چگونه زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را تمرین کنیم؟
چگونه زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را تمرین کنیم؟

جاوا اسکریپت اغلب به عنوان یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی شناخته می شود. شما برای بدست آوردن مهارت در هر زبان برنامه نویسی شما باید با مفاهیم، سینتکس و الگوریتم های یک زبان برنامه نویسی خاص به صورت کامل آشنا شوید. نکته ای مهم تر از آن این است که شما در هر زبان برنامه نویسی باید حتما به اندازه کافی تمرین کنید. تمرین کردن هر چیزی که شما درباره یک زبان برنامه نویسی خاص( جاوا اسکریپت) یاد گرفته اید به اندازه بسیار زیادی مهم است که به شما اجازه می دهد تا تمام نکات جزئی که درباره زبان ها وجود دارد را بیاموزید.

مقدمه ای درباره این موضوع
زمانی که من یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را شروع کردم و وارد مباحث مربوط به شی گرایی و وراثت شدم برای من بسیار سخت به نظر می رسید و من نمی توانستم تصور کنم که از آنها در یک پروژه واقعی استفاده کنم. با این وجود زمانی که من برنامه نویسی به این زبان را شروع کردم و بیشتر با جاوا اسکریپت تمرین کردم توجه شدم که دانستن تئوری به تنهایی نمی تواند در انجام دادن پروژه های مختلف به زبان جاوا اسکریپت مهم باشد.
بسیاری از افرادی که شروع به یادگیری جاوا اسکریپت کرده اند اطلاعی ندارند که چگونه می توانند چیزهایی که یاد گرفته اند را تمرین کنند. در این مطلب من قصد دارم برخی از روش هایی که به من کمک کرد تا مهارت های جاوا اسکریپت خود را ارتقا دهم را به شما معرفی کنم.

ساخت پروژه های جاوا اسکریپت
این مورد شاید یکی از مهم ترین نکاتی باشد که من در این مطلب برای شما بیان می کنم. به هیچ وجه نگران این نباشید که مبتدی هستید، نیازی نیست که شما از پروژه های پیشرفته شروع به کار کنید بلکه شما می توانید یک قطعه کد راحت را بنویسید که به عنوان مثال رنگ یک دکمه را تغییر دهد. مهمترین نکته ای که شما باید بدانید این است که یک قطعه کد را بنویسید و متوجه شوید که چگونه کار می کند. علاوه بر تجربه ای که شما می توانید با نوشتن این کد بدست بیاورید شما می توانید تمام این پروژه ها را جمع کرده و یک منبعی کامل از نمونه کارهای خود را بدست بیاورید. در انتهای این مقاله من لیستی از پروژه های مختلف را که می توانید برای تمرین جاوا اسکریپت اقدام به نوشتن این پروژه ها به زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت کنید را برای شما آورده ام.

بهبود پروژه های جاوا اسکریپت
به عنوان اولین نکته من این را برای شما بیان کردم که شروع به ساخت پروژه کنید. اقدام بعدی که می توانید برای تمرین کردن جاوا اسکریپت انجام دهید این است که کدهایی که نوشته اید را بهبود دهید. اگر شما چیزهای پیشرفته تری در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت آموختید و ایده ای بدست آوردید که بدانید چگونه می توانید کدهای خود را بهبود دهید حتما آن را انجام دهید و سعی کنید روش های مختلفی را برای حل مشکلات خود بدست بیاورید و عملکرد برنامه خود را با این روش ها اندازه گیری کنید. شما به راحتی می توانید مشاهده کنید که با این نوع تمرین کردن زبان جاوا اسکریپت می توانید مهارت های خود را به میزان زیادی بهبود دهید.
توجه داشته باشید که این فوق العاده است که بتوانید پروژه های خود را ارتقا دهید. به عنوان مثال اگر شما در ابتدا HTML و CSS را آموخته اید و در حال حاضر layout خود را ساخته اید شما می توانید عملکرد آن را در JS بنویسید. نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که هدف اصلی از نوشتن این پروژه ها این است که تجربه های جدیدی را در زبان جاوا اسکریپت بدست بیاورید.

چالش های کد جاوا اسکریپت
این اتفاق ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که نتوانید ایده ای را برای ساختن پروژه خود پیدا کنید. علاوه بر این ممکن است مشکلاتی برای شما در طول پروژه به وجود آمده باشد که بسیار پیشرفته تر از حد شما می باشد و شما نمی توانید این مشکل را با اطلاعاتی که در حال حاضر دارید حل کنید. در چنین مواردی  شما می توانید از از گروه ها و یا وب سایت هایی که به حل این مشکلات می پردازند کمک بگیرید. کدهای چالش برانگیز JS و بسیاری از زبان های برنامه نویسی دیگر در بسیاری از وب سایت ها و انجمن ها وجود دارد که شما می توانید راه حل مورد نیاز خود را از آنها دریافت کنید.
حل مسائل پیشرفته می تواند باعث شود که شما تجربه های جدیدی را بدست بیاورید و علاوه بر این سرگرم خواهید شد. علاوه بر این، این موضوع می تواند برای مصاحبه های شغلی آینده نیز بسیار مفید باشد چرا که ممکن است از شما خواسته شود تا مشکلات این چنینی را حل کنید. یکی دیگر از مزیت های این کار این است که شما می توانید از این پروژه هایی که نوشته اید در سایر پروژه های خود نیز استفاده کنید و به میزان زیادی در زمان خود صرفه جویی کنید.

به یک پروژه جاوا اسکریپت متن باز ملحق شوید و یا با سایر توسعه دهندگان همکاری داشته باشید
این توصیه برای افرادی است که به یک سطح خوبی از زبان برنامه نویسی Java Script رسیده اند. اگر شما هم جز این دسته از توسعه دهندگان هستید می توانید به پروژه های متن بازی که در حال حاضر وجود دارند ملحق شوید که به شما این امکان را می دهد تا به صورت واقعی برنامه نویسی به زبان جاوا اسکریپت را بیاموزید. علاوه بر این شما می توانید با این کار از سایر توسعه دهندگان که به همراه شما بر روی یک پروژه کار می کنند نیز چیزهای زیادی بیاموزید. این موضوع می تواند برای رزومه شما فوق العاده باشد. علاوه بر آن همکاری کردن با سایر توسعه دهندگان بر روی یک پروژه می تواند توانایی های برنامه نویسی شما را بهبود دهد.

به جامعه برنامه نویسان ملحق شوید( بخش اول)
زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت به عنوان یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی دارای یک جامعه بسیار بزرگ و دوستانه است که شما می توانید به عنوان بخشی از این جامعه فعالیت خود را ادامه دهید. در حال حاضر گروه ها و فروم های بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید به آنها ملحق شوید و با این کار مطالب جذاب را مطالعه کنید و سعی کنید که مسائل مختلف در برنامه نویسی را حل کنید.

به جامعه برنامه نویسان ملحق شوید( بخش دوم)
ملحق شدن به جامعه برنامه نویسان یک راه فوق العاده برای یادگیری از سایر توسعه دهندگان در زندگی واقعی است. به صورت کلی این یک روش فوق العاده است که سعی کنید به توصیه های افرادی که تجربه بیشتری نسبت به شما در یک موضوع خاص دارند گوش کرده و به آنها عمل کنید.
علاوه بر این شما میتوانید با این کار تجربه های خود را در اختیار این افراد قرار دهید. بنابراین شما می توانید هم از تجربه این توسعه دهندگان JS با تجربه استفاده کنید و هم می توانید گاهی اوقات تجربه خود را با آنها به اشتراک بگذارید.

یک وبلاگ برای خود بسازید
امروزه وبلاگ ها برای برنامه نویسان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند و بسیاری از برنامه نویسان اطلاعات خود را از این طریق با کاربران خود به اشتراک می گذارند. به نظر من یک روش خوب برای تمرین جاوا اسکریپت این است که شروع کنید دانسته های خود را یادداشت کنید. این موضوع می تواند بر روی پیشرفت شما نیز تاثیر فوق العاده ای داشته باشد.
علاوه بر این شما می توانید برای کمک به سایر توسعه دهندگان JS برخی از مفاهیم آن را با روش های خاص خود آموزش دهید. با یک آموزش ویدئویی شما هم می توانید کاربران زیادی را به وبلاگ خود جذب کنید و هم می توانید با این کار دانسته های خود را مرور کنید و مطالب را بهتر به خاطر بسپارید.

نتیجه گیری
ما در این مقاله ایده های مختلفی را برای شما بررسی کردیم که با استفاده از آنها می توانید به راحتی مهارت های JS خود را ارتقا دهید و بیشتر تمرین کنید. شما می توانید ایده های مختلف را به این زبان برنامه نویسی پیاده سازی کنید.

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi