الگوریتم پنگوئن چیست و چطور وب سایت را جریمه می کند؟
الگوریتم پنگوئن چیست و چطور وب سایت را جریمه می کند؟

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟
الگوریتم پنگوئن گوگل ، اولین بار در ۲۴ آپریل ۲۰۱۲ منتشر شد.
به دنبال انتشار الگوریتم پاندا، گوگل با ارائه آپدیت جدیدی با نام الگوریتم پنگوئن سعی کرد از سوء استفاده وب سایت هایی که با تکرار کلمات کلیدی و لینک های غیرطبیعی قصد فریب گوگل را داشتند جلوگیری کند.
در نخستین مرحله از اجرای الگوریتم پنگوئن ، نزدیک به ۳.۱% از وب سایت های انگلیسی زبان تحت تاثیر قرار گرفتند.
بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ الگوریتم پنگوئن بیش از ۱۰ بار آپدیت شد تا مشکلات آن برطرف شود. از اوایل سال ۲۰۱۷ این الگوریتم جزو اصلی ترین الگوریتم های گوگل به حساب می آید.
نحوه عملکرد الگوریتم پنگوئن
الگوریتم پنگوئن برای دو هدف مشخص راه اندازی شد:
۱ – شیوه لینک سازی : وبمسترها از وب سایت هایی که کیفیت پایینی داشتند و یا نا مرتبط با موضوع محتوا سایت شان بود، لینک می‌گرفتند و یا بک لینک خریداری می کردند.
وبمسترها اینکار را برای ایجاد تصویری جعلی از محبوبیت وب سایت خود برای کسب رتبه بهتر در نتایج جستجوی گوگل می کردند.
به عنوان مثال: یک شرکت طراحی سایت با استفاده از انتشار کامنت هایی در انجمن ها و فروم های اینترنتی تحت عنوان ” بهترین شرکت شرکت طراحی سایت در تهران ” و لینک دادن این عبارت به وب سایت خود، سعی می‌کرد به دروغ یک ارتباط طبیعی ایجاد نماید.
همچنین در مثال بالا ممکن است همین شرکت با ایجاد مطلب در یک وب سایت دیگر با موضوعی که از نظر محتوایی ارتباطی با شرکت طراحی سایت نداشته باشد سعی کند با ” بهترین شرکت طراحی سایت در تهران ” به وب سایت خود لینک بدهد.
۲ – تکرار کلمات کلیدی : برخی از وبمسترها سعی می‎‌کنند با نوشتن کلمات کلیدی متعدد و یا تکرار کلمات کلیدی در یک برگه رتبه سایت خود را در موتور جستجوی گوگل افزایش دهند. به عنوان مثال تکرار غیرطبیعی کلمات کلیدی در یک مطلب می تواند مشابه نمونه زیر باشد:
” برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب و طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی با شرکت طراحی دکوراسیون داخلی ما تماس بگیرید “.
و یا اینکه همین شرکت فرضی طراحی دکوراسیون داخلی می‌تواند به شکل زیر کلمات کلیدی را تکرار نماید:
” دکوراسیون داخلی غرب تهران ، شرق تهران ، الهیه ، استاد معین و تهرانپارس “.
چگونه می توانیم تشخیص دهیم که وب سایت ما توسط الگوریتم‌پنگوئن جریمه شده است؟
در ابتدا بسیار مهم است که بدانید آیا وب سایت شما توسط الگوریتم پنگوئن جریمه شده است یا به دلیل ایجاد لینک های غیرطبیعی پنالتی شده؟ بطور خلاصه الگوریتم پنگوئن یکی از فیلترهای فهرست بندی یا ایندکس گوگل است که برای همه وب سایت ها اجرا می‌شود، در حالیکه مجازات پنالتی فقط برای یک وب سایت که توسط گوگل اسپم شناخته شده باشد اعمال می‌شود.
مجازات پنالتی گوگل ممکن است بخاطر ثبت گزارش از طرف کاربران اینترنت باشد، و یا اینکه به علت بررسی گوگل باشد.خوب است بدانید گوگل نسبت به وب سایت هایی که فعالیت مالی می‌کنند تا یک وبلاگ ساده بسیار حساس تر عمل می‌کند.
اگر آنالیز وب سایت شما نشان می‌دهد که افت رتبه و کاهش ورودی از گوگل داشته اید و این موضوع همزمان با انتشار الگوریتم پنگوئن بوده است، احتمالا تحت تاثیر این فیلتر قرار گرفته اید. البته مطمئن شوید که علت کاهش ترافیک وب سایت شما به دلیل عبور از بازه زمانی جستجوی یک کلمه کلیدی مانند ” آموزش کاشت سبزه عید ” نبوده باشد. همچنین با دقت بررسی کنید که آیا بهینه سازی کلمات کلیدی و یا لینک سازی از نظر گوگل اسپم شناخته می‌شود یا خیر؟ در اینصورت سایت شما در مقابل الگوریتم پنگوئن بسیار آسیب پذیر خواهد بود.
چگونه از پنالتی و جریمه الگوریتم پنگوئن خارج شویم؟
برخلاف پنالتی گوگل، که برای هر کدام از موارد باید یک درخواست تجدید نظر ارسال می‌کرید که وب سایت خود را اصلاح کرده اید، برای خروج از پنالتی الگوریتم پنگوئن نیازی به ارسال درخواست به گوگل ندارید.
بلکه فقط با برطرف کردن خطاها و مشکلات وب سایت خود، این شانس را دارید که در بررسی مجدد وب سایت شما توسط خزنده های گوگل امکان بخشش وجود داشته باشد.
مراحل خروج از جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل :
۱- حذف تمام لینک های غیرطبیعی در حد امکان، از جمله لینک هایی که خودتان ساخته اید یا باعث ایجاد آنها در وب سایت های دیگر شده‌اید.
۲- استفاده از ابزار google disavow برای لینک های اسپم که امکان حذف آنها را ندارید.
۳- در مورد بهینه سازی بیش از حد سایت تجدید نظر کنید، کلمات کلیدی که بیش از حد تکرار شده باشند یا غیر مرتبط با موضوع و محتوای برگه وب سایت باشند را حذف کنید.
بطور خلاصه الگوریتم پنگوئن بخاطر ضعف شدید سیستم گوگل که باعث می‌شد عده ای بتوانند با تکرار بیش از حد کلمات کلیدی و یا ایجاد لینک های غیرطبیعی رتبه سایت خود را افزایش دهند ایجاد شد. برای اینکه وب سایت شما توسط گوگل اسپم شناخته نشود باید تمام مطالبی که منتشر می‌کنید با بیانی طبیعی و لینک هایی که ایجاد می‌کنید ایمن و مرتبط باشد.

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi