بهترین کیف پول ارز دیجیتال و هر آنچه باید در مورد آن بدانید
بهترین کیف پول ارز دیجیتال و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

در این مقاله به کمک بررسی مزایا و معایب خدمات کیف پول‌های مختلف سعی داریم بهترین کیف پول ارز دیجیتال را معرفی کنیم و یک راهنمای جامع ارائه دهیم، لطفا تا پایان همراه ما باشید.

اگر جزو افرادی هستید که به تازگی درگیر ارزهای دیجیتال شده‌اید و هنوز سردرگم هستید که ارز دیجیتال چیست و به دنبال بهترین کیف پول ارز دیجیتال می‌باشید، این مقاله مخصوص شماست. در این مقاله به دنبال ارائه یک راهنمای جامع برای یافتن بهترین کیف پول ارز دیجیتال هستم، لطفا تا پایان همراه ما باشید.

کیف پول‌های ارز دیجیتال مکان‌هایی هستند که تمام کلیدهای شما ذخیره شده است. آن‌ها کمی شبیه یک ماشین فروش در یک مکان عمومی هستند، هر کسی می‌تواند پول را در دستگاه فروش قرار دهد اما فقط کسانی که کلید ماشین فروش را دارند می‌توانند پول را بردارند. انواع مختلفی از خدمات کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد. سرویس‌های بهترین کیف پول ارز دیجیتال مبتنی بر اپلیکیشن، خدمات آفلاین و خدمات مبتنی بر وب هستند. بعد از مطالعه این راهنما، می‌توانید سرویس کیف پول مناسب را برای نیازهای شخصی خود انتخاب کنید و همچنین کسب و کار ارز دیجیتال خود را با خیال راحت و بدون نگرانی شروع کنید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال یک برنامه نرم افزاری، بستر آنلاین یا یک دستگاه سخت افزاری است و کلیدهایی را در خود نگه می‌دارد که برای ارسال و دریافت انواع ارزهای دیجیتال در بستر بلاک چین استفاده می‌کنید. این کار به معنای واقعی کلمه کلیدهای «خصوصی» و کلیدهای «عمومی» شما را ذخیره می‌کند، روش ایمن برای نگهداری ارزهای دیجیتال شماست.

همچنین به شما امکان می‌دهد موجودی ارز دیجیتال خود را مشاهده کنید(چه مقدار ارزهای دیجیتال مختلف مانند اتریوم، بیت کوین، ریپل یا استلار دارند). روش کار بلاکچین اینطوری است که دفترها (ledger) در تمام «گره‌های» شبکه بلاک چین به روز شوند و سابقه‌ای از معاملات را در خود نگهداری می‌کند. برخلاف کیف پول موجود در جیب شما، کیف پول ارز دیجیتال شما به همان روش پول نگهداری نمی‌کند که حساب پی پال وجوه ذخیره می‌کند. این تفاوت اساسی بین کیف پول ارزهای دیجیتال و سایر حساب‌های پولی آنلاین است.

توجه:  «دفتر» کلمه دیگری برای «پایگاه داده» است. کلمه «دفتر» در جهان ارز دیجیتال بسیار رایج‌تر از «پایگاه داده» است، بنابراین شما اغلب آن را خواهید شنید! همچنین «گره» همان چیزی است که در جامعه ارز دیجیتال آن را تک تک رایانه‌هایی می‌دانیم که بلاک چین را اجرا و نگهداری می‌کنند.

اهمیت محافظت از ارزهای دیجیتال

سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال آسان نیست. برای خرید ارزهای دیجیتال مختلف باید بهترین کیف پول ارز دیجیتال تهیه کنید. دقت کنید در مورد نقل و انتقالات بین بانک‌ها صحبت نمی‌کنیم. بسیاری از عوامل مختلف وجود دارد و وقتی آن‌ها آنطور که باید کار می‌کنند، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجتال آسان است. اما اگر یک قسمت از کار بیفتد، همه کارها متوقف می‌شود.

در دنیای ارزهای دیجیتال، تلفن همراه، هارد دیسک یا حافظه قابل جابجایی شما به صندوق بانکی تبدیل می‌شود. این موضوع همان کاری است که برای از بین بردن تمرکززدایی انجام شده است. با قطع کردن مراکز میانی (بانک‌ها و دولت ها)، ارز دیجیتال افراد را مستقل‌تر کرده است. همچنین با ایجاد استقلال بیشتر، این مسئولیت را به عهده شما می‌گذارد تا مطمئن شوید که جای ارز دیجیتال شما امن است.

انواع مختلف کیف پول ارز دیجیتال

آیا می‌خواهید ارز دیجیتال را روی تلفن هوشمند، رایانه یا به صورت آفلاین ذخیره کنید؟ روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید کیف پول ارز دیجیتال را در اختیار داشته باشید. در این بخش، فناوری‌های مختلف کیف پول موجود و مزایا و معایب استفاده از آن‌ها شرح داده خواهد شد. به کمک این اطلاعات می‌توانید بهتر تصمیم گیری کنید.

کیف پول سخت افزاری 

کیف پول‌های سخت افزاری یکی از ایمن‌ترین روش‌ها برای ذخیره سرمایه‌های ارز دیجیتال لقب گرفته است. آن‌ها همان چیزی هستند که به عنوان «کیف پول سرد» شناخته می‌شوند. این بدان معناست که به صورت آفلاین در دسترس هستند و از امنیت بیشتری نسبت به کیف پول‌های گرم (مانند کیف پول‌های نرم افزاری یا کیف پول‌های تحت وب) برخوردار است. بنابراین، به نظر کارشناسان، این نوع بهترین کیف پول ارز دیجیتال است.

تفاوت کیف پول سخت افزاری با کیف پول کاغذی این است که از امنیت داخلی بالایی برخوردار است. کیف پول سخت افزاری که به نظر می‌رسد فلش USB است، از امنیت پیشرفته‌ای برخوردار است. افراد بدون گذرواژه صحیح نمی‌توانند به دستگاه دسترسی داشته باشند. این موضوع کمک می‌کند تا امنیت را تا حد زیادی بهبود بخشد. با این حال، به یاد داشته باشید که کیف پول‌های سخت افزاری نیز دارای اشکالاتی هستند.

در صورت خراب شدن، ممکن است نتوانید آن‌ها را بازیابی کنید. از آنجا که کیف پول‌های سخت افزاری دستگاه‌های فیزیکی هستند، ممکن است آن‌ها را گم کنید. با این حال، کیف پول‌های سرد مانند Ledger Nano S امکانی را برای شما فراهم می‌کند که می‌تواند برای بازگرداندن کلمه عبور استفاده شود.

به طور کلی اگر به دنبال بهترین کیف پول ارز دیجیتال هستید، کیف پول‌های آفلاین یا همان کیف پول‌های سرد گزینه مناسبی می‌باشند. به یاد داشته باشید، این کیف پول‌ها همچون صندوق امانات هستند، شما باید کد دسترسی را به خاطر بسپارید زیرا در صورت فراموش شدن کد، هیچ کس دیگری نمی‌تواند به شما در دسترسی به آن کمک کند.

کیف پول Ledger Nano S

 Ledger Nano S یکی از محبوب‌ترین و معتبرترین کیف پول‌های سخت افزاری است. این کیف پول بیش از ۱۵۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و لیست خود را مرتباً گسترش می‌دهد. دلیل اصلی توصیه زیاد کارشناسان بخاطر امنیت آن است. دقیقاً مانند سایر کیف پول‌های سرد،  Ledger Nano S کلیدهای خصوصی شما را در دستگاه خود به صورت آفلاین نگه می‌دارد، به این معنی که دیگر هیچ نگرانی در مورد حملات سایبری وجود ندارد. همچنین باید یک کد پین انتخاب کنید و یک عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای در صورت فراموش کردن پین یا از دست دادن دستگاه خود دریافت کنید.

Ledger Nano S  نسخه بهبود یافته‌ای دارد که Ledger Nano X نام دارد. تقریباً یکسان به نظر می‌رسد، با این وجود دارای صفحه نمایش بزرگتر و چند عملکرد اضافی است که قابلیت استفاده را بهبود می‌بخشد. دستگاه‌های لجر از فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند که آن‌ها را در برابر آسیب‌های فیزیکی مقاوم می‌کند Ledger Nano S تنها ۵۹ دلار قیمت دارد، در حالی که Ledger Nano X گران تر(۱۱۹ دلار) است.

کیف پول Trezor Wallet

یکی از کیف پول‌های سخت افزاری که جزو بهترین کیف پول ارز دیجیتال به حساب می‌آید،  Trezor Wallet است. این کیف پول بیت کوین ضد گلوله بوده و از ایمنی بالایی برخوردار است. از ویندوز، لینوکس، مکس پشتیبانی می‌کند و یکی از بهترین اپلیکیشن‌های کیف پول اندروید را برای سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در دسترس دارد. کیف پول سخت افزاری Trezor دارای احراز هویت کامل دو عاملی، یک برنامه مدیریت رمز عبور است و با نشانه‌های ERC-20 سازگار است. همچنین پشتیبانی از طیف وسیعی ارزهای دیجیتال مختلف، از جمله دش، بیت کوین و اتریوم را فراهم می‌کند.

استفاده از آن آسان است، کافی است USB را وصل کنید. شما به رایانه متصل می‌شوید و می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار کیف پول موجودی را مجدداً تنظیم کنید. کنترل کامل، امنیت بالا و آرامش خاطر را تجربه کنید. همچنین اندازه آن کوچک است و می‌تواند در کف دست شما قرار بگیرد  Trezor Model T قیمت ۱۶۹.۹۹ دلار دارد. اگرچه نسبتاً گران است، اما چنین قیمتی کاملاً ارزش دارد.

کیف پول‌های نرم افزاری

کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری، «کیف پول گرم» نام دارد. این بدان معنی است که به دلیل دسترسی به اینترنت می‌توانند از راه دور هک شوند. اما اگر در حجم کم معاملات می‌کنید، کیف پول‌های نرم افزاری دسکتاپ می‌تواند بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای شما باشد! در ادامه به معرفی بهترین کیف پول نرم افزاری خواهیم پرداخت.

کیف پول Coinbase

وقتی صحبت از  Coinbase می‌شود، اکثر طرفداران ارزهای دیجیتال آن را به عنوان صرافی به یاد می‌آورند. اگرچه این موضوع درست است اما کیف پول نرم افزاری خاص خود را دارد و می‌تواند به عنوان یک کیف پول آنلاین یا تحت وب در نظر گرفته شود. حتی اگر کیف پول‌های نرم افزاری به اندازه سخت افزارها ایمن نیستند اما خبر خوب این است که می‌توانید آن را کاملا رایگان دانلود و استفاده کنید. مطمئناً، وقتی صحبت از خرید و فروش ارز دیجیتال می‌شود، شما باید از طریق صرافی کوین بیس که کارمزد معاملات را می‌گیرد (به طور متوسط ۳.۷۵٪ برای هر معامله) مانند هر صرافی دیگر (فقط کارمزد متفاوت است) انجام دهید.

نسخه‌های Coinbase Wallet برای کاربران iOS و اندروید در دسترس است. اگر روزانه معاملات متعددی انجام می‌دهید، می‌توانید بخشی از دارایی خود را در کیف پول‌های سخت افزاری یا کیف پول نرم‌افزار Coinbase و بخشی دیگر را در صرافی Coinbase نگه دارید که به عنوان کیف پول آنلاین به شما کمک می‌کند و تجارت آسان‌تری را فراهم خواهد کرد.

کیف پول تلفن همراه

کیف پول‌های مبتنی بر اپلیکیشن تلفن همراه بسیار محبوب هستند. کدام یک بهترین کیف پول ارز دیجیتال اندروید یا iOS هستند؟ در ادامه محبوب ترین‌ها را معرفی می‌کنیم.

Binance (Trust Wallet)

بایننس یکی از بهترین گزینه‌های موجود در حوزه کیف پول ارز دیجیتال مخصوص تلفن همراه است. در حالی که صرافی بایننس، به بزرگترین و معروف‌ترین صرافی شهرت دارد. اپلیکیشن تلفن همراه بایننس نیز یکی از بهترین کیف پول ارز دیجیتال است. Trust Wallet بیش از ۴۰ بلاکچین و از هزاران ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. نیازی به گفتن نیست اگر کیف پولی را پیدا نمی‌کنید که از یک رمز مشخص پشتیبانی کند، باید Trust Wallet را بررسی کنید. علاوه بر این، این کیف پول ارز دیجیتال غیرمتمرکز است و هیچ یک از اطلاعات شخصی شما را جمع آوری نمی‌کند. این پردازنده‌های پرداخت کارت چندگانه را در کیف پول ادغام کرده است، بنابراین شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را بدون نیاز به ترک اپلیکیشن تلفن همراه خریداری کنید.

کیف پول Mycelium

Mycelium یک اپلیکیشن کیف پول بیت کوین تلفن همراه است که استفاده از آن بسیار آسان و راحت است. این کیف پول یک سابقه طولانی با بیت کوین و به طور کلی صنعت ارزهای دیجیتال دارد. Mycelium در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد، یکی از تولیدکنندگان اولیه در زمینه کیف پول ارز دیجیتال است. به ایجاد یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال کمک کرده است. Mycelium خدمات کیف پول خود را از طریق برنامه‌ای برای کاربران تلفن‌های هوشمند ارائه می‌دهد.

این کیف پول دارای یک رابط کاربری بسیار آسان برای حرکت است. Mycelium امنیت کیف پول سلسله مراتبی را فراهم می‌کند. با ارائه یک سیستم امنیتی کیف پول بیت کوین همه در یک روش هوشمندانه برای محافظت از آدرس بیت کوین و کلیدهای خصوصی است. مزیت بزرگ دیگر این است که Mycelium اغلب با منبع باز اشتباه گرفته می‌شود.

اما در حقیقت، از مجوز Microsoft Reference Source (منبع مرجع مایکروسافت) استفاده می‌کند که پوشش محدودی را برای کد اصلی فناوری فراهم می‌کند و به حفظ امنیت فناوری کمک می‌کند. بزرگترین عیب Mycelium خدمات بد مشتری و هزینه‌های معامله است. پشتیبانی بسیار محدودی از مشتری وجود دارد و هزینه‌های معامله بی‌ثبات هستند. آن‌ها می‌توانند با پرداخت برخی از هزینه‌های بالاتر از معاملات بازار برای هزینه‌های معامله بیت کوین، جهش کنند.

کیف پول تحت وب

کیف پول‌های وب کاملاً ایمن نیستند، شما هرگز به کلیدهای خصوصی خود دسترسی پیدا نمی‌کنید. در بهترین حالت، آن‌ها مکانی موقتی برای انتقال ارز دیجیتال از یک مکان به مکان دیگر هستند. با این حال، ذکر این نکته بسیار مهم است که به این سوال خلاصه می‌شود، چقدر به یک ارائه دهنده وب اعتماد دارید؟

Coinbase

یکی از قابل اطمینان‌ترین ارائه دهندگان کوین بیس است. همانطور که قبلا ذکر شد، این شرکت نرم‌افزار و کیف پول آنلاین نیز دارد. کوین بیس یک صرافی محبوب ارز دیجیتال آنلاین است که به شما امکان خرید و فروش ارز دیجتال را با پول فیات(دلار آمریکا، یورو و غیره) می‌دهد. هنگامی که ارز دیجیتال خود را از کوین بیس خریداری می‌کنید، در کیف پول وب کوین بیس ذخیره می‌شود. نکته بد در مورد کیف پول‌های وب این است که آن‌ها بسیار خطرناک‌تر از کیف پول‌های نرم افزاری هستند. اگر سرور کوین بیس هک شود، تمام ارز دیجیتال خود را از دست داده اید. با این حال، تا آنجا که مشخص است، کوین بیس تا به امروز هک نشده است.

در چند سال گذشته، Mt.Gox و Coincheck، دو پلتفرم اصلی ارزهای دیجیتال، هک شدند. در طی این هک‌ها، ارز دیجیتال صدها میلیون دلاری از بین رفت. مردم ارزهای دیجیتال خود را از دست دادند. شرکت میت گوکس ورشکست شد. بنابراین، اگر تصمیم دارید ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول‌های آنلاین ذخیره کنید، حداقل باید ارائه دهنده‌ای را انتخاب کنید که به آن اعتماد دارید. کوین بیس یکی از مطمئن‌ترین گزینه‌ها است.

کیف پول کاغذی

کیف پول‌های کاغذی یکی از ایمن‌ترین روش‌های تأمین ارز دیجیتال شما هستند. یک روش آفلاین برای نگهداری ارز دیجیتال محسوب می‌شوند. به زبان ساده، به معنای واقعی کلمه در حال چاپ کردن کدهای QR است که کلیدهای عمومی و خصوصی شما را نشان می‌دهند. این شبکه ایمنی آفلاین به شما کنترل کاملی بر سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال خود می‌بخشد. این نوع یکی از بهترین کیف پول ارز دیجیتال موجود است.

با این حال، کیف پول‌های کاغذی برای همه مناسب نیستند. اگر روزانه یا هفتگی معامله می‌کنید، مدیریت کلیدهای کاغذی بسیار دشوار خواهد شد، از کدهای QR زیادی استفاده خواهید کرد.

بهترین کیف پول کاغذی برای سرمایه گذار بلند مدت ارز دیجیتال تعبیه شده است. اگر قصد خرید طولانی مدت دارید، استفاده از کیف پول‌های کاغذی می‌تواند نهایت آرامش را برای شما فراهم کند، زیرا یکی از ایمن‌ترین راه‌ها برای ذخیره ارز دیجیتال شماست.

خدماتی مانند BitcoinPaperWallet.com به کاربران امکان می‌دهد کیف پول کاغذی بیت کوین را برای بهترین راه حل ذخیره آنلاین چاپ کنند. می‌توانید کیف پول کاغذی آفلاین با قابلیت دسترسی کامل به کد QR را خریداری کنید. خدماتی مانند BitcoinPaperWallet.com  می‌تواند امنیت سرمایه‌گذاری طولانی مدت بیت کوین را فراهم کند.

باید توجه داشته باشید که کیف پول کاغذی باید به صورت ایمن ذخیره شود. هرگونه تماس با آب، محیط زیست یا آتش سوزی می‌تواند منجر به از بین رفتن کامل ارز دیجیتال شما شود. شما می‌توانید همه چیز را گم کنید اما این موضوع در مورد همه کیف پول‌ها صادق است. مراقبت از کدهای خود بستگی به مسئولیت‌پذیری شما دارد. توصیه می‌کنیم در صورت امکان یک نسخه از کیف پول کاغذی خود را نزد یکی از اعضای معتمد خانواده ذخیره کنید. به این ترتیب، در صورت گم شدن یا خراب شدن اصل، از کلید خصوصی خود پشتیبان تهیه می‌کنید.

انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال را جدی بگیرید

در این راهنما سعی کرده‌ایم تا همه کیف پول‌های مختلف موجود برای سرمایه گذاران ارز دیجیتال را جمع آوری کنیم. هر سرمایه گذار، معامله‌گر و کاربر ارز دیجیتال به یک کیف پول نیاز دارند، بنابراین این شما هستید که می‌توانید بهترین کیف پول ارز دیجیتال خود را انتخاب کنید. آنچه ما کشف کردیم این بود که «کیف پول گرم» ۱۰۰ درصد ایمن نیست، آن‌ها فقط برای معاملات کوچک مناسب هستند. نمونه‌هایی از «کیف پول گرم» شامل کیف پول‌های نرم افزاری دسکتاپ و کیف پول‌های مبتنی بر اپلیکیشن یا تحت وب است. از طرف دیگر، «کیف پول‌های سرد» برای نگه داشتن ارز دیجیتال در دراز مدت بسیار بهتر است. نمونه کیف پول سرد شامل کیف پول‌های کاغذی و سخت افزاری است. در لیست زیر از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال که در این مقاله آورده ایم.

  • Ledger Nano S : کیف پول سخت افزاری

  •   :Coinbase نرم افزار و کیف پول آنلاین

  •  :Trezor کیف پول سخت افزاری

  • :Binance (Trust Wallet) کیف پول تلفن همراه

بسیار از کارشناسان معتقدند کیف پول‌های سخت افزاری بهترین کیف پول ارز دیجیتال هستند. اطمینان حاصل کنید که قبل از اینکه به عنوان یک قربانی شوید، به امنیت کیف پول فکر کرده‌اید و کیف پول خود را دست هکر نسپرده اید. شما نمی‌خواهید ارز دیجیتال شما به سرقت برود؟ مسئولیت‌پذیر باشید، از خدمات کیف پول مناسب استفاده کنید و ارزهای دیجیتال خود را ایمن نگه دارید!

 
 
طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس
  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi