زبان برنامه نویسی سی شارپ و مزایای آن
زبان برنامه نویسی سی شارپ و مزایای آن

زبان برنامه نویسی C# یک زبان برنامه نویسی مدرن است. ویژگی های خود را از پیشکسوتان خود مانند C و C++ می گیرد. سی شارپ می تواند طیف گسترده ای از وظایف و فرایندها را در موقعیت های مختلف انجام دهد.

در بین زبانهای دیگر، C# درتوسعه برنامه های تحت وب محبوبیت زیادی پیدا کرده است. مفاهیم اصلی آن به ایجاد یک محیط  تعاملی  کمک می کند و ویژگی های مورد نیاز پلت‌فرم وب پویا(داینامیک) را فراهم می کند.

بیشتر توسعه دهندگان  full-stack سی شارپ که یک زبان چند کاره است را انتخاب می کنند. سی شارپ  در هر دو بستر کار می کند: Windows .NET framework و سایر بسترهای منبع باز. بنابراین، کارآیی و قابلیت توسعه باورنکردنی را فراهم می کند.

زبان برنامه نویسی  C#چیست؟

مایکروسافت در سال 2000 سی شارپ را توسعه داد. این سیستم برای روبه رو شدن با افزایش تقاضای برنامه های وبی ساخته شده است که  Visual Basic(VB) و ++C نمی توانند پاسخگوی آنها باشند. معماری سی شارپ بهترین ویژگی های جاوا و C++ را به کار گرفته است. در نتیجه، توسعه دهندگانی که به C وC++ تبحر کافی دارند می توانند به راحتی به C# کوچ کنند.

همچنین  به دلایل محبوبیت زیاد آن می توان این موارد را افزود:

● دارای کامپوننت های قابل استفاده مجدد برای توسعه سریع نرم افزار

● سینتکس کدهای آن شبیه جاوا و C++ است

● Data typeهای C# قابل تغییر و بدون خطا هستند.

این ها فقط چند دلیل است که C# را به بهترین زبان برنامه نویسی برای برنامه های وب تبدیل می کند. سی شارپطیف گسترده‌ای از کامپوننت هایی را که پروژه‌های مبتنی بر تجارت تا سیستمی را پوشش می دهد را ارائه می دهد.

چرا از سی شارپ استفاد می شود؟

سی شارپ یک زبان برنامه نویسی چند منظوره است که برای ساخت انواع مختلف برنامه ها و اپلیکیشن ها استفاده می شود. در حالی که به طورفوق العاده ای پرکاربرد است، اما در سه زمینه معمولا بیشتر به کار گرفته می شود:

توسعه برنامه وب

بدون توجه به پلتفرم، شما می توانید از زبان برنامه نویسی C# استفاده کنید. با استفاده از پلت‌فرم دات نت یا سایر پلتفرم های منبع باز، می توانید وب سایت ها و وب اپلیکیشن های داینامیک بسازید.

ویندوز اپلیکیشن

کمپانی مایکروسافت C# را برای مایکروسافت ایجاد کرد. بنابراین، جای سوال نیست که چرا در ساخت اپلیکیشن های ویندوزمحبوب است. سی شارپ روند توسعه شما را هموار می کند و قابلیت هایی مانند بازیابی حافظه (garbage collection) فوق العاده عمل می کنند.

همچنین، توسعه دهندگان می توانند روی انجمن پشتیبانی و سندهای مربوط به توسعه اپلیکیشن ها و برنامه هایی که مختص معماری سیستم عامل مایکروسافت هستند، حساب کنند.

بازی ها

در دنیای بازی، توسعه دهندگان زبان برنامه نویسی C# را ترجیح می دهند. این زبان به خصوص در ساخت بازی های مورد علاقه طرفداران قدرتمند است. همچنین، موتور بازی Unity یکی از محبوب ترین موتورهای بازی امروزی است که با استفاده از ++C و C# ساخته شده است.

سازندگان بازی از موتورهای بازی مانند Unity برای ساخت بازی های ویدیویی استفاده می کنند. یونیتی بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. این همچنین یک پلت فرم قابل اعتماد برای 1.5 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان است.

C# به طور یکپارچه با موتور Unity ادغام می شود. برای توسعه دهندگان تلفن همراه: "می توان از آن به طور مجازی در هر دستگاه موبایل یا کنسول مدرن با استفاده از فناوری cross platform مانند Xamarin استفاده کرد". بنابراین، اگر می خواهید وارد صنعت توسعه بازی شوید یا به  گروه  واقعیت مجازی بپیوندید، می توانید از پتانسیل زبان برنامه نویسی استفاده کنید.

مزایای سی شارپ

برنامه نویسی با C# محبوب ترین در میان زبان های بک اند مایکروسافت است. درادامه چند آمار برای اثبات محبوبیت آن آورده شده است:

● از نظرسنجی StackOverflow  در سال 2019، 31.9 درصد از توسعه دهندگان حرفه ای زبان برنامه نویسی C# را ترجیح می دهند، و سومین جامعه بزرگ در این نظرسنجی است.

● به عنوان محبوب ترین زبان برنامه نویسی در جهان 67 درصد تاییدیه گرفته است (نظرسنجی StackOverflow 2019).

● فقط در ایالات متحده بیش از 5000 شغل C# تبلیغ شده است.

و مزایای سی شارپ به این جا ختم نمی شود:

زمان توسعه سریعتر

بزرگترین مزیت سی شارپ توانایی آن در صرفه جویی در زمان توسعه است. در اینجا برخی از ویژگی های آن ذکر شده که به توسعه دهندگان و صاحبان پروژه کمک می کند:

● به صورت static نوشته شده و خواندن آن آسان است که باعث کاهش زمان دیباگینگ می شود.

● یک کتابخانه عظیم است که در مقایسه با زبانهای دیگر مانند جاوا و C از قابلیت های بالایی برخوردار است.

● سادگی و کارایی را ارائه می دهد و به برنامه نویسان در نوشتن کدهای پیچیده کمک می کند.

● یک بانک حافظه گسترده برای کاهش زمان توسعه و کاهش زمان عرضه به بازار

یادگیری آسان

توسعه دهندگان، به ویژه توسعه دهندگان full-stack، زبان برنامه نویسی C# را ترجیح می دهند. نه تنها می تواند در زمان توسعه صرفه جویی کند، بلکه یادگیری آن هم آسان است. برنامه نویسان  در مقایسه با سایر زبانهای برنامه نویسی وقت کمتری را برای یادگیری C# می گذرانند.

مقیاس پذیری بالا

توسعه نرم افزار به زبانهای برنامه نویسی مقیاس پذیر و آسان در نگهداری نیاز دارد. سی شارپ این ویژگی ها را دارد.ماهیت دقیق کدنویسی استاتیک برنامه ها را به طور مطمئنی سازگار می‌سازد. این امر به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تنظیمات را به آسانی انجام داده و نگهداری برای آن‌ها ساده باشد.

این مورد برای توسعه دهندگان باتجربه که روی پروژه های قدیمی نوشته شده در سی شارپ کار می کنند، بسیار لذت بخش است که ببینند پشته ثابت مانده است. با گذشت سال ها، ممکن است فرایندها تغییر کرده باشد، اما همه چیز همچنان در جای خود باقی مانده است.

جامعه بزرگی از آن پشتیبانی می کند

از آنجا که غول فناوری مایکروسافت سی شارپ را ایجاد کرد، دیگر جای سوال نیست که چرا از پشتیبانی گسترده برخوردار است. در دنیای توسعه نرم افزار، داشتن یک انجمن ضروری است. انجمن جایی است که توسعه دهندگان می توانند از آنها کمک بگیرند و اطلاعاتی کسب کنند.

به عنوان مثال، یکی از بزرگترین انجمن ها StackOverflow است. این وب سایتی برای توسعه دهندگان است که به برنامه نویسان سی شارپ اجازه می دهد تا از آنها سوال کنند، پاسخ دهند، مشورت کنند یا حتی ناراحتی های خود را تخلیه کنند.

بهینه سازی عملکرد #C

سی شارپ کاملاً شی گرا است. ویژگی خاصی که اکثر زبانهای رایج قادر به انجام آن نیستند. برنامه نویسی شی گرا (OOP) کارآیی و انعطاف پذیری را ارائه می دهد، مانند ساخت نرم افزار مدیریت عملکرد برنامه ها(APM)، سی شارپ همراه با زبان های دیگر، این نوع نرم افزارها را می سازند.

پیاده سازی راه حل APM می تواند به توسعه دهندگان نرم افزار در بهینه سازی عملکرد در مدت زمان ارائه، تولید و پس از تولید کمک کند. این برنامه دید کلی عملکرد اپلیکیشن و نحوه عیب یابی مشکلات را فراهم می کند.

سی شارپ را از کجا یاد بگیریم؟

برنامه نویسی سی شارپ یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در دنیای توسعه نرم افزار است. به عنوان مثال، بیایید ببینیم که چگونه یک شرکت محصول خود را تولید می کند. بیشتر اوقات، وقتی صحبت از برنامه های وب قدرتمند می شود (به عنوان مثال، SaaS، PaaS) از سی شارپ استفاده می شود.

بنابراین، توسعه دهندگان می توانند از پتانسیل سی شارپ برای یادگیری آن استفاده کنند. برای توسعه دهندگان:" یادگیری سی شارپ می تواند مهارت های شما را در شغلتان بهبود بخشد". و برای افراد تازه وارد: "حتی ممکن است تصمیم بگیرید که آن را به عنوان یک حرفه دنبال کنید!".

 
طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس
  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi