معرفی برترین سایت های کوتاه کننده لینک
معرفی برترین سایت های کوتاه کننده لینک

حتما اگر شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که علاقه زیادی به اشتراک گذاری صفحات وب با اطرافیان شان دارند، به موضوعی برخورد کرده اید که برخی از لینک های صفحات و آدرس های اینترنتی بسیار طولانی هستند و این موضوع برای کاربرانی که این لینک ها با آنها به اشتراک گذاشته میشود، تجربه ی جذابی به حساب نمی آید

اگر کمی در فضای اینترنت چرخیده باشید حتما بر روی یک لینک کلیک کرده‌اید و حتی ممکن است آن‌ها را به اشتراک نیز گذاشته باشید. بیش از هزاران میلیارد لینک در فضای اینترنت وجود دارد و هر کدام به گونه‌ای قابل نمایش می‌باشند. اما مسئله‌ای که اینجا پیش می‌آید این است که لینک‌ها ممکن است طولانی شوند و اگر لینک یک صفحه در یک سایت به صورت فارسی یا زبان دیگری ایجاد شود، ممکن است طول آن به یک خط نیز برسد. دلیل این اتفاق هم این است که هر لینک غیر انگلیسی در جایی غیر از باکس جستجوی مرورگر، به صورت کد html نشان داده می‌شود و تنها اگر لینک انگلیسی باشد، هیچ تغییری در آن بوجود نمی‌آید. حال برای اینکه بتوانیم این لینک‌های طولانی را به صورت خلاصه‌تر و قابل خواندن نمایش دهیم، از کوتاه کننده لینک استفاده می‌کنیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به طور کامل به توضیح آن بپردازیم.

کوتاه کننده لینک چیست؟

کوتاه کننده لینک، ابزار یا سرویسی است که معمولا تحت وب و آنلاین ارائه می‌شود و ساز و کار آن اینگونه است که به آن آدرس بلند صفحه وبسایت داده می‌‌شود و این سرویس آن را به یک URL با کاراکترهای کمتر تبدیل می‌‌کند و یا به عبارت دیگر لینک را کوتاه می‌‌کند. مزیت لینک جدید این است که فضای کمتری را در مقایسه با URL بلند اشغال می ‌کند و بسیاری از این سرویس‌‌ها رایگان می‌باشند.

چرا باید برخی لینک ها را کوتاه کنیم؟

استفاده از کاراکترهای کمتر هنگام به کار بردن متن زمانی که محدودیت در تعداد کاراکترها وجود دارد، مهم است. این امر در شبکه ‌های اجتماعی مانند توییتر که دارای حد مجاز 140 کاراکتر است اهمیت بیشتری نیز پیدا می کند. ارائه لینک به وبسایت‌ های دیگر می ‌تواند منبعی مفید برای اشتراک‌ گذاری محتوا با دوستان، همکاران و یا مخاطب بازاریابی باشد. همچنین برخی معتقد هستند که کوتاه کردن لینک به دلیل راحتی در اشتراک ‌گذاری آن، می‌تواند تاثیر مثبتی در سئو نیز داشته باشد

اگر یک آدرسی که در آن از زبان فارسی استفاده شده باشد را به اشتراک بگذارید، متوجه می‌شوید که تمام حروف فارسی به کارکتر‌هایی تبدیل شده‌اند که خوانایی ندارند.علاوه بر عدم خوانایی لینک با مشکل طولانی شدن آن هم روبه‌رو می‌شوید. پس در این زمان استفاده از سایت کوتاه کننده لینک واقعاً ضروری است. یکی دیگر از دلایل بسیار مهمی که باعث می‌شود افراد از کوتاه کردن لینک‌ها استفاده کنند، ارائه‌ی ابزارهای آماری است. به کمک این ابزار‌ها می‌توانید بعد از اشتراک‌گذاری یک لینک متوجه شوید چند نفر روی آن کلیک کرده‌اند.

معرفی بهترین سایت های کوتاه کننده لینک

در ادامه قصد داریم تا برخی از بهترین سایتهای کوتاه کننده لینک را برای شما معرفی کنیم تا هر گاه احساس نیاز کردید که یک لینک را باید کوتاه کنید، به راحتی با مراجعه به این سایتها، کار مورد نظر خودتان را انجام دهید. این سایتها عبارتند از:

سایت کوتاه کننده لینک Bit.ly 

 bit.ly یکی از بهترین سرویس‌دهنده‌ها در این زمینه است و کار کردن با این ابزار به راحتی چند کلیک است! کافیست وارد وب‌سایت bitly.com شوید، لینک مورد نظر خود را در باکس وارد کنید و روی دکمه‌ی shorten کلیک کنید تا کوتاه شده‌ی لینک خود را دریافت کنید. با عضویت در این سایت و استفاده از این ابزار به راحتی، لینک‌ها را به آدرس اختصاصی مدنظر خود تبدیل کنید. همچنین با کمک اطلاعات آماری این ابزار هم می‌توانید تعداد کیلک‌های لینک را رصد کنید.

امکانات متعددی در این ابزار وجود دارد مثل امکان ساخت لینک کوتاه اختصاصی با نام برند دلخواه. البته بسیاری از این امکانات برای پلن رایگان غیر فعال است.

این ابزار ماهانه تا سقف ۱۰۰۰ لینک را به صورت رایگان برایتان کوتاه می کند و برای استفاده‌ با تعداد بالاتر باید هزینه‌ پرداخت نمایید.

سایت کوتاه کننده لینک  Rebrandly

یکی دیگر از سرویس های لینک کوتاه با خدمات فوق العاده سرویس  rebrandly است که برای استفاده از خدمات این سایت تنها کافیست عضو آن شوید. ضمن اینکه بدون عضو شدن هم امکانات به شما ارائه می‌دهد. با استفاده از قابلیت‌های این سایت، می‌توانید به سادگی لینک‌های بلند خود را کوتاه کنید؛ همچنین می‌توانید آماری دقیق از تعداد کلیک‌های لینک‌ها را مشاهده کنید، همچنین می‌توانید از ابزار گوگل کروم این سایت برای سریع‌تر شدن کارها استفاده کنید.

سایت کوتاه کننده لینک Ow.ly

سرویس کوتاه کننده لینک Ow.ly هم یکی از سرویس های قدیمی این حوزه است که بعد از مدتی فعالیت با شرکت Hootsuite ادغام شد، این سرویس امکانات بسیار گسترده و جالبی را در اختیار شما قرار می دهد، برای مثال شما با استفاده از این سرویس می توانید، لینک های کوتاه شده خود را به صورت خیلی دقیق در شبکه های اجتماعی آنالیز کنید.

همچنین با استفاده از این سرویس می توانید به سادگی پست های شبکه های اجتماعی خود، نظیر فیسبوک، اینستاگرام، توئیتر و غیره … را مدیریت کنید. این سرویس هم با پرداخت مبلغی به صورت ماهیانه، به شما خدمات بیشتری ارائه می دهد، که می توانید استفاده کنید.

TinyURL

یکی دیگر از سرویس های کوتاه کننده لینک که بسیار هم محبوب شده است، سرویس Tinyurl می‌باشد، شما می‌توانید لینک های طولانی خود را با استفاده از این سرویس کوتاه کنید و از آن‌ها در شبکه‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که با استفاده از این سرویس حتی بدون ثبت نام هم می‌توانید هر تعداد که می‌خواهید لینک‌های کوتاه بسازید.

همچنین یکی از مزایای این سرویس امکان ساخت لینک های سفارشی است. البته میتوانیم به یکی از بزرگترین ایرادات این سرویس هم اشاره کنیم که عدم بررسی تعداد کلیک های لینک های کوتاه ساخته شده است.

Bl.Ink

سرویس کوتاه کننده لینک  Bl.Ink نیز یکی دیگر از سرویس های کوتاه کننده لینک است که از این سرویس هم می‌توانید برای کوتاه کردن لینک‌های خود استفاده کنید و آن را در شبکه های تبلیغاتی خود با خیال راحت منتشر کنید. زیرا با استفاده از این سیستم می توانید تعداد کلیک ها و تعداد افرادی که وارد سایت شما شده اند را به صورت کامل بررسی کنید.

rizy.ir

کوتاه کننده لینک  rizy.ir یک سرویس رایگان می‌باشد که با آن میتوانید آدرس های طولانی را به لینک کوتاه تبدیل کنید. همچنین سایت ریزی امکان کسب درآمد به ازای هر بازدید از لینک های کوتاه شده را به شما میدهد. برای کسب درآمد از ریزی باید ابتدا به صورت رایگان در این سایت ثبت نام کنید. سپس لینک های خود را کوتاه کنید و آن ها را به اشتراک بگذارید تا به ازای هر بازدید به درآمد شما اضافه شود.

yun.ir

کوتاه کننده لینک  yun.ir از قدیمی ترین سرویس های کوتاه کننده لینک ایرانی است که قبلا با آدرس yon.ir بود اما حالا آدرس این سایت به yun.ir تغییر کرده است. با سایت یون به راحتی می توانید لینک های خود را کوتاه کنید و محدودیتی در این کار برای شما وجود ندارد. مدیریت لینک ها در یون بسیار آسان است و تاریخ انقضاء برای لینک های کوتاه شده در نظر گرفته نشده است.

1da.ir

 1da.ir یکی دیگر از کوتاه کننده های لینک است که به تازگی کار خود را شروع کرده است. امکانات خوب و پیشرفته ای دارد و همینطور قابلیت کسب درآمد برای وبمستران را هم دارد. با کوتاه کننده لینک وان دا خیلی راحت می توانید لینک های خود را به صورت مستقیم و غیر مستقیم کوتاه کنید.

b2n.ir

 b2n.ir این سرویس هم جزء برترین سرویس های کوتاه کننده لینک فارسی محسوب می شود. یکی از ویژگی های b2n.ir این است که پس از تبدیل آدرس اصلی شما به لینک کوتاه همزمان با آن QR کد هم به شما می دهد تا بتوانید از آن در موبایل هم استفاده کنید.

air.ir

یکی از محبوب ترین سرویس های کوتاه کننده لینک ایرانی  air.ir است. علاوه بر عدم نمایش تبلیغات، لینک های کوتاه شده شما به صورت دائمی روی این سایت باقی می ماند و حذف یا غیر فعال نمی شوند.

plink.ir

 plink.ir یک سرويس رايگان و بسيار قدرتمند کوتاه کننده لينک‌ها و آدرس‌ های طولانی اينترنتی است که همراه با امکان مديريت لينک‌ها، مشاهده آمار بازدید‌ها، ربات کوتاه کننده لینک تلگرام و امکانات حرفه‌ای دیگر ارائه شده است. یکی از مزیت های ویژه این سرویس قدرتمند کوتاه کننده لینک ایرانی ارائه افزونه وردپرسی است. که سایت های وردپرسی می توانند برای کوتاه کردن لینک های خود در صفحه از این افزونه استفاده کنند.

آیا از سایت های کوتاه کننده های لینک ایرانی استفاده کنیم؟

صحبت ها در مورد استفاده از سرویس های کوتاه کننده لینک ایرانی فراوان است. اینکه از آنها استفاده بکنیم یا خیر؟ برخی بر این باورند که سرویس های کوتاه کننده لینک ایرانی پایدار نیستند و ممکن است خیلی وقت ها در دسترس نباشند. به همین دلیل خیلی از کاربران، استفاده از سرویس های کوتاه کننده لینک خارجی را به ایرانی ها ترجیح می دهند. توجه به دو نکته در اینجا ضروری بنظر میرسد:

  1. سرویسی که از آن استفاده می کنید باید آنالیز دقیق کلیک ها را به شما بدهد.

  2. سرویسی که از آن استفاده میکنید،همیشه در دسترس باشد.

البته در نقطه مقابل، عده ای هم بر این باورند که بعضی از سرویس های کوتاه کننده لینک خارجی با بعضی از اینترنت های کشور ما تداخل دارند و ممکن است بعضی وقت ها لینک های کوتاه شده مان در آن ها به نمایش در نیاید. پیشنهاد ما به شما این است که همیشه قبل از برگزاری کمپین های تبلیغاتی تان که نیاز به کوتاه کننده لینک دارید سرویس مورد نظر خود را با چند سیستم و آی پی تست کنید تا از در دسترس بودنش اطمینان حاصل کنید.

چه زمانی اجباری برای استفاده از سایت کوتاه کننده لینک نداریم؟ 

تا اینجای مقاله، مدام در مورد مزایای استفاده از سرویس ها و سایتهای کوتاه کننده لینک ، صحبت کرده ایم اما گاهی اجبار آنچنانی در استفاده از این سرویس ها نیست. به این معنی که اگر لینک مورد نظر ما بلند هم باشد، اشکلی ایجاد نخواهد کرد و اگر کوتاه نشود هم، ضرری نخواهد داشت. دو مورد از این موارد را اشاره می‌کنیم:

  1. هنگام پیوند دادن(لینک دادن) از یک صفحه از سایت خود به صفحه دیگر سایت خودتان، به ویژه زمانی که از انکر تکست استفاده میکنید که خوب مسلما بهتر است که استفاده کنید، در اینجا دیگر نیازی به Tracking اضافی نیست، زیرا باید بتوانید نتایج خود را به وضوح در Google Analytics مشاهده کنید.

  2. هنگام ارسال ایمیل یا پیام چت به دوستان، نیازی به کوتاه کردن پیوند شما نیست. می توانید پیوند را در متن انکر تکست تعبیه کنید یا فقط آن را در آنجا جای گذاری کنید. دوست شما به شما اعتماد دارد بنابراین جای نگرانی در مورد کلیک نکردن آنها به دلیل داشتن یک آدرس طولانی وجود ندارد.

چگونه از طریق کوتاه کردن لینک کسب درآمد کنیم؟

یکی از نکات قابل توجه که بسیار خوب است به آن بپردازیم آن است که شما می توانید با استفاده از سرویس کوتاه کننده لینک و از طریق بازدیدهایی که از لینک های شما انجام می شود، کسب درآمد کنید. شما می توانید این لینک های کوتاه شده را در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، تلگرام، یوتیوب و… قرار دهید. برای شروع باید در یکی از سایت های زیر ثبت نام کنید و سپس لینک های خود را با این لینک های تبدیل شده، جایگزین کنید. برای کسب درآمد با استفاده از این سایت ها باید لینک خود را به این سایت‌ها داده و پس از دریافت لینک کوتاه شده خود، آن را در شبکه‌های مختلف اشتراک گذاری کرده و کسب درآمد کنید:

  • opizo.com

  • 2ad.ir

  • lish.ir

بازدیدکنندگان لینک های شما، بلافاصله پس از باز کردن لینک های تبدیل شده شما، تبلیغاتی را خواهند دید که پس از چند ثانیه می توانند تبلیغات را رد کرده و به آدرس اصلی لینک هدایت شوند و به این طریق لینک های شما درآمدزا خواهند شد. نوع دیگری از تبلیغات نیز تبلیغات بنری هستند که در این نوع از تبلیغات، بازدیدکنندگان شما صفحه ارجاع شده را در یک فریم می بینند. در بالای این فریم تبلیغات سایت کوتاه کننده لینک قرار دارد. درآمد کسب شده در این نوع تبلیغ پایین تر است، اما بازدیدکنندگان شما نیازی به صبر کردن برای دیدن لینک موردنظر ندارند.

چه اتفاقی برای سایت کوتاه کننده لینک گوگل رخ داد؟

سایت کوتاه کننده لینک گوگل از سال 2009 به عنوان راهی برای کمک به مردم در اشتراک گذاری پیوندها و اندازه گیری آنلاین بازدیدها راه اندازی شد.از آن زمان، بسیاری از سرویس های معروف کوتاه کردن URL ظهور کرده اند و روش های یافتن مطالب در اینترنت توسط مردم نیز به طرز چشمگیری تغییر کرده است، از صفحه اصلی دسک تاپ به برنامه ها، دستگاه های تلفن همراه، دستیارهای خانگی و موارد دیگر. بعد از مدتی گوگل اعلام کرد که مجدد تمرکز خود را میخواهد به موارد دیگر معطوف کند، لذا اعلام کرد که دیگر از سایت کوتاه کننده لینک گوگل پشتیبانی نمیکند و Firebase Dynamic Links رو جایگزین آن خواهد کرد.

FDL ها را میتوان گفت که URL های هوشمندی هستند و به شما امکان می دهند کاربران موجود و بالقوه را به هر مکانی در iOS ، Android  یا برنامه وب بفرستید. شرکت گوگل اعلام کرد که بنظر تیم مدیریت این شرکت، داشته هایی که برای سرویس کوتاه کننده لینک گوگل در نظر داشته اند، زیاد قابل پیشرفت ارزیابی نشده و لذا این کار متوقف گردید.

آیا کوتاه کردن لینک، بر روی سئو سایت تاثیرگذار است؟

بر خلاف تصور برخی از افراد ، استفاده از کوتاه کننده URL به SEO شما آسیب نمی رساند یا به عبارت دیگر باعث اختلال در روند سئو سایت نمیشود. مت کاتس در حالی که در Google کار می کرد ، یک ویدیوی YouTube منتشر کرد که در آن در مورد تأثیر کوتاه کننده های URL در رتبه بندی جستجوی وب سایت صحبت کرد.طبق گفته او ، گوگل با پیوندهای کوتاه شده مانند تغییر مسیر 301 استاندارد رفتار می کند.

بنابراین ، پیوندهای کوتاه شده از کلیه ارزش پیوندهای خود عبور می کنند.سایر موتورهای جستجو هنگام مدیریت پیوندهای کوتاه شده از رویکرد مشابهی استفاده می کنند. هنگامی که یک موتور جستجو با یک لینک کوتاه شده مواجه می شود، موتور جستجو صفحه ای را که به آن هدایت می شود با تمام ارزش پیوند اعطا می کند.

اگر یک صفحه وب را به مکان دیگری در وب سایت خود منتقل می کنید ، می توانید از یک تغییر مسیر 301 برای حفظ رتبه بندی جستجوی صفحه استفاده کنیدپس شاید بتوانیم بگوییم ، جدای از بحث های فنی، همین که لینک های وب سایت ما به راحتی دست به دست شود و در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شودف میتواند اثری خوبی بر روی ورودی سایت ما و در نهایت بهبود اوضاع سئو سایت ما شود.

همواره از بهترین سایت های این حوزه استفاده کنید

در این مقاله سعی شد ضمن معرفی کامل سرویس کوتاه کننده لینک، به این موضوع هم پرداخته شود که اساسا چرا باید از چنین سرویس هایی استفاده کنیم. در ادامه به معرفی برخی از بهترین سایت های کوتاه کننده لینک خارجی و داخلی پرداختیم و سعی کردیم که نظر متخصصان را در این زمینه که آیا کوتاه کردن لینک بر سئو سایت تاثیر میگذارد یا خیر را نیز بررسی کنیم.

به هر حال، سرویس های کوتاه کننده لینک در دنیا بسیار زیاد هستند. فقط کافی است عبارت URL Shortening را در گوگل سرچ کنید تا بسیاری از سرویس های کوتاه کننده لینک را ببینید. سعی کرده ایم که مواردی را عنوان کنیم که تست شده است و جزء بهترین سرویس ها محسوب می شوند. امیدواریم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi