نقش کلمات کلیدی برای سئو در سال 2020
نقش کلمات کلیدی برای سئو در سال 2020

در سال 2010، ما هنوز با پاندا، مرغ مگس‌خوار، RankBrain یا BERT مواجه نشده بودیم، و بسیاری از ما همچنان فکر می‌کردیم "محتوای سئوشده" موضوعی است در رابطه با:
افزودن کلمات کلیدی مورد نظر و افزودن انواع دیگری از کلمات نزدیک به آن کلمه کلیدی به تعداد x بار در متن‌مان.
مطمئن شدن از اینکه آن کلمه کلیدی را به همه بخش‌های مهم مثل title tag، meta description، H1 و غیره افزوده‌ایم.
نوشتن حداقل x کلمه زیرا این مقدار یک مقدار جادویی برای رتبه‌بندی است.
اما الگوریتم گوگل رشد کرده است.
اکنون می‌دانیم (یا باید بدانیم) که رتبه‌بندی محتوای ما به معنای فریب گوگل با پر کردن کلمات کلیدی در همه مکان‌های مناسب نیست. بلکه این موضوع در مورد دادن یک تجربه استثنائی به جستجوگران است.
بنابراین دقیقا چگونه باید از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟
برای پاسخ به این سوال، ما باید قدمی به عقب برداریم و به معنای واقعی به نوشتن محتوا برای جستجو بپردازیم.
محتوای سئو شده چیست؟
محتوای سئو شده نوشتن محتوایی است که به منظور رتبه‌بندی در موتورهای جستجو نوشته می‌شود. با این حال، این اصطلاح به طور مناسب مورد توجه بسیاری از متخصصان سئو قرار نمی‌گیرد.
به این دلیل که "محتوای سئو شده" به نوشتن محتوا برای موتورهای جستجو اشاره می‌کند نه انسان‌ها، و این خوب نیست. چرا؟
زیرا الگوریتم گوگل نمایشی برای جستجوگر است.
اگر الگوریتم در تلاش است تا آنچه را که بازدیدکننده انسانی به عنوان بهترین نتیجه انتخاب می‌کند را نمونه قرار دهد، پاسخ به سوال "رتبه‌بندی چگونه است"، انجام بهترین کار برای جستجوگران می‌باشد.
پس اگر گوگل این نوع محتوا را رتبه‌بندی می‌کند، پس راه نوشتن "محتوای سئو شده" فقط نوشتن به روشی است که مردم از آن لذت ببرند، درست است؟
نه کاملا. کمی بیشتر از این مورد است.
چگونه محتوای سئو پسندی را ایجاد کنم؟
محتوای سئوپسند محتوایی است که به سوال جستجوگران به صورت واضح و جامع پاسخ دهد و از مهارت و اعتبار و اعتماد بالایی برخوردار باشد.
بیایید این موضوع را بیشتر باز کنیم.
محتوایی که به هدف سوال جستجوگر پاسخ می‌دهد
محتوای سئوپسند محتوایی است که قبل از هر چیز به سوال جستجوگر پاسخ می‌دهد.
این بدان معناست که موضوع صفحه موردنظر، توسط سوالاتی که مخاطبان پرسیده‌اند دیکته می‌شود.
همچنین بدان معناست که همه محتوا مربوط به جستجوی مخاطب نیست. برخی مطالب برای راهنمایی فکری یا به منظور ایده‌های جدید برای مطالب جستجو شده نوشته شده است. ممکن است مطالب دیگری برای جذب تعاملات اجتماعی نوشته شده باشد.
ما محتوا را برای اهداف گوناگونی می‌نویسیم، بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که هر یک از صفحات ما در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشند. این بدان معناست که به جای پاشیدن کلمات کلیدی در همه صفحات خود، موضوع جستجو شده که مخاطب بر روی آن تمرکز دارد را در تقویم محتوای خود آماده کنیم.
محتوای واضح و جامع چیست
وقتی سوالی می‌پرسید، آیا ترجیح می‌دهید پاسخی مبهم و پیچیده دریافت کنید؟ یا واضح و سر راست و قابل فهم باشد؟ گوگل هم دقیقا مثل شما فکر می‌کند.
اما صحبت کردن در مورد دستور زبان و گرامر خیلی جالب نیست. من فکر می‌کنم بیشتر متخصصان سئو ترجیح می‌دهند با زبان طبیعی صحبت کنند. اما حتی چنین مطالبی هم با محتوایی که خوانا نباشد می‌تواند خراب شود، بنابراین این موضوع دارای اهمیت می‌باشد.
قدرت ابزارهایی مانند "Grammar & Refinements" Microsoft Word را دست کم نگیرید که می‌تواند به شما کمک زیادی کند، مثلا می‌تواند کلمات پیچیده را با کلمات ساده جایگزین ‌کند.
آیا کلمات کلیدی برای سئو مهم هستند؟
اگر راه به دست آوردن ترافیک جستجوی ارگانیک برای محتوای ما، پاسخ واضح و با کیفیت بالا به سوالات مخاطبان است، پس نقش کلمات کلیدی چیست؟ یا اصلا چطور باید از آن‌ها استفاده کنیم؟
کلمات کلیدی: ورودی در مقابل خروجی
وقتی ما به نویسندگان خود کلمات کلیدی را می‌دهیم و از آن‌ها می‌خواهیم که آن محتوا را برای تکرار x بار از آن کلمه کلیدی بهینه‌سازی کنند، در نتیجه با محتوایی که در بالا گفتیم (گنجاندن کلی کلمه کلیدی در متن) مواجه می‌شویم. تأکید نویسندگان به جای اینکه بر روی این باشد که "چگونه می‌توانم محتوا را با این کلمات کلیدی شلوغ کنم" باید این‌گونه باشد "چطور پاسخی ارائه دهم که جستجوگر این سوال احتمالا می‌خواهد؟"
ما باید به خاطر داشته باشیم که کلمات کلیدی ورودی هستند.
وقتی برای جستجو نوشته می‌شوند، ما در حال ایجاد خروجی هستیم.
بنابراین به جای پرسیدن اینکه "چطور می‌توانم این کلمات کلیدی را در صفحه بگنجانم؟" باید ساخت محتوا را با این سوال شروع کنیم "چگونه می‌توانم به این سوال پاسخ دهم؟"
و پس از آن به مرحله بعدی می‌رویم.
"کلمات کلیدی" را به "پرس و جوها" تغییر دهید
تصور کنید که ما از کلمه "کلمات کلیدی" دور شده‌ایم و بیشتر به آن‌ها به عنوان "پرس و جوها" یا "جستجوها" رجوع می‌کنیم.
آیا فکر نمی‌کنید به احتمال زیاد به آن‌ها به عنوان چیزی که ما باید پاسخ دهیم نگاه می‌کنیم نه چیزی که باید کپی شود؟ ما هم این‌ چنین فکر می‌کنیم!
رجوع به آن‌ها به عنوان "کلمه کلیدی" همچنین می‌تواند عواقب ناخواسته دیگری نیز داشته باشد:
1. این امر ما را بر روی اصطلاحات متمرکز می‌کند، و باعث می‌شود کلمات کلیدی باارزش طولانی را نادیده بگیریم.
2. اشاره به یک کلمه واحد دارد. در واقع، کلمات کلیدی هر چیزی است که شخص در نوار جستجو تایپ می‌کند، که می‌تواند 2 کلمه یا 20 کلمه باشد.
3. می‌تواند باعث شود که ما (یا مشتریان و کارفرمایان ما) بر روی چند کلمه کلیدی بیهوده تمرکز کرده و در عوض از صدها یا هزاران پرس و جوی دیگر که می‌تواند تاثیرگذار بوده و ترافیک سایت را هدایت کند غافل شویم.
کلمات کلیدی بد نیستند، اما روشی که ما در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم مهم است.
BERT و تاریخچه گوگل با کلمات کلیدی
BERT آخرین آپدیت گوگل با هدف درک بهتر زبان انسانی است.
در سال 2011، گوگل پاندا را منتشر کرد. پاندا آپدیت الگوریتم گوگل بود که بر روی ترویج سایت‌ها و صفحات با کیفیت بالا و پایین کشیدن مواردی که واقعا ارزش کمی دارند (صفحاتی که فقط پر شده با کلمات کلیدی) تمرکز دارد.
در سال 2013 با الگوریتم مرغ مگس‌خوار، گوگل الگوریتم خود را دوباره بازنویسی کرد تا به جای اینکه محتواهایی را که با این کلمات مطابقت داشتند رتبه‌بندی کند، درک بهتری از مفهوم پشت کلماتی که در پرس و جوها بود به دست آورد.
دوباره ما می‌بینیم که گوگل می‌خواهد سازندگان محتوای وب فراتر از گنجاندن کلمات کلیدی در صفحه پیش روند و در عوض به سوالات پاسخ دهند. نه اینکه فقط آن را در محتوا تکرار کنند.
در سال 2015، گوگل RankBrain را منتشر کرد، یک مولفه یادگیری ماشین (machine learning) برای الگوریتم جستجو که توانایی گوگل را در ارائه نتایج مربوطه برای سوالاتی که گیج‌کننده هستند یا قبلا هرگز پرسیده نشده‌اند، بهبود بخشد.
حالا ما BERT را داریم، که گوگل می‌گوید امیدوارم به جستجوکنندگان کمک کند تا "برخی از کلمات کلیدی را رها کرده و به روش طبیعی‌تری جستجو را انجام دهد."
گوگل همواره می‌خواهد محتوا را طوری سطح‌بندی کند که کاملا به سوالات ما پاسخ دهد. آن‌ها نسبت به گذشته بسیار بهتر عمل کرده‌اند.
هدف خود را در ذهن داشته باشید
وقتی ما می‌دانیم شیوه مخاطبان ما جستجو کردن است، ما باید پاسخ‌هایمان را به طور طبیعی بنویسیم، همانطور که اخیرا John Mueller گوگل گفته است. و اغلب این طبیعی است که همه یا بخشی از پرس و جو را در پاسخ قرار دهیم.
ما نباید صفحه را با کلمات کلیدی پر کنیم، بلکه باید به طور طبیعی به سوالات افراد پاسخ دهیم. هدف فقط مخاطب است. موتور جستجو واسطه است. پس محتوا را بر این اساس بنویسید.

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi