D در آینده
D در آینده

ارائه مدارک معتبر آموزشی و ورود به بازار کار
زبان برنامه نویسی D یکی از زبان های برنامه نویسی نسبتا محبوب در دنیا است که در حال پیشرفت می باشد و روز به روز به طرفداران این زبان افزوده می شود، ما در این مطلب قصد داریم برخی از ویژگی هایی که به احتمال زیاد در آینده ای نزدیک در زبان برنامه نویسی D شاهد خواهیم بود را بررسی کنیم. بنابراین ما را در این مطلب همراهی کنید تا با این زبان برنامه نویسی و کاربردها و ویژگی های آن که در آینده ای نزدیک رخ خواهند داد آشنا شوید.
زبان برنامه نویسی D به صورت پیشفرض برای توسعه وب و اپلیکیشن های موبایل خواهد بود
قابلیت تولید کد زبان برنامه نویسی D که به صورت استاتیک است این زبان را تبدیل به یک گزینه ایده آل برای پیاده سازی یک کد پایه می کند که از طرف سایر زبان های برنامه نویسی و یا محیط های دیگر فراخوانی شود( دقیقا مانند پایتون، جاوا، زبان برنامه نویسی R و ...). به صورت سنتی این کار با استفاده از تعیین ساختار داده ها، RPC که در یک زبان تعریف اینترفیس( IDL) فراخوانی می شود و بعد از آن به زبان هایی که آن را پشتیبانی می کنند ترجمه می شود و یک پروتکل مناسب برای این کار انجام می شود.
با استفاده از این زبان برنامه نویسی هیچ یک از موارد بالا مورد نیاز نیست. یک شخص می تواند یک کد مناسب را به زبان D فراهم کند و کتابخانه هایی که برای این کار وجود دارند به صورت خودکار نسخه ترجمه شده و قابل فراخوانی این کد را برای سایر زبان های برنامه نویسی و محیط های دیگر فراهم می کنند. از آن جایی که نوشتن کدهای مختلف در زبان D راحت تر است و سریع تر اجرا می شود این موضوع از همه لحاظ می تواند مفید واقع شود.
امنیت حافظه برای زبان برنامه نویسی D
Atila معتقد است که زبان برنامه نویسی D یک زبان برنامه نویسی سیستمی است که دارای نوع داده و پوینترها می باشد که حافظه آن دارای امنیت زیادی نیست. او معتقد است که این زبان در حال امن تر کردن حافظه خود است ولی هنوز هم نقطه ضعف هایی دارد که عملکرد آن را تحت تاثیر قرار می دهند.
پیشنهاد DIP1000 شامل یک مکانیزم مربوط به اسکوپ است که می تواند ساز و کاری را پیشنهاد دهد که باعث می شود تا یک شی نتواند در بیرون از اسکوپی که برای آن تعریف شده است استفاده شود و در واقع بعد از پایان اسکوپ از بین برود. بنابراین می توان با استفاده از این پیشنهاد طرح های مدیریت حافظه را با خیالی راحت تر اجرا کرد.
قابلیت های همزمانی راحت تر و ایمن تر در این زبان برنامه نویسی
طبق گفته های Atila استفاده راحت تر و ایمن تر از قابلیت های همزمانی در زبان برنامه نویسی D تقریبا در تمامی مدل هایی که از آینده این زبان برنامه نویسی ارائه شده است آمده است، با این که این قابلیت در حال حاضر در زبان D وجود دارد و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید ولی احساس می شود که هنوز هم نیاز به ایجاد برخی تغییرات در آن وجود دارد تا کامل تر شود.
متمرکز کردن تمامی نیازها به یک API
نکته دیگری که Atila به آن اشاره کرد این بود که او قصد دارد به جای استفاده از روش های مختلف برای دریافت اطلاعات از API ها به صورت تکه تکه مانند روش های __traits، std.traits و یا کدهای شخصی سازی شده،  کتابخانه ای را به این زبان برنامه نویسی اضافه کند تا تمامی نیازهایی که برای دریافت اطلاعات مختلف از API ها وجود دارد را با روشی متمرکز برطرف کند.
قابلیت همکاری راحت تر برای توسعه دهندگان زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس
یکی دیگر از ویژگی هایی که Atila  قصد دارد به زبان برنامه نویسی D اضافه کند این است که قصد دارد محیطی را برای همکاری بیشتر توسعه دهندگان زبان برنامه نویسی D با توسعه دهندگان زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس فراهم کند تا این دو گروه بتوانند همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
سریع تر کردن زمان توسعه یک برنامه
زبان برنامه نویسی D نیازمند یک مفسر سریع است تا توسعه دهندگان بتوانند کدهای ماشین را تولید کرده و آنها را لینک کنند. این در واقع باید روشی پیش فرض برای اجرای بلاک های یونیت تست ها برای دریافت بازخورد سریع تر باشد. با این روش توسعه دهندگان تنها کدهای خود را برای دریافت نتیجه سریع تر کامپایل می کنند و در صورت موفق بودن برنامه کدهای باینری آن را برای کاربران نهایی تولید می کنند.

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi