چهار نکته در طراحی اپلیکیشن IOS
چهار نکته در طراحی اپلیکیشن IOS

طراحی اپلیکیشن IOS یا هر زبان برنامه نویسی دیگر، قطعا قاعده مند و تحت یک استاندارد است، اگر قاعده ها رعایت نشود قطعا اپلیکیشنی خواهید داشت که بی ریخت و غیر کاربردی است.

 

1. هویت بصری یکپارچه طراحی اپلیکیشن IOS

منظور از هویت بصری یکپارچه آن است که همه رنگها و نوع طراحی همه ایکون ها و صفحات متناسب با یکدیگر باشد، برای هر رنگ دلیلی داشته باشید و بدانید چرا آن رنگ را در کنار بقیه رنگ ها قرار می دهید، به قواعد رنگ نگاه کنید و بفهمید تناسب مابین رنگها به چه صورت است.

 

2.کاربردی نگاه کنید

می شود در طراحی اپلکیشن IOS هزار ابزار متفاوت قرار داد ولی آیا لازم است؟ به کاربردی بودن اپ بیشتر از کامل بودن آن دقت داشته باشید. کاربردی بودن اپ یعنی اینکه نیاز های مخاطب را برطرف کند، اپ زیبا بدون اینکه نیاز کاربر را رفع کند باور کنید زیبا نیست!

 

3.به دست ها نگاه کنید!

دست های ما زبان خاص خود را دارند، زبانی که با مغز ارتباط مستقیم دارد. ولی دست های ما امروزه همانند یک موجود مجزا هستند که هوش خود را دارند، دست های ما با اینکه قدرت را از دست داده اند اما سریعتر شده اند، پس اگر اپلیکیشن IOS شما سرعت بالایی نداشته باشد و روان نباشد قطعا یک شکست خواهد بود و دست ها آن را پس می زنند، در طراحی اپلیکیشن IOS خود به دست ها خیلی دقت کنید، شعاع حرکتی انگشت ها را پیدا کنید، اپ تان را هم برای افرادی که یک دست با اپ کار می کنند و هم با دو دست از اپ استفاده می کنند طراحی کنید. ایکن ها را برای دست های نرمال طراحی کنید، ایکن ها نباید بیش از حد بزرگ و یا بیش از حد کوچک باشند. دسترسی هر ایکن را برای لمس در نظر بگیرد. مسئله دیگر این است که مسیر حرکتی دست را در لمس چند ایکون در نظر بگیرد. به گونه ای طراحی نکنید که دست برای رفتن و برگشت به یک مسیر بیش از حد حرکت بکند و از ریتم بیافتد.

 

4. اطلاعات را محترم بشمارید!

در طراحی اپلیکیشن IOS باید جای خوبی برای اطلاعات در نظر بگیرد، اطلاعات باید به صورت چکشی و ضربه ای آورده شود و فرد را از خواندن زیاد بی نیاز کند. دقت داشته باشید که مردم عموما در استفاده از اپ کم حوصله هستند. اگر اپ شما منتشر کننده اطلاعات است، پس همه عوامل را حذف کنید و تا جایی که می توانید تمرکز مخاطب را برهم نزنید در این حالت هر چه اپ تان کمتر به چشم بیاید بهتر است. اما اگر اپ شما به گونه ای است که از اطلاعات ثابت بهره می برد. سعی کنید تا جایی که می توانید مفید و صریح باشید. منظور از مفید این است که از اطلاعات جانبی بپرهیزید و مستقیم سراغ اصل مطلب بروید. و منظور از صریح بودن این است که روده درازی نکنید و شفاف عمل کنید. هر چه اطلاعات را در طراحی اپلیکیشن IOS محترم بشمارید قطعا نتیجه بهتری کسب خواهید کرد.

 

چهار نکته ای که در بالا آورده شد اگر به صورت بهینه در طراحی اپلیکیشن IOS یا هر زبان برنامه نویسی دیگر به کار گرفته شود قطعا به تولید اپ بهتری منتج می شود.

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi