بهترین نرم‌افزار کم کردن حجم ویدیو بدون افت کیفیت
بهترین نرم‌افزار کم کردن حجم ویدیو بدون افت کیفیت

استفاده از ویدیو در هر فضایی سبب شده که میزان حجم آن اهمیت پیدا کند زیرا وقتی تعدادشان بالا می‌رود با مشکلات کمبود فضا در رایانه یا حتی تلفن همراه خود رو به رو می‌شویم. اگر بخواهیم آپلود کنیم که مدت زمانی زیادی باید اختصاص دهیم. بهترین راه حل استفاده از بهترین نرم‌افزار کم کردن حجم ویدیو است که فرشته نجات ما محسوب می‌شود. در این مقاله به معرفی بهترین نرم‌افزار کم کردن حجم ویدیو می‌پردازیم، لطفا همراه ما باشید.

امروزه سراسر فضای مجازی پر شده از ویدئوهای مختلف که تعدادی زیادی از آن‌ها را روزانه مشاهده می‌کنیم. خیلی از این ویدیوها را ذخیره یا حتی علاقه مندیم در پیج شخصی اینستاگرام خود یا هر جای دیگر استفاده کنیم. در نگاه اول شاید این موضوع مهم نباشد اما هنگامی که با حجم بالایی مواجه می‌شویم که هنگام آپلود ما را دچار دردسر می‌کند تازه به عمق فاجعه پی می‌بریم. استفاده از بهترین نرم‌افزار کم کردن حجم ویدیو؛ راه حل پیشنهادی افراد حرفه‌ای است. فشرده‌سازی حجم باعث می‌شود که زمان کمتری را صرف آپلود کنید. در این مقاله سعی کرده‌ایم بهترین نرم‌افزار‌های کم کردن حجم ویدیو را معرفی کنیم، لطفا تا پایان همراه ما باشید.

چرا باید حجم ویدیو خود را کم کنیم؟

وقتی صحبت از فایل‌های ویدیویی می‌شود، کم کردن حجم ویدیو اهمیت پیدا می‌کند. هرچه فایل بزرگتر باشد، ذخیره، دانلود یا آپلود آن سخت‌تر خواهد بود. به همین دلیل مهم است که شما باید بدانید چگونه می‌توانید حجم ویدیو را بدون تأثیر بر کیفیت آن کاهش دهید. اگر فایل را فشرده کنید، تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. دیگر نگران کم شدن سرعت رایانه یا پر شدن حافظه خود نخواهید بود.

در حالی که کاربران از تماشای و استفاده از ویدیوها لذت می‌برند، در عین حال با چالش‌هایی نیز رو به رو هستند. قطعا ویدیوهای کیفیت بالا با حجم بالایی همراه می‌باشند، به همین دلیل در هنگام اشتراک‌گذاری در هر فضایی کار را دشوار می‌کند. به جای اینکه فقط چند دقیقه منتظر بمانید، اگر خوش شانس باشید ممکن است یک ساعت منتظر بمانید و حتی ممکن است بیشتر از آن طول بکشد. بنابراین، همانطور که ذکر کردیم، ضروری است که شما بدانید چگونه می‌توانید حجم ویدیوی خود را کاهش دهید. در ادامه به دو مزیت عمده این موضوع اشاره می‌کنیم.

ذخیره‌سازی

اگر شما یکی از افرادی هستید که دوست دارید ویدیوها را در لپ تاپ یا رایانه خود دانلود کنید، لازم است که ابتدا فایل ویدیو را فشرده کنید قبل از اینکه در دستگاه ذخیره شود. در غیر این صورت، رایانه شما ممکن است واقعاً کند شود و البته این موضوع بر عملکرد آن تأثیر می‌گذارد. با کاهش حجم فایل ویدئو، ذخیره آن در رایانه برای شما آسان‌تر خواهد بود. حتی اگر چندین ویدیو را ذخیره کنید، همچنان به همان سرعتی عمل خواهد کرد. همچنین به شما امکان می‌دهد ویدیوهای بیشتری را بدون هیچ زحمتی در حافظه خارجی خود ذخیره کنید.

انتقال سریع

اگر حجم ویدیو را کاهش دهید، ارسال فایل‌ها به صورت آنلاین بسیار سریعتر خواهد بود. گیرنده نیز برای ذخیره یا پخش جریانی آنلاین آن مشکلی نخواهد داشت. اگر قصد دارید ویدیو را در وب سایت خود قرار دهید، دیگر نگران بیش از پهنای باند نخواهید بود، در صورتی که بخواهید آن را افزایش دهید، هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

بهترین نرم افزار کم کردن حجم ویدیو مخصوص رایانه

اکنون که دریافتیم کاهش حجم ویدیو چه اهمیتی دارد، در ادامه به معرفی بهترین نرم‌افزار‌های کم کردن حجم ویدیو خواهیم پرداخت. در ابتدا لیستی از نرم افزارهای مخصوص رایانه را ارائه می‌دهیم و سپس نرم افزارهای مناسب اندروید و IOS معرفی می‌کنیم. این موارد به شما کمک می‌کند تا فایل‌های بزرگ ویدیویی خود را به طور موثر فشرده کنید. قبل از خرید یا دانلود این نرم افزارها مطمئن شوید که با پلتفرم‌تان سازگار است. از آنجا که همه افراد نیازهای متفاوتی دارند، ممکن است برخی از آن‌ها به همراه قابلیت فشرده‌سازی به یک ویرایشگر ویدیو خوب نیز احتیاج داشته باشند، اطمینان حاصل کردیم که لیست ما نیز از این موارد پیروی می‌کند.

VideoProc

 VideoProc فقط یک ابزار فشرده‌سازی ساده نیست بلکه یک نرم‌افزار کامل برای پردازش ویدیوهای شما مناسب یک فرد حرفه‌ای است. این نرم‌افزار توسط یک شرکت پیشرو نرم به نام Digiarty ساخته شده است. این شرکت بیش از ۱۸۰ میلیون واحد از نرم‌افزار را در بیش از ۱۸۰ کشور به فروش رسانده است که برای هر برند معتبری قابل توجه است. این نرم‌افزار می‌تواند ویدیوها با رزولوشن ۸kو حجم را تا ۹۰ درصد نسبت به مقدار اصلی بدون افت کیفیت فشرده کند.

از آنجا که فشرده‌سازی یک ویدیو آهسته پیش می‌رود، ممکن است بخواهید بخشی را بردارید، برش دهید یا ویرایش کنید. زیرا فکر می‌کنید بی‌دلیل باعث ایجاد اشکال در فیلم می‌شود  VideoProc به شما امکان می‌دهد ویدیوهای خود را ویرایش کنید و از میان قالب‌های مختلف Video Codec انتخاب کنید که در اکثر ابزارهای فشرده‌سازی رایگان فیلم در دسترس نیست.

فرمت ویدیو:

 H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC, MKV, MMV, MOD, MOV, MP2V, MP4, MPE, MPEG, MPEG2, MPEG4, MPG, MPG4…

فرمت صدا:

 OGG, OMA, RA, RAM, SPX, TT, MKA, MLP, MOD, MP1, DTS, FLAC, M2A, M4A, MP2, MP3, MPA, MPC, OGA….

Handbrake

زمانی که صحبت از بهترین نرم‌افزار کم کردن حجم ویدیو می‌شود، نام Handbrake می‌شنویم. این نرم‌افزار با ویندوز و مک سازگار است.   Handbrake ابزاری برای فشرده‌سازی ویدیو منبع باز است که فقط روی سیستم رایانه شما اجرا می‌شود. این نرم‌افزار قابلیت فشرده‌سازی آنلاین ویدیوها را ندارد. با استفاده از این ابزار می‌توانید ویدیوها را در قالب‌های مختلف فشرده کنید. مطمئن باشید در این فرآیند کیفیت فیلم یا ویدیو شما کاهش نمی‌یابد. برای فشرده‌سازی ویدیوها با کیفیت بالا می‌توانید از قالب جهانی استفاده کنید. به طور خلاصه، می‌توانید تمام فایل‌های مولتی مدیای رایج از بلوری گرفته تا دی وی دی را فشرده کنید.

فرمت ویدیو:

H.264(x264 and QuickSync), H.265 (x265 and QuickSync), H.265 MPEG-4 and MPEG-2, VP8, VP9

فرمت صدا:

 MP3, Flac, AC3, AAC / HE-AAC

Final Cut Pro X Compressor

این امکان وجود ندارد که به عنوان یک کاربر مک، شما در مورد Final Cut Pro X اطلاعات لازم را نداشته باشید. این نرم‌افزار یک ابزار ویرایش ویدیو برای مک است که توسط متخصصان برتر صنعت تبلیغات و فیلم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار از استاندارهای صنعت پشتیبانی می‌کند و بسیار پیشرفته است. نرم‌افزار فشرده‌سازی فیلم با کیفیت بالا را برای فرمت‌هایی مانند فیلم‌های ۴k و ۳۶۰ درجه ارائه می‌دهد. به راحتی می‌توانید تنظیمات خروجی را شخصی‌سازی کرده و روی رمزگذاری‌ها و قالب‌های مختلف کار کنید. مانند Handbrake، می‌توانید ویدیوها را فقط به صورت آفلاین فشرده کنید. از همه فرمت‌ها پشتیبانی می‌کند و تنها برای پلتفرم مک قابل استفاده است.

Movavi Video Converter

Movavi  بهترین نرم‌افزار کم کردن حجم ویدیو کاملاً شناخته شده است. این برنامه تبدیل سریع و بدون افت کیفیت ویدیو را ارائه می‌دهد. همچنین از پردازش دسته‌ای چند فایل، خواه از هر اندازه، پشتیبانی می‌کند. استفاده از این ابزار بسیار ساده است، با دراگ و درپ فایل مورد نظر درون نرم‌افزار بیاندازید. پس از اضافه کردن فایل، میزان کاهش حجم را انتخاب کرده و گزینه تبدیل(convert) را بزنید.

تنها چند نرم‌افزار وجود دارد که از فشرده‌سازی فیلم ۴K  بدون هیچ گونه افت کیفیت فیلم پشتیبانی می‌کنند و Movavi یکی از آن‌هاست. شما می‌توانید به سادگی فرمت‌های مختلف را انتخاب کنید، فیلم‌ها را به اندازه فایل‌های مختلف ویدیویی تبدیل کنید. همچنین دانلود این نرم‌افزار رایگان است و بدون هیچ خطری می‌توانید آن را امتحان کنید.

فرمت‌های پشتیبانی شده (آفلاین):

MP4, 3GP, AVI, MPEG, DivX, FLV, SWF, VOB, MKV, MOV, WebM, WMV,etc

پلتفرم‌ها: ویندوز  و مک.

Wondershare UniConverter

UniConverter  ساخت Wondershare ، یکی از بهترین نرم‌افزار کم کردن حجم ویدیو است. می‌توانید از آن در مک و ویندوز استفاده کنید UniConverter به شما امکان فشرده‌سازی ویدیو بدون افت کیفیت را می‌دهد. همچنین، می‌توانید ویدیوها را روی آن ویرایش کنید و فایل‌ها را برای بارگذاری نهایی آماده نمایید. این برنامه تبدیل سریع را ارائه می‌دهد و می‌توانید مستقیماً ویدیوها را از YouTube نیز فشرده کنید.

مانند سایر نرم افزارها، می‌توانید ویدیوهایی را در فرمت‌های استاندارد موجود به راحتی ویرایش کنید. اگر شما به دنبال تبدیل کاهش حجم فایل‌ها تا سقف ۱۰۰ مگابایت هستید، نسخه رایگان مناسب شماست. اگر به فشرده‌سازی بیش از ۱۰۰ مگابایت احتیاج دارید، باید نسخه پولی Wondershare UniConverter را خریداری کنید. همچنین، در نسخه رایگان، فقط می‌توانید دو تبدیل را به صورت جایگزین اجرا کنید.

فرمت پشتیبانی شده: MP4, MOV, AVI

Any Video Converter

 AVC ابزاری محبوب و بهترین نرم‌افزار کم کردن حجم ویدیو است که به شما کمک می‌کند ویدیوها را به راحتی فشرده کنید. فقط باید فایلی را که می‌خواهید فشرده شود بکشید و رها کنید، پارامترهای فشرده‌سازی را انتخاب کنید و اقدام کنید. همراه با فشرده‌سازی ویدیوها، می‌توانید آن‌ها را به فرمت‌های مختلف تبدیل کنید. نسخه رایگان، این قابلیت را به شما می‌دهد تا بیش از ۱۰۰ فرمت ویدیویی را فشرده کنید و به بیش از ۱۶۰ فرمت ویدیویی با ۱۰۰ درصد کیفیت بدون افت تبدیل کنید.

این برنامه همچنین از رمزگذاری سریع NVIDIA NVENC همراه با دانلود ویدیو بی‌عیب و نقص ۴K پشتیبانی می‌کند. بهترین خبر راجع به این نرم افزار، عدم وجود تبلیغات و بدفزارهای رایج در سایر نرم افزارهاست. دیگر نرم افزارها سعی دارند با چنین روش‌هایی به کسب درآمد بپردازند.

ورودی‌های ویدیویی پشتیبانی شده:

WMV, 3GP, 3G2, MP4, MPEG, VOB, MKV, MOV, FLV, F4V, DVR-MS, MOD, M2TS, RMVB, AVI, OGG, WEBM, TOD, DV, MXF, any 4K video format,etc

خروجی‌های ویدیویی پشتیبانی شده:

WMV, M2TS, 3GP, 3G2, MPG, MP4, AVI, ASF, WEBM, HTML5 WEBM, HTML5 OGG, FLV, MKV, SWF, HTML5 MP4, etc

Filmora Video Converter

 Filmora یکی از قدرتمندترین نرم‌افزار ویرایش فیلم و بهترین نرم‌افزار کم کردن حجم ویدیو برای مک و ویندوز است. اگرچه برای مک نسبت به ویندوز مشهورتر است. به راحتی می‌توانید ویدیوها را در Filmora ویرایش و همچنین فشرده کنید. این امکان را برای بیش از ۱۲ فرمت جهت فشرده‌سازی ویدیوها، از جمله تمام فرمت‌های استاندارد، فراهم می‌کند. این موضوع برای هر پروژه‌ای کافی و مناسب است.

از طرف دیگر، این ویرایشگر همراه با یک بسته کامل است که تمام نیازهای ویرایش شما را با کارایی بالا برطرف می‌کند. با استفاده از این پلتفرم می‌توانید خروجی‌های ویدیو را در بیش از ۲۰ فرمت ویدیویی تولید کنید. بهترین قسمت در مورد کمپرسور فوق العاده سریع و کارآمد بودن آن است. به عنوان مثال، می‌توانید ویدیویی در حدود ۱ گیگابایت تا ۶۰ درصد از نظر حجم ویدیوی آن را در کمتر از یک دقیقه فشرده کنید.

فرمت‌های پشتیبانی شده:

MP4, VOB, AVI, FLV, MOV, etc

BlazeMedia Pro

اگر رابط کاربری BlazeMedia Pro را با سایر نرم افزارهای ویدیویی مقایسه کنیم که تاکنون در لیست خود پوشش داده ایم، این نرم‌افزار کمی قدیمی به نظر می‌رسد. با استفاده از BalzeMedia Pro می‌توانید هر نوع فرمت ویدیویی را در عرض چند دقیقه به یک فرمت ویدیو بسیار فشرده تبدیل کنید. این نرم‌افزار مانع افت کیفیت ویدیو می‌شود و در حین فشرده‌سازی هرچه بیشتر آن را کم و بیش حفظ می‌کند.

جدا از بحث بهترین نرم‌افزار کم کردن حجم ویدیو؛ به دلیل قابلیت‌های تبدیل آن از یک فرمت به فرمت دیگر، بسیار مشهور است. این پلتفرم برای مدت طولانی در صنعت باقی مانده است و به طور گسترده توسط ویراستاران و همچنین تولید کنندگان موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا از تبدیل mp3 به فرمت‌های مختلف نیز پشتیبانی می‌کند.

فرمت‌های پشتیبانی شده:

AVI, MPEG, WMV, etc

YouCompress

اکثر مبدل‌های ویدیویی که تاکنون بحث کردیم فقط از نسخه‌های آفلاین پشتیبانی می‌کنند. اگر فقط می‌خواهید یک یا دو فیلم را فشرده کنید چه می‌کنید. یا شاید فقط چند فیلم دارید که می‌خواهید آن‌ها را فشرده کنید. در چنین شرایطی، شاید نیازی به دانلود و نصب نرم‌افزار نباشید  YouCompress یکی از بهترین نرم‌افزار کم کردن حجم ویدیو آنلاین است که به طرز شگفت‌انگیزی به خوبی کار می‌کند و همچنین شامل یک رابط بصری مناسب است.

این پلتفرم برای مبتدیان مناسب است و برای شروع کار به تنظیمات خاصی نیازی ندارید. بهترین پارامترها را به طور خودکار انتخاب می‌کند و با فشرده‌سازی و بدون از دست دادن کیفیت، ویدیو را پردازش می‌کند. نه تنها ویدیوها، بلکه می‌توانید حتی فایل‌های صوتی، عکس‌ها و اسناد را با استفاده از YouCompress تبدیل کنید. همچنین، به حریم خصوصی شما احترام می‌گذارد، به محض اینکه کار شما انجام شد، فیلم به طور خودکار از سرور آن‌ها حذف می‌شود. بنابراین، اگر به دنبال یک گزینه خوب و رایگان برای فشرده‌سازی ویدیو‌های خود بدون داشتن واتر مارک روی ویدیو‌های فشرده شده هستید،  YouCompress بهترین برای شماست.

فرمت‌های پشتیبانی شده:

AVI, MP4, and MOV

بهترین نرم افزار کم کردن حجم ویدیو مخصوص تلفن همراه

امروزه تلفن همراه به دوست و یاور همیشگی ما تبدیل شده است. حتما برایتان اتفاق افتاده که یک ویدیوی خنده دار و خاطره‌انگیز با دوستان یا خانواده‌تان ضبط کرده اید. اما وقتی می‌خواهید همین ویدیو برای کسی ارسال کنید، به علت حجم بالا آن نیاز به بهترین نرم‌افزار کم کردن حجم ویدیو مخصوص اندروید یا IOS احساس کرده اید. در ادامه چند مورد از این اپلیکیشن‌ها را معرفی می‌کنیم.

Video Compress

 Video Compress فشرده‌سازی ویدیو و اشتراک‌گذاری آن را در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام را آسان می‌کند. این اپلیکیشن می‌تواند کیفیت ویدیو را بین سطح بالا، نرمال و پایین برای سطوح مختلف فشرده‌سازی تنظیم کند. رابط کاربری آسان و فرآیند فشرده‌سازی بسیار سریع دارد. از تمام فرمت‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند. در صورت علاقه‌مند باشید، امکان حذف صدا را فراهم می‌کند که باعث کاهش بیشتر حجم فایل می‌شود.

Resize Video

با استفاده از Resize Video، می‌توانید ویدیوها را بر روی تلفن همراه و تبلت به آسانی فشرده کنید. می‌توانید حجم ویدیو را انتخاب کنید که مطابق میل شما است و حتی می‌توانید قبل از فشرده‌سازی طول آن را کوتاه کنید. در یکی از بهترین نرم‌افزار کم کردن حجم ویدیو می‌توانید صدا را حذف و موسیقی دلخواه را جایگزین آن کنید. این اپلیکیشن قابلیت ذخیره و حذف ویدیو را دارد.

Videos & Movies Compressor

این اپلیکیشن از همه فرمت‌های ویدیویی محبوب پشتیبانی می‌کند. استفاده از آن آسان است و قابلیت انجام کارهای دیگری بر روی ویدیو را فراهم می‌کند. اما گزینه‌ای به عنوان کاهش حجم چند ویدیو در یک فایل را ندارد. گاهی اوقات کاهش حجم زیاد سبب افت شدید کیفیت ویدیو می‌شود. اما با این وجود در لیست ما قرار گرفته است.

Video Dieter 2

با استفاده از Video Dieter، تصمیم گیری در مورد میزان کاهش حجم ویدیو بسیار ساده است. به یاد داشته باشید که هر کاهش حجمی، کیفیت را کاهش می‌دهد، بنابراین شما باید تعادل مناسبی را پیدا کنید. این نرم‌افزار همچنین اشتراک‌گذاری ویدیوها را بسیار آسان می‌کند. با این وجود یکی از بهترین نرم‌افزار کم کردن حجم ویدیو است. همچنین کوتاه کردن قسمت‌هایی از ویدیو را آسان می‌کند که به آن‌ها احتیاجی ندارید. امکان رمزگذاری سریع فایل‌ها را فراهم می‌کند. قبل از شروع کاهش حجم می‌بایست وضوح و کیفیت مورد نظر خود را تنظیم کنید.

Compress Videos & Resize Videos

با استفاده از این برنامه رایگان کمپرسور ویدیو، دیگر نگران کیفیت ویدیوهایی نیستید که در حال تغییر حجم آن‌ها هستید زیرا حتی در صورت کاهش بیش از ۸۰ درصد از حجم آن، کیفیت ویدیو را حفظ می‌کند. به این ترتیب، اپلیکیشن Compress Videos & Resize Video  می‌تواند به شما کمک کند تا فضای آیفون یا آیپد خود را آزاد کنید. استفاده از آن آسان است و برای کاهش حجم ویدیو روند سختی را نیاز نیست، طی کنید. همچنین این اپلیکیشن قابلیت کاهش حجم یک یا چند ویدیو را دارد.

Video Compress – Shrink Vids

فقط در چند مرحله ساده می‌توانید حجم ویدیوهای ضبط شده در رزولوشن ۴K، Full HD یا HD را کاهش دهید. این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد یک یا چند ویدیو را به طور همزمان تغییر اندازه دهید و وضوح فیلم خروجی را انتخاب کنید. تنها نکته منفی این است که برای حذف تبلیغات یا باز کردن قفل دسترسی به همه ویژگی‌های اپلیکیشن، باید خریدهای درون برنامه‌ای انجام دهید. شما با یکی از بهترین نرم‌افزار کم کردن حجم ویدیو مخصوص IOS رو به رو هستید.

Video Slimmer App

 Video Slimmer بسیار فراتر از یک اپلیکیشن ساده کمپرسور ویدیو برای iOS است زیرا به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوها را کوتاه یا ادغام کنند. قابلیت‌های پردازش دسته‌ای این اپلیکیشن قابل توجه است زیرا شما می‌توانید به سرعت ویدیوهای کاهش حجم یافته از Video Slimmer را دانلود کنید. با فشرده‌سازی ویدیوهایی که در دستگاه مبتنی بر iOS ذخیره می‌کنید، می‌توانید تا ۸۰ درصد از فضای ذخیره‌سازی آیفون یا آیپد خود را آزاد کنید.

با انتخاب مناسب، ویدیوهای بیشتری را در حافظه خود نگه دارید

اگر جزو کسانی هستید که دوست دارید ویدیوهای زیادی را روی تلفن همراه یا رایانه خود نگهداری کنید، استفاده از بهترین نرم‌افزار کم کردن حجم ویدیو راه حل مناسب برای شماست. این راه حل به شما کمک می‌کند بدون افت کیفیت، از دانلود یا آپلود ویدیو لذت ببرید. اگر به دنبال یک نرم‌افزار رایگان هستید، توصیه می‌کنیم لیست این مقاله را حتما نگاهی بیاندازید.

ما در این لیست سعی کرده‌ایم بهترین نرم افزارها را برای پلتفرم‌ها فراهم کنیم. امیدواریم با استفاده از یکی از بهترین نرم‌افزار کم کردن حجم ویدیو فوق بتوانید به هدف خود را برسید.

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi