گوگل ادسنس چیست و چگونه می توان از آن کسب درآمد کرد؟
گوگل ادسنس چیست و چگونه می توان از آن کسب درآمد کرد؟

امروزه کسب درآمد از طریق یک وب سایت کار دشواری است، مخصوصا زمانی که کالا یا خدماتی برای فروش نداشته باشید. در حال حاضر بهترین و محبوب‌ترین گزینه برای کسب درآمد گوگل ادسنس است. به وسیله گوگل ادسنس و داشتن یک استراتژی بازایابی محتوایی مناسب می‌توانید از وب سایت خود درآمد کسب کنید.

روش‌های زیادی برای کسب درآمد از طریق ترافیک وب سایت وجود دارد و بیشتر آن‌ها مربوط به تبلیغ محصولات یا خدمات شخص ثالث برای بازدید کنندگان وب سایت‌ها است. امروزه برنامه‌های تبلیغاتی زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند درآمد کسب کنید اما محبوب‌ترین آن‌ها گوگل ادسنس است. این برنامه تبلیغاتی در اواسط سال ۲۰۰۳ توسط گوگل راه اندازی شد و در حال حاضر محبوب‌ترین برنامه تبلیغاتی در اینترنت است. این برنامه فرصت خوبی را برای مدیران و صاحبان سایت فراهم می‌کند تا از ترافیک خود کسب درآمد کنند، هر ساله گوگل بیش از ۱۰ بیلیون دلار به ناشران خود پرداخت می‌کند. شاید از خود سوال کرده‌اید که گوگل ادسنس چیست و چگونه می‌توان از طریق آن کسب درآمد کرد. در ادامه این مقاله گوگل ادسنس و نحوه محاسبه درآمد مربوطه به آن را شرح می‌دهیم، لطفا تا پایان همراه ما باشید.

ترافیک ارگانیک تأثیرگذارترین نوع ترافیک در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند بر پایه‌های SERP شما تأثیر مثبت و منفی بگذارد. اگر سایت شما به طور مداوم در بازدیدهای ارگانیک افزایش داشته باشد، گوگل سرانجام آن را در بالای صفحات نتیجه موتور جستجو قرار می‌دهد و اگر میزان بازدید شما به طور مداوم کاهش یابد، دقیقاً عکس این اتفاق می‌افتد. وقتی ترافیک ارگانیک شما زیاد است، این موضوع بدان معناست که مردم به نام برند شما اعتماد می‌کنند و برای آن ارزش قائل هستند.

در نتیجه وبلاگ نویسان بیشتری به سایت شما می‌پیوندند. بنابراین، میزان بالاتری از ترافیک ارگانیک شما را به بک لینک بیشتری تبدیل می‌کند. بنابراین، اکنون بررسی می‌کنیم که چگونه کسب و کار شما می‌تواند از افزایش بازدیدهای ارگانیک سایت شما درآمد کسب کند. بیاموزید که چگونه می‌توانید از گوگل ادسنس برای اجرای تبلیغات در سایت خود و افزایش درآمد خود استفاده کنید.

گوگل ادسنس چیست؟

همانطور که به طور خلاصه اشاره کردیم، گوگل ادسنس بستری را فراهم می‌کند که تبلیغ کنندگان با استفاده از آن بتوانند در وب سایت‌ها تبلیغات انجام دهند. با این تفاسیر، گوگل ادسنس شباهت زیادی به گوگل ادز دارد زیرا هر دو با هم همکاری می‌کنند تا تبلیغ کنندگان را با ناشران مطابقت دهند. اگر قبلاً یک کمپین گوگل ادز را اجرا کرده اید، متوجه خواهید شد که گزینه استفاده از شبکه نمایش شرکای یا جستجو را دارید. هنگامی که گوگل ادز برای اولین بار منتشر شد، تبلیغ کنندگان فقط مجاز بودند کلمات کلیدی را در گوگل هدف قرار دهند و آن‌ها را به تعداد افرادی محدود کنند که می‌توانند دسترسی داشته باشند.

با این حال، سه سال پس از انتشار گوگل ادز، گوگل ایده ابتکاری ارائه داد. برهمین اساس به مدیران وب اجازه داده شد تبلیغات را در سایت‌های خود نمایش دهند و درآمد حاصل از آن را تقسیم کنند. امروزه تقریباً هر وب سایتی می‌تواند با گوگل شریک شود. اگر وب سایت درخواست کننده معیارهای خاصی را داشته باشد، در گوگل ادسنس پذیرفته خواهد شد. درنهایت، گوگل به آن‌ها اجازه نمایش تبلیغات از سمت خود را می‌دهد. هر بار که کاربر بر روی یکی از این تبلیغات کلیک می‌کند، مالک وب سایت ۶۸ درصد از درآمد تبلیغ را برای آن کلیک دریافت می‌کند. اگر میانگین پیشنهاد برای کلمه کلیدی ۱ دلار است، این مبلغ ۶۸ سنت برای مدیر وب سایت خواهد بود.

مزایای گوگل ادسنس چیست؟

تعداد زیادی از ناشران و تبلیغ کنندگان تا به امروز، چیزی در حدود ۱۰ میلیون وب سایت از گوگل ادسنس استفاده می‌کنند. یکی از ویژگی‌های عالی گوگل ادسنس سطح بالایی از امنیت، اطمینان و شفافیت برای تبلیغ کنندگان و ناشران است. گوگل به عنوان یک واسطه بین دو طرف عمل می‌کند و شفافیت و روشن بودن روند کار برای همه مشخص است. تمام معیارهای لازم را می‌توان در حساب گوگل آنالیتیکس شما پیگیری کرد. همچنین در گوگل ادسنس می‌تواند انواع اندازه‌های مختلف برای تبلیغات را انتخاب و اجرا کرد. به عنوان ناشر، می‌توانید انواع مختلف تبلیغات را آزمایش کنید و متوجه شد کدام یک بیشترین درآمد را دارند.

عملکرد گوگل ادسنس چگونه است؟

به طور کلی روند کار با گوگل ادسنس ساده است. یک حساب گوگل ادسنس ایجاد می‌کنید، یکسری کد در صفحات وب سایت خود وارد کرده و وب سایت شما آماده فعالیت می‌شود. گوگل براساس الگوریتم‌های اختصاصی خود، تبلیغات هدفمندی را در صفحه شما نمایش می‌دهد. این موضوع مربوط به محتوای وب سایت شما یا جستجوهای قبلی کابران است. بازدیدکنندگان وب سایت شما بر روی تبلیغات کلیک کرده و بهترین قسمت ماجرا رخ می‌دهد. در ازای هر کلیک درآمدی نصیبتان خواهد شد. گوگل ادسنس براساس هزینه کلیک و تقسیم درآمد عمل می‌کند. به عبارت دیگر، وظیفه اصلی شما تلاش هرچه بیشتر برای افزایش کلیک تبلیغات است.

نکته: سعی نکنید گوگل را گول بزنید و تعداد کلیک‌ها را به صورت مصنوعی افزایش دهید. بازدید کنندگان وب سایت خود را به کلیک بر روی تبلیغات تشویق نکنید و البته تحت هیچ شرایطی روی تبلیغات خود کلیک نکنید! گوگل دارای یک سیستم بسیار دقیق و پیچیده برای جلوگیری از تقلب در کلیک است. هنگامی که متوجه فعالیت مشکوکی در وب سایت شما شد یا در کیفیت بازدید و کلیک شما شک کرد، ممکن است حساب شما را به حالت تعلیق درآورد.

نحوه استفاده از گوگل ادسنس برای درآمدزایی چگونه است؟

همانطور که احتمالاً تاکنون متوجه شده اید، گوگل ادسنس می‌تواند به مدیران وب سایت کمک کند تا در صورت استفاده صحیح، از بازدید کنندگان خود درآمد زیادی کسب کنند. سوال مهم این است که چگونه می‌توانید از گوگل ادسنس برای درآمدزایی در سایت خود استفاده کنید؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که برای اشتراک در گوگل ادسنس اقدام کنید. هنگامی که درخواست خود را ارسال کردید، بررسی آن چند هفته طول می‌کشد. همانطور که می‌توانید تصور کنید، گوگل روزانه هزاران برنامه دریافت می‌کند. اگر وب سایت شما از برخی دستورالعمل ها، بازدیدها و معیارهای کیفیت برخوردار باشد، حساب شما تأیید می‌شود. پس از تأیید، می‌توانید تبلیغات را در وب سایت خود شروع کنید. برای تبلیغات، کافیست کد را از داشبورد گوگل ادسنس خود در یک صفحه خاص کپی کنید. در حالت ایده آل، شما در نظر داشته باشید که حدود دو تبلیغ در هر صفحه دارید زیرا کمتر از دو تبلیغ موثر نخواهد بود و هر یک از تبلیغات بیش از حد ناخواسته به نظر می‌رسد.

محاسبه درآمد حاصل از گوگل ادسنس

اکنون تنظیمات حساب گوگل ادسنس و تبلیغات خود را انجام داده اید، چقدر می‌توانید از گوگل ادسنس درآمد کسب کنید؟ محاسبه آن سخت است. این موضوع عمدتا به این دلیل است که عوامل مختلفی در درآمد ماهیانه شما نقش دارند که از یک وب سایت به وب سایت دیگر به طور چشمگیری متفاوت خواهد بود. اولین و مهمترین عامل این است که وب سایت شما چه صنعتی را هدف قرار داده است. با تشکر از الگوریتم گوگل، وب سایت شما فقط تبلیغات مربوط شما را نمایش می‌دهد. بنابراین اگر سایت شما وبلاگی در مورد سلامتی و تناسب اندام فعالیت می‌کند، پس تبلیغات شما احتمالاً مربوط به کلمات کلیدی سلامتی است.

پس از دانستن اینکه صنعت و نوع تبلیغات در سایت شما چگونه نمایش داده می‌شود، می‌توانید متوسط میزان هزینه یک کلیک را در نظر بگیرید.

روش دیگر برای بررسی هزینه تخمینی برای هر کلیک تبلیغات در سایت خود، ایجاد یک کمپین جعلی است. مطمئناً لازم نیست هیچ هزینه‌ای برای این کمپین هزینه پرداخت کنید اما به شما برای هزینه‌های کلیک برآورد شده توسط گوگل نشان می‌دهد. برای دریافت این برآوردها، به گوگل ادز بروید و یک کمپین فقط برای نمایش جدید ایجاد کنید URL .وب سایت خود را تایپ کنید و گوگل لیستی از کلمات کلیدی را که فکر می‌کند برای وب سایت شما مناسب است، تولید می‌کند.

پس از افزودن کلمات کلیدی به کمپین، متوجه خواهید شد که هزینه تخمین زده شده برای هر کلیک چقدر است. تنها موردی که اکنون بعد از محاسبه تخمینی باقی مانده این است که وب سایت شما چه تعداد بازدید کننده دریافت می‌کند و چه تعداد کلیک بر روی تبلیغات شما خواهد داشت. این عوامل به دو نکته اصلی متکی هستند، سئو وب سایت شما چقدر خوب است و تبلیغات خود را در کجا قرار می‌دهید.

تا زمانی که وب سایت شما ۱۰۰ درصد به ترافیک شبکه‌های اجتماعی متکی نیست، احتمالاً بیشتر بازدیدکنندگان خود را از طریق گوگل یا سایر موتورهای جستجو جذب خواهید کرد. دانستن اینکه چند بازدید کننده دارید، در تخمین درآمد ماهانه گوگل ادسنس به شما کمک زیادی می‌کند. هرچه بازدید کننده بیشتری جذب کنید، به احتمال زیاد افراد روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند که در نتیجه درآمد بیشتری خواهید داشت. قطعه آخر معما برای محاسبه میانگین نرخ کلیک شما است و سپس تمام اعداد مورد نیاز برای بررسی میزان درآمد خود را دارید. به عنوان یک اصل، اکثر وب سایت‌ها ۰.۰۵٪ – ۵٪ نرخ کلیک را دریافت می‌کنند که میانگین آن ۰.۱٪ است.

با استفاده از این معیارها، می‌توان تخمین تقریبی از میزان درآمد یک مدیر وب با استفاده از گوگل ادسنس را محاسبه کرد. به طور مثال فرض کنید که متوسط هزینه هر کلیک برای کلمه کلیدی در تبلیغات PPC در گوگل بین £۰.۲۴ – £۰.۵۶ است. وب سایت مورد نظر ماهانه ۳۰ هزار بازدیدکننده دارد و میانگین نرخ کلیک یک درصد است. اکنون ما تمام اطلاعات را در اختیار داریم. وقت آن است که هر مرحله را محاسبه کنید تا درآمد ماهانه تخمینی را بدست آورید.

  • مقدار هر کلیک را محاسبه کنید: ((0.24 + 0.56)/2) * 0.68 = £ 0.27

  • محاسبه کنید که چه تعداد بازدید کننده شما بر روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند: 30000*0.01=300

  • کل درآمد ماهانه برآورد شده خود را محاسبه کنید: 300 * 0.27 = £ 81

شاید برای ۳۰ هزار بازدید کننده زیاد به نظر نرسد اما ما به دنبال یک نرخ کلیک محافظه‌کارانه هستیم. با تبلیغات متعدد و موقعیت‌یابی صحیح، یک مدیر وب سایت خوب می‌تواند نرخ کلیک خود را به راحتی به ۳ درصد یا بیشتر برساند که منجر به درآمد ماهانه بسیار بیشتری می‌شود.

انواع تبلیغات در گوگل ادسنس

گوگل ادسنس است که فقط به فیلم یا عکس تبلیغات محدود نمی‌شود. یک لیست از انواع تبلیغات وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید و به گوگل اجازه دهید در وب سایت شما آن را اجرا کند.

تبلیغات متنی

 این تبلیغات به صورت متن‌های ساده با عنوان و توضیحات کوتاه به همراه لینک (به صورت رنگی) منتهی به وب سایت تبلیغ شده است. چنین تبلیغاتی می‌تواند در وب سایت شما اجرا شود یا در SERPهای گوگل نمایش داده شود.

تبلیغات نمایشی

 این نوع تبلیغات به طور خاص مبتنی بر گرافیک هستند و در صفحات وب شما نمایش داده می‌شوند. آن‌ها می‌توانند در سه قالب مختلف افقی، عمودی و مربعی ارائه شوند.

تبلیغات مدیا

همچنین به عنوان تبلیغات تعاملی شناخته می‌شوند که یا در قالب‌های تصویر، فیلم یا HTML هستند.

لینک ها

این نوع تبلیغات به محتوای یک صفحه بستگی دارد. برخلاف سایر قالب‌های تبلیغاتی، این موارد به تبلیغ کننده منتهی نمی‌شوند بلکه به صفحه دیگری می‌روند که شامل سایر گوگل ادز مرتبط با موضوع است.

تبلیغات واکنشی

 این تبلیغات بسته به مشخصات فنی دستگاهی که دارای یک تبلیغ خاص است، به شما امکان کنترل کامل بهینه‌سازی آن‌ها را می‌دهند.

محتوای منطبق

 این نوع تبلیغات پیشنهادی محتوای گوگل است که توسط Taboola و  Outbrain اجرا می‌شود. این موارد تعداد بیشتری کلیک را به خود جذب می‌کند و میزان قابل توجهی از بازدید را ایجاد می‌کند زیرا محتوا به طور کلی مربوط به آن صفحه است.

کدام نوع وب سایت برای گوگل ادسنس بهتر است؟

هر نوع وب سایتی می‌تواند از گوگل ادسنس استفاده کند. اما برخی از آن‌ها بیشتر مناسب هستند:

  • وبلاگ ها: یکی از رایج ترین‌ها موارد است. اگر یک وبلاگ‌نویس هستید و به طور مداوم محتوای با کیفیت بالا را برای مخاطبان منتشر می‌کنید، تبلیغات می‌تواند راهی عالی برای کسب درآمد از محتوای شما باشد.

  • فرم ها: به جای نوشتن پست‌های وبلاگ، تالار گفتمان راهی عالی برای تعامل مردم در مورد یک موضوع است، در حالی که درآمدزایی گوگل ادسنس نیز ایجاد می‌کند.

  • ابزار آنلاین رایگان: اگر سایتی را اجرا می‌کنید که ابزار یا خدمات رایگان ارائه می‌دهد، یکی از روش‌های جبران هزینه‌ها تبلیغات است.
    نکته قابل توجه این است که هر وب سایتی به طور منظم بازدید دارد، برای گوگل ادسنس مناسب است.

ترافیک وب سایت را دست کم نگیرید!

سرانجام و مهمتر از همه، درآمدتان نیز به میزان بازدید هدفمند وب سایت شما بستگی دارد. شما می‌توانید گران‌ترین مورد را انتخاب کنید و بهترین مکان را برای تبلیغات خود برگزینید اما کسی به وب سایت یا وبلاگ شما مراجعه نمی‌کند و درآمدی در کار نخواهد بود. به خاطر داشته باشید که تعداد بسیار کمی از بازدید کنندگان شما بر روی تبلیغات کلیک می‌کنند(هیچ آمار رسمی از گوگل در دسترس نیست اما معمولاً مدیران وب گزارش می‌دهند که ۱٪ تا ۲٪ نرخ کلیک بسیار خوبی است).

به احتمال زیاد با کلیک‌ها کمتر از ۱ دلار برای هر کلیک به شما ارائه می‌شود. اکنون می‌توانید خودتان محاسبه کنید که برای بدست آوردن مبلغ مورد نظر خود به چه میزان ترافیک نیاز دارید. بنابراین، اگر می‌خواهید با گوگل ادسنس درآمد کسب کنید، باید حجم بالایی از ترافیک داشته باشید. این موضوع به تلاش زیاد و محتوای بی‌نظیر و با کیفیت زیادی نیاز دارد.

این بدان معنی است که ایجاد یک وب سایت در مورد موضوعی که بسیاری از آن را می‌دانید، همیشه منطقی است. تولید محتوای بسیار با کیفیت برای شما بسیار آسان‌تر خواهد بود و این کار لذت بخش خواهد بود. انتظار نداشته باشید با یک وب سایت ۱۰ صفحه‌ای ماهانه ۱۰۰۰ دلار درآمد کسب کنید. قبل از شروع کار با گوگل ادسنس، توصیه می‌شود حداقل ۲۰-۳۰ صفحه محتوا ایجاد کنید.

هزینه‌های وب سایت را با گوگل ادسنس پشتیبانی کنید

به طور خلاصه، می‌توانید با گوگل ادسنس درآمد خوبی کسب کنید اما برنامه‌ای نیست که بتوانید به سرعت ثروتمند شوید. برخی از قوانین وجود دارد که باید به شما کمک کند تا پایه‌ای برای درآمد بالا و پایدار ایجاد کنید. وب سایت شما باید از محتوایی تشکیل شده باشد که به آن علاقه‌مند هستید. علاوه بر تولید محتوای منحصر به فرد و مرتبط، این کار را به طور منظم انجام دهید تا گوگل آگاه شود که وب سایت شما با اطلاعات تازه به طور مداوم در حال به روزرسانی است. سعی نکنید با هر نوع کلیک مصنوعی گوگل را فریب دهید. برای یافتن سودآورترین طیف‌ها از نظر CPC و تقاضای جستجو، تحقیق کنید. با توجه به این بینش‌ها، تقویم محتوایی خود را بسازید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا از ترافیک زیادی برخوردار شوید و از طریق گوگل ادسنس از آن درآمد کسب کنید.

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi