نکاتی برای اجرای بهتر ایمیل مارکتینگ
نکاتی برای اجرای بهتر ایمیل مارکتینگ

یک کمپین ایمیل مارکتینگ کارآمد که به خوبی برنامه‌ریزی شده است می‌تواند به محصولات و خدمات تجاری شما کمک کند تا نه تنها به صورت محلی بلکه در سرتاسر جهان، حداکثر بازدید و شناخت را به دست آورید. با این روش مستقیم بازاریابی، وقتی ایمیل شما به مشتریان مورد نظر خود برسد، پاسخی سریعی را دریافت خواهید کرد.

اهمیت
در دنیای امروز رقابت تجاری، شرکت‌ها و سازمان‌ها تنها از موثرترین ابزارهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند، و ایمیل مارکتینگ یکی از این موارد است. تجارت‌ها ایمیل‌ مارکتینگ را به دلیل توانایی در سازگاری بالا با دنیای تجاری که مدام در حال تغییر است، سودمند یافته‌اند.
یکی دیگر از عواملی که به اهمیت اجتناب‌ناپذیر ایمیل مارکتینگ می‌افزاید ارزان بودن آن است. همچنین می‌تواند به راحتی در سیستم‌های بازاریابی موجود از هر سازمانی که به دنبال ترویج در سطح بین‌المللی است، ساخته شود.
علاوه‌براین، بازاریابی آنلاین می‌تواند تبلیغات تجاری را موثرتر، کوتاه و در زمان واقعی از نظر ارائه چیزی به کاربران و مشتریان قرار دهد.

مزایای ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگی که به درستی اجرا شده است می‌تواند همه ابتکارات بازاریابی را تعریف کند و مزایای زیادی را به شما بدهد، که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

مقرون به صرفه بودن
مهم نیست که رسانه‌های مرسوم بازاریابی و تبلیغ تجارت چقدر ارزان باشند، آن‌ها هرگز با مقرون به صرفه بودن ایمیل مارکتینگ قابل مقایسه نیستند. تبلیغاتی مانند آگهی‌ها، بروشورها، پوسترها نیاز به هزینه مالی قابل توجهی دارند. از طرف دیگر، ایمیل مارکتینگ به صورت زنده، دائما در حال تغییر و اجرای آسان، به همراه ارزان بودن آن است.

رویکرد جهانی
یکی از مزیت‌های خوب ایمیل مارکتینگ این است که با جهان‌گرایی اینترنت همراه است. مهم نیست که شما در کجا هستید یا به چه افرادی نیاز دارید،‌ ایمیل مارکتینگ راه را برای رویکرد جهانی جهت تبلیغات تجاری باز می‌کند. مرزها در ایمیل مارکتینگ هیچ معنایی ندارند.

رسانه شخصی‌سازی‌شده
ایمیل مارکتینگ یک رسانه شخصی‌سازی شده‌ برای تبلیغات و ترویج تجارت است. این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا رابطه خاصی با انتظارات خود ایجاد کنید.
برخلاف سایر رسانه‌های بازاریابی و تبلیغاتی، ایمیل مارکتینگ می‌تواند از نظر مخاطب مورد نظر خود تقسیم‌بندی شود، یعنی شما می‌توانید افراد را به لیست‌های کوچک‌تر و متمرکزتر تقسیم کنید. این امر به پیام‌های بازاریابی شما یک رویکرد شخصی‌سازی‌شده‌تری می‌دهد.

سنجش نتایج
هر گونه کمپین بازاریابی باید از نظر نتایج و بازخورد از بازار هدف سنجیده شود. با استفاده از ایمیل مارکتینگ به عنوان ابزار تبلیغ تجارت، می‌توانید به راحتی تست‌هایی را راجع به کمپین‌های مختلف در مورد مخاطبان مورد نظر خود انجام دهید.
شما می‌توانید با استفاده از ابزارهایی که در اینترنت در دسترس هستند، نرخ کلیک، نرخ تبدیل، نحوه ورود یک شخص به وب‌سایت و موارد دیگر را به طور دقیق اندازه‌گیری کرده و موفقیت کمپین‌های مختلف ایمیل را ارزیابی کنید.

زمان پاسخگویی سریع‌تر
یکی دیگر از مزیت‌های ایمیل مارکتینگ نسبت به روش‌های معمولی تبلیغ تجارت این است که زمان پاسخگویی سریع‌تری دارد. میانگین زمان پاسخگویی در ایمیل مارکتینگ یک تا حداکثر سه روز است،‌ و بیشترین پاسخ‌ها را در روز اول خود دریافت می‌کنید، در حالی که یک کمپین مستقیم پستی حداقل دو هفته طول می‌کشد تا هر گونه پاسخی را تولید کند.

 استفاده آسان

ایمیل مارکتینگ با سهولت استفاده برای فرستنده و گیرنده همراه است. اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ ساده است و هر کسی می‌تواند بدون نیاز به هیچ منبع وسیعی این کار را انجام دهد.


6 نکته برای انجام بهتر این کار
برای هر کمپین بازاریابی موثر، انجام درست آن بسیار مهم است. در زیر نکات خاصی وجود دارد که به شما در اجرای بهتر و موثرتر کمپین‌های بازاریابی ایمیل مارکتینگ کمک می‌کند.

1. اهداف کمپن خود را از قبل تعیین کنید
قبل از اجرای هر گونه فعالیتی، اهداف باید از قبل مشخص شده باشند تا بتوان حداکثر نتیجه را از آن به دست آورد.
یک کمپین ایمیل مارکتینگ همگانی می‌تواند دو هدف اصلی داشته باشد یعنی تقویت وفاداری مشتری و روابط مداوم برای پاسخی مستقیم به مشتریان. هر کدام از این دو، اهداف کمپین شما هستند، مهم است که برای آن برنامه‌ریزی کرده و سپس آن را اجرا کنید.

2. جلوگیری از اسپم شدن
جدا از این که این روند چقدر آسان، مقرون به صرفه و پاسخگو است، بزرگ‌ترین مانع در راه موفقیت ایمیل مارکتینگ فیلترهای اسپم می‌باشد. وقتی بیشتر مردم شروع به سوءاستفاده از ایمیل مارکتینگ می‌کنند، ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل در سراسر جهان فیلترهای اسپم را معرفی می‌کنند، که مانع بزرگی برای این شیوه تبلیغ کسب و کار است.
بنابراین وقتی متخصصان موفق بازاریابی متوجه شدن که عدم تمایل افراد به اسپم وفاداری مشتری را از بین می‌برد، بسیار سخت تلاش کردند تا با بهترین روش‌هایی که حول جبنه تبلیغات می‌چرخد، مشکل را برطرف کنند.
مجوز بهترین و تنها راه معتبر برای جلوگیری از اسپم شدن در روند ایمیل مارکتینگ است. ممکن است این یک روند خسته‌کننده برای شما به نظر برسد، اما در حقیقت گرفتن مجوز خیلی دشوار نیست.
در عوض چیز مفیدی را به مشتریان خود ارائه می‌دهید (یک کوپن یا تخفیف ویژه، تحقیقات در مورد محصول‌تان یا شاید یک خبرنامه اطلاعاتی) که شخص با دریافت پیام‌های شما موافقت کند و غالبا اطلاعات شخصی باارزشی را ارائه دهد.
هرگز قدرت "رایگان" را دست کم نگیرید و در گرفتن مجوز مشتری در ایمیل مارکتینگ از آن استفاده کنید. وقتی چیزی را به آن‌ها رایگان می‌دهید، رابطه برقرار کرده و سپس محصولات یا خدمات را توصیه می‌کنید، احتمالا آن‌ها از شما خرید خواهند کرد و به برند شما وفادار خواهند ماند.

3. گزینه opt-in
گزینه opt-in (این گزینه به گیرنده ایمیل اجازه می‌دهد که انتخاب کند آیا ایمیل‌های بعد برای او ارسال شود یا نه) یک روش مناسب برای گرفتن مجوز و انجام ایمیل مارکتینگ موثر است. اضافه کردن فرم opt-in به پیام ایمیل بهترین روش از نظر اصول اخلاقی و کارایی ایمیل مارکتینگ است.
برخی از سازمان‌ها حتی به دنبال گزینه "double opt-in" هستند، یعنی گیرنده بعد از دریافت پیام بازاریابی ابتدا آدرس ایمیل خود را برای عضویت در لیست وارد می‌کند، آن‌ها یک ایمیل تأیید ارسال می‌کنند که حاوی یک لینک ویژه است که تأیید می‌کند این بازدیدکننده در واقع در لیست ایمیل آن‌ها ثبت‌نام کرده است. به این ترتیب، آن‌ها به راحتی از اسپم شدن جلوگیری می‌کنند و مشتریان‌شان حس احترام به آن‌ها را ایجاد می‌کنند.

4. ایجاد پیام
بعد از اینکه اهداف کمپین خود را برنامه‌ریزی کرده و مجوزهای مشتری را دریافت کردید، مرحله بعدی ایجاد یک پیام واقعی است که باید ارسال شود. نکاتی وجود دارد که باید هنگام ایجاد پیام ایمیل مارکتینگ به خاطر بسپارید:
بخش موضوع، اساسی‌ترین عنصر محتوای پیام ایمیل است. موضوع باید همیشه معقول و منطقی باشد.
محتوای پیام خود را کاملا واضح بنویسید به طوری که به راحتی قابل خواندن باشد.
به دنبال "مدل هرمی معکوس ساخت پیام" باشید، یعنی از مهم‌ترین اطلاعات شروع کنید تا کم اهمیت‌ترین آن‌ها.
خوانندگان وب وقت بسیار کمی دارند و همیشه عجله دارند، بنابراین پیام خود را مختصر و مفید بنویسید.
عناصر اساسی خاصی برای محتوای ایمیل مارکتینگ وجود دارد، یعنی بخش to و بخش from، بخش موضوع (subject)، قالب، بدنه پیام، دسته‌بندی پیام، شخصی‌سازی پیام، و هدف آن، به این موارد به خوبی توجه کنید.
مانند بخش موضوع، امضاء در پیام ایمیل از اهمیت خاصی برخوردار است. همیشه امضاء را در انتهای ایمیل خود قرار دهید، زیرا این یک راه خوب برای جذب ترافیک بیشتر برای وب‌سایت‌تان است. این امضاء باید شامل مشخصات شخصی شما، جزئیات شرکت شما، و لینک opt-out باشد.    

5. تست پیام
قبل از ارسال واقعی پیام، بهتر است جنبه‌های مختلف آن را با روش‌های آزمون وخطا تست کنید. برای محتوا و لینک‌ها فونت‌های مختلفی را امتحان کنید، مجددا موقعیت عکس‌ها مثل لوگوها و دکمه‌ها را تثبت کنید و با الگوهای مختلف ارسال ایمیل آن را امتحان کنید.
سه الگوی مختلف از ایمیل خود را ارسال کنید،‌ آمار کلیک آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و ببینید کدام یک بهتر جواب می‌دهد. با این روش می‌توانید ترکیب مناسبی از محتوا و تصاویر را ارسال کنید که بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می‌کند، و در نهایت فروش بیشتری خواهید داشت.

6. توسعه و حفظ لیست ایمیل
همان‌طور که قبلا ذکر شد، برای موفقیت کمپین ایمیل مارکتینگ‌تان،‌ مهم است که روی تمام جنبه‌های اجرا متمرکز شوید. این امر با لیست ایمیل مشابه است.
شما باید یک لیست ایمیل مناسب و به خوبی جستجو شده برای کمپین خود تهیه کنید (احتمالا افرادی که علاقه‌مند هستند یا بازاریابی شما را opt-in کرده‌اند).
همچنین به خاطر داشته باشید که لیست ایمیل یک بار مصرف نیست. با توجه به شرایط باید اصلاح و نگهداری شود. لیست‌های طولانی‌تر باید به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم شوند، مصرف‌کننده را هدف قرار داده و پیام را شخصی‌سازی کنید. همچنین بعد از هر سه ماه، افرادی را که در لیست شما جایگاه پر رنگی ندارند یا به پیام‌های شما پاسخ نمی‌دهند از لیست حذف کنید.

جمع‌بندی
ایمیل مارکتینگ یک تاکتیک کاملا رشد یافته و کاربردی برای ترویج کسب و کار از طریق ایمیل است. مقرون به صرفه است، به راحتی اجرا می‌شود و تأثیر خوبی بر کمپین شما می‌گذارد.
ایمیل مارکتینگ جایگزین سایر فعالیت‌های بازاریابی نیست بلکه آن‌ها را به خوبی تعریف می‌کند. ایمیل مارکتینگی که به خوبی اجرا می‌شود می‌تواند باعث افزایش مشتریان شما شده و بر وفاداری آن‌ها بیافزاید.
اگرچه ایمیل مارکتینگ با ریسک‌های پایین‌تر و سودآوری بالاتری همراه است، اما این اتفاق تنها با برنامه‌ریزی مناسب و اجرای درست در کسب و کار شما رخ می‌دهد.

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi