گوگل ادموب چیست و چگونه می‌توان از آن کسب درآمد کرد؟
گوگل ادموب چیست و چگونه می‌توان از آن کسب درآمد کرد؟

همه ما دوست داریم در کنار درآمد ثابت خود کار جدیدی را شروع کنیم. وقتی نوبت به کسب درآمد از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه می‌رسد، گزینه‌های زیادی در اختیارتان قرار می‌گیرد. بدون شک گوگل ادموب پادشاه تبلیغات درون اپلیکیشن است که می‌تواند به کسب درآمدتان کمک به سزایی کند.

گوگل ادموب یکی از روش‌هایی است که دارندگان تلفن همراه می‌توانند برای کسب درآمد از آن استفاده کنند. گوگل ادموب به شما امکان می‌دهد تا با نمایش تبلیغات در یک اپلیکیشن درآمد کسب کنید. هرچه تبلیغاتی که با استفاده از گوگل ادموب ایجاد کرده اید، جذابیت بیشتری داشته باشد، توانایی کسب درآمد بیشتری را دارد. در این مقاله قصد داریم چگونگی استفاده از گوگل ادموب را شرح دهیم و نحوه کسب درآمد از آن را بیان کنیم، لطفا تا پایان همراه ما باشید.

نمایش تبلیغات به کاربران اپلیکیشن ضمن ایجاد تمرکز بر ساخت و توسعه اپلیکیشن‌های با کیفیت، به شما امکان می‌دهد منبع درآمد پایداری برای کمک به رشد کسب و کار خود ایجاد کنید. تبلیغ کنندگان به مشتریان جدید دسترسی پیدا می‌کنند و کاربران می‌توانند محصولات و خدمات مرتبط را کشف کنند. در حالی که از اپلیکیشن‌ها به طور رایگان لذت می‌برند و این موضوع یک مزیت مهم برای همه (توسعه دهندگان، کاربران و تبلیغ کنندگان) است.

گوگل ادموب چیست؟

گوگل ادموب یک محصول بازاریابی مبتنی بر عملکرد است که توسط گوگل تولید شده است و به شما کمک می‌کند تا با انتشار بنرها و تبلیغات ویدیویی درآمد کسب کنید. بستر گوگل ادموب این امکان را فراهم می‌کند تا برای افرادی که اپلیکیشن‌های تلفن همراه خود را در فروشگاه‌های اپلیکیشن Android و iOS تجاری می‌کنند، درآمد اضافی کسب کند.

علاوه بر این، از آنجا که این تبلیغات واکنشی هستند، سایز آن‌ها می‌تواند به طور خودکار با توجه به اندازه صفحه نمایش دستگاه‌های تلفن همراه تنظیم شود که تجربه کاربر را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد.

با کمک گوگل ادموب، همه چیز تحت کنترل صاحب اپلیکیشن است. بنابراین، با فیلترهای خاص می‌توانید دسته‌های تبلیغاتی را تعیین کنید که استفاده خواهید کرد. همچنین، می‌توانید تصمیم بگیرید که چه موقع و در کجا تبلیغ ظاهر شود. به عنوان مثال، در میان دسته‌های عمومی، می‌توانید دسته‌هایی مانند املاک و مستغلات یا وسایل نقلیه را فیلتر کنید که مربوط به اپلیکیشن شما نیستند. به این ترتیب سایر دسته‌ها حواس شما را پرت نمی‌کنند.

برای استفاده بیشتر از تبلیغات درون برنامه‌ای، باید یک پایگاه کاربری قابل توجه داشته باشید و درک درستی از کاربران خود پیدا کنید. از آنجا شروع کار آسان است ، فقط حساب گوگل ادموب جدید خود را ایجاد کنید یا با یک حساب گوگل ادز موجود وارد سیستم شوید.

عملکرد گوگل ادموب چگونه است؟

تبلیغات توسط تبلیغ کنندگان ایجاد و تنظیم می‌شود تا محصولات یا خدمات آن‌ها برای کاربران درون اپلیکیشن‌ها به نمایش گذاشته شود. این عمل توسط گوگل ادموب به راحتی قابل اجرا است. گوگل ادموب به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های تبلیغات جهانی، با میلیون‌ها تبلیغ کننده کار می‌کند که برای فضای تبلیغات در اپلیکیشن شما از بزرگترین برندهای جهانی گرفته تا داغ‌ترین شرکت‌های جدید مستقیم برای مصرف کنندگان رقابت می‌کنند. این امر به معنای تقاضای بیشتر، تبلیغات مرتبط‌تر برای کاربران شما و درآمد بیشتر برایتان است.

با گسترش تقاضای تبلیغات در شبکه‌های شخص ثالث، شبکه گسترده‌تری پخش کنید. ادموب برای اطمینان از نمایش تبلیغات شما با بالاترین بازدهی و بیشتری درآمد به هزار هر کلیک، برنامه ریزی و مسیر دشواری را سپری کرده است. تبلیغات درون برنامه‌ای خود را با سایر منابع درآمد مانند خریدهای درون برنامه‌ای (IAP) ترکیب کرده تا یک منبع درآمد متعادل و پایدار ایجاد کنید.

انواع تبلیغات گوگل ادموب

با ارائه تبلیغات مناسب به کاربران مناسب و در زمان مناسب، می‌توانید در حین کسب درآمد از اپلیکیشن خود، تجربه بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار دهید. یکی از مزیت‌های گوگل ادموب این است که می‌توان با استفاده از قالب‌های مختلف تبلیغاتی شکل ظاهری مناسبی را به اپلیکیشن خود انتخاب کنید.

Rewarded

آن دسته تبلیغاتی است که شما بارها در بازی‌ها تجربه کرده اید. کاربران می‌توانند در ازای تماشای یک تبلیغ جایزه‌ای به عنوان جان اضافی یا پاداش دریافت کنند.

Banner

تبلیغاتی که بارها شاهد آن بودیم که به صورت مستطیل شکل در قسمت‌های مختلف قابل مشاهده است.

Interstitial

این دسته تبلیغات به صورت ویدئویی و استاتیک به نمایش در می‌آیند و تجربه جذابی را برای مخاطبان رقم می‌زنند. زمانی که بین صفحات جا به جا می‌شویم به صورت تمام صفحه به نمایش در می‌آیند.

Native

تبلیغاتی سفارشی است که انگار یک قسمت از اپلیکیشن شما را در برگرفته است.

گوگل ادموب چه مزیت‌هایی دارد؟

ادموب با تقاضای فراوانی رو به روست که منجر به افزایش CPM، پر کردن نرخ جهانی و در نهایت به حداکثر رساندن درآمد می‌شود. به عنوان یک پلتفرم معتبر، هدف گوگل نه تنها توانمندسازی شما برای ایجاد جریان‌های پایدار درآمد بلکه تسهیل کار با ابزارهای ساده و در عین حال قدرتمند است. چگونه ادموب به توسعه دهندگان برای رشد کسب و کارشان کمک می‌کند؟

با فناوری کسب درآمد در صنعت، درآمد پایدار را به حداکثر برسانید

واسطه گری

بستر میانجی گری گوگل ادموب به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا چندین شبکه تبلیغات تلفن همراه را تنظیم، مدیریت و بهینه‌سازی کنند. کار با چندین منبع تبلیغاتی برای شما رقابتی ایجاد می‌کند که به شما امکان می‌دهد تا درآمد بیشتری کسب کنید.

پیشنهادات آزاد

با تماس همزمان همه شبکه‌های تبلیغاتی شرکت کننده، منابع تبلیغاتی شما می‌توانند برای هر نقطه تبلیغات در زمان واقعی پیشنهاد دهند و اطمینان حاصل شود که شما همیشه بالاترین CPM را برای هر نمایش کسب می‌کنید.

تعامل با کاربران خود برقرار می‌کنید

قالب‌های تبلیغاتی نوآورانه مانند تبلیغات rewarded و native به تعادل تجربه کاربر با کسب درآمد کمک می‌کند تا آن‌ها را راضی و سرگرم نگه دارد. تعامل بیشتر با کاربران سبب می‌شود بیشتر در اپلیکیشن شما حضور داشته باشند و در نتیجه کلیک بیشتر بر روی تبلیغات بزنند.

وظایف را خودکار کنید

کارهای روزانه خود را با کمک ابزارهای خودکار گوگل بهتر برنامه ریزی کنید و وقت آزاد خود را بر روی عملکرد مناسب اپلیکیشن متمرکز سازید.

از نام برند خود محافظت کنید

سیاست‌های تبلیغاتی قوی، کنترل ناشران و بررسی‌های جامع آگهی به شما کمک می‌کند، انواع تبلیغاتی را کنترل کنید که در برنامه خود نمایش می‌دهید تا نام برند خود را ایمن نگه دارید.

بینش دقیق تری دریافت کنید

ادموب با ارائه یکپارچه‌سازی منسجم امکان تجزیه و تحلیل و گزارش دقیق‌تری را ارائه می‌دهد تا بتوانید نحوه تعامل کاربران با تبلیغات را بهتر درک کرده و ارزش مادام العمر خود را بهینه کنید.

چقدر می‌توانید از تبلیغات گوگل ادموب درآمد کسب کنید؟

هیچ پاسخی مشخصی برای این سوال وجود ندارد. با توجه به برخی عوامل می‌توان فرضیاتی ارائه داد. درآمد حاصل از گوگل ادموب موازی با داده‌هایی مانند درجه‌بندی اپلیکیشن، میزان دانلود در گوگل پلی و اپ استور خواهد بود. زمان صرف شده کاربران در اپلیکیشن نیز یک عامل حیاتی است. بنابراین، افزایش نظرات و بازخورد مثبت در اپلیکیشن شما، کاربران بالقوه و گوگل را جذب می‌کند.

از این طریق با افزایش نرخ دانلود اپلیکیشن، می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید. راه‌های زیادی برای کسب درآمد از یک اپلیکیشن تلفن همراه وجود دارد. گوگل ادموب بستر مفیدی است که به شما کمک می‌کند با نمایش تبلیغات درآمد کسب کنید. گوگل ادموب برای هر برنامه‌ای مناسب است، بدون هیچ زحمتی می‌توان جذاب‌ترین تبلیغات مانند تبلیغات بنری و ویدیویی را در اپلیکیشن تلفن همراه نشان داد.

مراحل شروع کار با ادموب در اندروید(با کمک فایربیس)

این راهنما شروع سریع برای ناشران و توسعه دهندگانی است که می‌خواهند از گوگل ادموب برای کسب درآمد از برنامه ساخته شده با فایربیس(Firebase) استفاده کنند. قبل از آغاز کار اطمینان حاصل کنید که گوگل آنالیتیکس شما به فایربیس متصل است

مرحله ۱

اپلیکیشن خود را در حساب گوگل ادموب خود تنظیم کنید.

اپلیکیشن خود را در ادموب ثبت کنید: با یک حساب کاربری وارد شوید یا ثبت نام کنید. پس از ثبت اپلیکیشن خود یک شناسه منحصر به فرد دریافت خواهید کرد. از شما خواسته می‌شود SDK تبلیغات موبایل را به برنامه خود اضافه کنید. اپلیکیشن ادموب خود را به اپلیکیشن فایربیس خود متصل کنید؛ این مرحله اختیاری است اما اکیداً توصیه می‌شود. دو مرحله زیر را در داشبورد حساب ادموب خود انجام دهید.

  • معیارهای کاربر را فعال کنید تا به ادموب اجازه داده شود، داده‌های تجزیه و تحلیل را در حساب شما پردازش و نمایش دهد. همچنین اتصال ادموب با فایربیس برای شما یک تنظیم ضروری است.

  • اپلیکیشن ادموب خود را به پروژه فایربیس و اپلیکیشن فایربیس موجود خود پیوند دهید.

مرحله ۲

شناسه گوگل ادموب خود را به فایل AndroidManifest. xml خود اضافه کنید.
با اضافه کردن برچسب شناسه ادموب خود را به فایل AndroidManifest. xml اپلیکیشن خود اضافه کنید.

مرحله ۳

SDK تبلیغات موبایل را اضافه و مقداردهی اولیه کنید.

SDK تبلیغات تلفن همراه گوگل را به فایل build. gradle ماژول اپلیکیشن خود (در سطح اپلیکیشن) اضافه کنید.

مرحله ۴

مشاهده معیارهای کاربر و داده‌های تجزیه و تحلیل
پس از مقداردهی اولیه، Mobile Ads SDK به طور خودکار شروع به ثبت وقایع تجزیه و تحلیل و ویژگی‌های کاربر از برنامه شما می‌کند. بدون افزودن کد اضافی به برنامه یا اجرای تبلیغات، می‌توانید این داده‌ها را مشاهده کنید.

مرحله ۵ (اختیاری)

از ویژگی‌های بیشتر Google Analytics و Firebase استفاده کنید
از فرصت‌ها و ویژگی‌های بیشتر برای بهبود درآمد برنامه و تعامل کاربر استفاده کنید

  • ثبت وقایع سفارشی را در برنامه خود پیاده کنید.

  • تبدیل‌ها را برای تبلیغات تبلیغاتی سفارشی علامت‌گذاری کنید.

  • پیکربندی از راه دور شما را قادر می‌سازد بدون انتشار به روزرسانی برنامه، بدون هیچ گونه هزینه‌ای، برای کاربران فعال نامحدود روزانه، رفتار و شکل ظاهری برنامه خود را تغییر دهید.

  • آزمایش A / B به شما این قدرت را می‌دهد تا تغییرات رابط کاربر برنامه، ویژگی‌ها یا کمپین‌های تعامل را امتحان کنید تا قبل از اینکه تغییرات گسترده ایجاد شود، می‌توانید تأثیر آن‌ها را در معیارهای اصلی شما (مانند درآمد و نگهداری) بیاموزید.

مرحله ششم

یک قالب تبلیغ برای پیاده‌سازی در اپلیکیشن خود انتخاب کنید

ادموب تعدادی از قالب‌های تبلیغاتی مختلف را ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید قالبی را متناسب با تجربه کاربری برنامه خود انتخاب کنید. برای مشاهده دستورالعمل‌های اجرای دقیق در اسناد ادموب، روی یک دکمه برای قالب تبلیغات کلیک کنید.

۸ نکته‌ای که درباره گوگل ادموب نمی‌دانستید

گوگل دائماً در حال بهبود پلتفرم خود است و اطلاعات جدید را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در ادامه ۸ نکته مهم از گوگل ادموب به طور مختصر بیان شده است.

ادموب فراتر از یک شبکه صرفا بنری است

گوگل ادموب از موجودی تبلیغاتی عظیم گوگل استفاده می‌کند که شامل انواع مختلف قالب می‌شود CPMهای رقابتی همراه با نرخ بسیار بالا یک دستورالعمل قدرتمند برای کسب درآمد بلند مدت است.

اجرای ادموب باعث کند شدن اپلیکیشن شما نمی‌شود

ادموب(SDK AdMob) در سرویس گوگل پلی ادغام شده است. علاوه بر این، چندین روش ساده برای کاهش تأثیر خدمات گوگل پلی در اندازه APK وجود دارد.

روشی مطمئن برای دانلود تبلیغات میان برنامه ای

یک روش هوشمندانه وجود دارد تا مطمئن شوید تبلیغات میان برنامه‌ای برای کاربران بلافاصله دانلود می‌شود. ادموب بارگذاری تبلیغات میان دوره‌ای را به محض ورود کاربر به شما امکان‌پذیر می‌کند و به شدت توصیه می‌شود. این بهترین روش بینابینی است. اگر درست اجرا شود، تأخیری به وجود نمی‌آید.

گوگل آنالیتیکس در ادموب ادغام شده است

گوگل آنالیتیکس به طور کامل اپلیکیشن‌تان را تجزیه و تحلیل می‌کند و هر آنچه که از همه مهتر است را مورد بررسی قرار می‌دهد. از نخستین دانلود گرفته تا خریدهای درون اپلیکیشن را در نظر می‌گیرد.

گوگل ادموب در همه پلتفرم‌های اصلی کار می‌کند

ادموب در Android، iOS و Windows Phone کار می‌کند. نمونه‌های خوبی از کاربران موفق ادموب چند پلتفرمی شامل Dictionary. com و برنامه اشتراک عکس، Picsart است.

می‌توانید CPM‌ها را به طور خودکار با ادموب به روز کنید

ویژگی بهینه‌سازی شبکه ادموب به شما امکان می‌دهد CPM‌ها را به طور خودکار به روز کنید. همچنین به شما کمک می‌کند تا به راحتی درآمد خود را به حداکثر برسانید. این ویژگی به طور مداوم جدیدترین CPM‌ها را از هر شبکه تبلیغاتی بر اساس عملکرد تاریخی بازیابی می‌کند و آن‌ها را به صورت پویا مرتب می‌کند. با این کار شبکه تبلیغات با بالاترین CPM ارائه می‌شود.

می‌توانید در ادموب واسطه باشید

گوگل ادموب یک پلتفرم جامع میانجی‌گری است که از واسطه ده‌ها شبکه برتر در جهان پشتیبانی می‌کند.

کمپین‌های تبلیغاتی رایگان دارد

می‌توانید هر تعداد تبلیغ خانگی که می‌خواهید به صورت رایگان اجرا کنید. گزارشات نشان می‌دهند که سازنده بازی ژاپنی، Colopl، با استفاده از تبلیغات بینابینی در خانه برای تبلیغ خریدهای درون برنامه‌ای بسیار موفق عمل کرده است.

کسب درآمد دلاری با استفاده از گوگل ادموب

توسعه دهندگان ایرانی از روش‌های جذاب کسب درآمد دلاری استقبال می‌کنند. معتبرترین و مناسب‌ترین روش کسب درآمد از طریق اپلیکیشن، گوگل ادموب است. همانطور که مطالعه کردید و با گوگل ادموب آشنا شدید، اکنون به سادگی می‌توانید به کسب درآمد فکر کنید. بیش از ۲ میلیون اپلیکیشن در فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور فعال هستند که از طرق گوگل ادموب به کسب درآمد می‌پردازنند.

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi