دردسرهای ثبت اپلیکیشن در اپ استور
دردسرهای ثبت اپلیکیشن در اپ استور

ثبت اپلکیشن در اپ استور شفاف است اما دردسر هایی دارد برای آن دسته از افرادی که می خواهند یک اپ در اپ استور منتشر کنند. در این مقاله به دردسر های ثبت اپلیکیشن در اپ استور می پردازم و سعی می کنم تجربه خودم را عنوان کنم.


1. برای ثبت اپلیکیشن در اپ استور، اپل آیدی مجزا بسازید

با اینکه می شود با همان اپل آیدی مرحله ثبت اپ را شروع کنید، ولی پیشنهاد می کنم که اپل ایدی مجزا بسازید، این مجزا بودن به این خاطر است که قطعا هویت فردی شما و هویت کاری شما نباید تداخل داشته باشند، چرا که در صورت تداخل بر روی هم دیگر سایه می اندازد و در دراز مدت از کیفیت زندگی شما کاسته می شود. اولین دردسر پس ساخت اپل آیدی است.

2. 99 دلار برای شروع

برای ساخت این اپل ایدی برای شروع 99 دلار ناقابل باید ارائه کنید! خب اگر می خواهید که تنها یک اپ منتشر کنید .

3. یک کارت ویزا کارت یا مستر کارت

شما دولوپر هستید و می خواهید اپ تان را منتشر کنید، اپل در این مرحله بسیار محکم عمل می کند و ادرس اپل ایدی را با ادرس کارت شناسایی تطبیق می دهد. در صورت مغایرت جواب رد به سینه شما خواهد زد.

4. قسمت اصلی ماجرا ساختن IOS DEVELOPER

قسمت اصلی در ثبت اپلیکیشن در اپ استور را شاید ساخت ایدی دولوپر دانست که بسیار مسیر دور و درازی دارد. مسیری که ارور های مختلفی به شما می دهد، تایید کردن های متعدد، احراز هویت های متوالی ، بخش بندی های مختلف ثبت نام و ...

اگر می خواستم فقط یک اپ منتشر کنم قطعا این مسیر را نمی رفتم و به یکی از این شرکت ها که اینکار را انجام می دهند می سپردم تا این کار را انجام بدهند.

5. تبادل پول

بلاخره ثبت اپلیکیشن در اپ استور به منظور در آمد زایی است و یافتن مخاطب است. همانطور که در خبر های قبل از عید شنیدید به یکباره اپ دیجی کالا از اپ استور اخراج شد! دلیل آن نیز به ایرانی بودن اپ بر نمی گردد، آنجا فقط قواعد و قوانین انتقال پول رعایت نشده بود و اپل بعد از چندین اخطار این  اخراج را انجام داد. پس می بینید که در زمینه انتقال پول اپل شوخی ندارد.

6. در آمد از اپ استور!

بعد از ثبت اپلیکیشن در اپ استور، جان آدم به لب می آید تا پولی از اپل دریافت کنید. سی درصد پول را که اپل بر می دارد، تنها ماهانه می توانید در خواست واریز کنید. به دلیل تحریم های چند جانبه هیچ سرویسی در کشور نیست که بتواند در آمد حاصله را به طور مستقیم به شما بدهد! پس درآمد از اپ استور را فراموش کنید، من در آمد های خودم را وقتی در آمریکا بودم توانستم نقد کنم.

با این شش دردسری که ذکر کردم من اصلا پیشنهاد نمی کنم شما مسیری که من رفتم را بروید و به فکر ثبت اپلیکیشن در اپ استور به شیوه شخصی بروید. من با مبلغی این کار را برون سپاری کردم و به شرکت بیرونی سپردم و اعصاب خودم را با پیام های عجیب و غریب اپل بهم نریختم!

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi