت های وب به عنوان یک مدل کامپوننت متمرکز شده اند سازندگان فریم ورک Ionic این فریم ورک را به صورتی طراحی کرده اند که بتوانند آن را بر روی کامپوننت های وب نیز توزیع کنند. این کامپوننت ها از عناصر شخصی سازی شده و API های Shadow DOM که در مرورگرهای موبایل و دسکتاپ موجود هستند استفاده می کنند. توسعه دهندگان وب می توانند با استفاده از تگ های شخصی سازی شده HTML در Ionic از این کامپوننت ها در اپلیکیشن های تحت وب استفاده کنند. نکته دیگری که در خصوص این فریم ورک وجود دارد این است که فریم ورک Ionic برای ایجاد اطمینان به جای استفاده از API های شخص ثالث از API های استاندارد وب استفاده می کند.

کامپوننت های وب این فریم ورک

کامپوننت های فریم ورک Ionic که تعداد آن ها تقریبا به عدد 100 می رسد برای ایجاد عملکرد بهتر، قابلیت های شخصی سازی و پلتفرم های مختلف طراحی و ساخته شده اند. این نوسازی برای IOS و متریال دیزاین طراحی و ساخته شده است بنابراین کامپوننت ها آخرین استانداردها را برای اندروید و IOS مطابقت می دهند. این کامپوننت ها در واقع با استفاده از پروژه کامپایلر کامپوننت وب این فریم ورک دوباره طراحی و ساخته شده اند.

 

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi