آموزش ساخت کتاب الکترونیکی
آموزش ساخت کتاب الکترونیکی

خیلی از افراد در سنین نوجوانی آرزو داشته‌اند سردبیر مجله بشوند و کار خود را با یکسری مقوا و کاغذ رنگی در دوران مدرسه آغاز کردند. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی امکاناتی همچون پاورپوینت در اختیار ماست. می‌توان با ساخت کتاب الکترونیکی با افراد حوزه خود ارتباط برقرار کرد. آموزش‌های رایگان و مفید برای متخصصان و افراد تازه کار مهیا کرد و در قالب‌های مختلف ارائه داد. در این مقاله به آموزش ساخت کتاب الکترونیکی می‌پردازیم و قدم به قدم با هم جلو می‌رویم تا یک کتاب الکترونیکی بسازیم.

کتاب الکترونیکی چیست؟

کتاب الکترونیکی (Ebook) از کامپیوتر، تلفن همراه یا ایبوک ریدر برای نمایش متن‌ها به صورت کتاب استفاده می‌کند. کتاب‌های الکترونیکی دارای چندین صفحه دیجیتالی است که افراد می‌توانند از طریق آن مطالعه کنند و اغلب به عنوان یک سند PDF ارائه می‌شوند تا به راحتی یک کاربر آن را به کاربر دیگر منتقل کنند.

مزایای کتاب الکترونیکی چیست؟

فرض کنید شما یک وبلاگ شگفت‌انگیز و پر از محتوای طولانی دارید. پس چرا می‌خواهید به مخاطبان خود کتاب الکترونیکی ارائه دهید؟ آیا حتی ارزش وقت گذاشتن را دارد؟ در این قسمت چند مزیت ذکر شده که ساخت کتاب الکترونیکی را به یک هدف تبدیل می‌کند.

کاربران وفادار جذب می‌کنید

اگر می‌خواهید درآمد کسب کنید، به کاربران وفادار نیاز دارید. یکی از بهترین راه‌ها برای دریافت ایمیل مخاطبان و معرفی آن‌ها به مطالب خود، ارائه کتاب الکترونیکی رایگان به آن‌ها است. می‌توانید لینک‌هایی را به سایر مطالب مرتبط خود بدهید، خواننده را ترغیب کنید تا با دیگر محتواهای شما بیشتر ارتباط برقرار کند.

اشتراک‌گذاری را افزایش دهید

به اشتراک گذاشتن فایل‌های PDF بسیار آسان است و اغلب افراد آن‌ها را برای دوستان خود ارسال می‌کنند و سپس با شما و وبلاگ‌تان آشنا می‌شوند. همچنین، آن‌ها تمایل دارند بیش از یک پست وبلاگ یا یک مقاله ساده مطالعه کنند، بنابراین چنین فرصتی را دارید که از آن استفاده کنید.

یک جریان درآمد جدید اضافه کنید

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که وبلاگ نویسان برتر فقط از طریق وبلاگ خود درآمد کسب می‌کنند. اما آن‌ها این کار را نمی‌کنند. بسیاری از درآمد آن‌ها اغلب از طریق ساخت یک کتاب الکترونیکی موفق حاصل می‌شود. این کتاب به حوزه آن‌ها مربوط است.

طراحی زیبا

از برخی جهات، کتاب‌های الکترونیکی دارای قابلیت طراحی هستند که ممکن است نتوانید در وبلاگ خود از آن استفاده کنید.

دسترسی راحت

کتاب‌های الکترونیکی به راحتی قابل حمل هستند، می‌توانید در تعدادی از دستگاه‌ها ذخیره شوند و فضای ذخیره‌سازی فیزیکی ناچیزی را اشغال می‌کنند. به راحتی قابل دسترس هستند و کافی است یک جستجوی ساده انجام دهید.

ساختار کتاب الکترونیکی چگونه است؟

برای تنظیم محتوای شما در کتاب الکترونیکی هیچ قانون مشخصی وجود ندارد. این کتاب به طور کلی ساختار یک رمان یا کتاب درسی را تقلید می‌کند(بسته به آنچه در مورد آن می‌نویسید). اما برخی از جنبه‌های کتاب الکترونیکی وجود دارد که باید مطمئن باشید از آن‌ها پیروی می‌کنید. کتاب‌های الکترونیکی دارای برخی از فصل‌ها و تصاویر هستند.

مشابه پست وبلاگ، آن‌ها همچنین تقسیم‌بندی متن خود را با زیر عنوان‌هایی به خوبی انجام می‌دهند که بحث را به بخشهای خاصی تقسیم می‌کنند. اگر به عنوان مثال در مورد ورزش‌های حرفه‌ای می‌نویسید، یکی از فصل‌های شما در مورد لیگ برتر انگلیس است، ممکن است بخواهید زیر فصل‌هایی درباره تیم‌های مختلف متعلق به این لیگ ایجاد کنید.

درباره چه موضوعی بنویسیم؟

هر چیزی می‌تواند موضوع شما باشد. کتاب‌های الکترونیکی به سادگی یک بازاریاب برای ارائه اطلاعات مهم در قالب شکلی است که مشتریان بالقوه آن‌ها تمایل بیشتری به خواندن آن دارند. یک شرکت محیط زیست ممکن است در مورد صرفه جویی در مصرف آب کتاب الکترونیکی بنویسد. همچنین آن‌ها ممکن است ساخت کتاب الکترونیکی را کاملاً به چگونگی استفاده از محصول صرفه جویی در مصرف آب یا چگونگی کمک به مشتری در حل مشکلی متمرکز کنند.

مهم نیست که کتاب الکترونیکی شما چه موضوعی را در بر می‌گیرد، تحقیقات قسمت مهمی از ساخت کتاب الکترونیکی شامل می‌شود. برخلاف مطالب کوتاه مدت مانند مقاله‌ها و فیلم‌ها، محتوای یک کتاب الکترونیکی بر اساس اعتماد و شواهد ارائه شده است. کاربری که کتاب الکترونیکی شما را به دست می‌آورد(یا درخواست دسترسی به آن را دارد) داستان کامل را می‌خواهد، نه فقط نقاط شامل یک قسمت کوتاه باشد. این موضوع تمام مطالب و تست‌هایی است که برای ساخت کتاب الکترونیکی گذرانده اید، شامل می‌شود.

نحوه استفاده از کتاب الکترونیک

می‌توانید کتاب الکترونیکی را روی دستگاه‌های مختلف مانند تلفن همراه، رایانه‌های شخصی و غیره مطالعه کنید. اما ساخت کتاب الکترونیکی می‌تواند طاقت فرسا باشد. نه تنها مجبورید مطالب را بنویسید، بلکه باید آن را در فایل حرفه‌ای طراحی و قالب‌بندی کنید که افراد خواهان دانلود و خواندن آن هستند. با این وجود که هدف اصلی تولید محتوا وایرال است، کتاب‌های الکترونیکی بخشی اساسی از یک برنامه موفق دیجیتال مارکتینگ هستند.

آیا می‌توانید یک کتاب الکترونیکی ویرایش کنید؟

جواب منفی است. یک کتاب الکترونیکی پس از ذخیره در یکی از قالب‌های مورد نظرتان قابل ویرایش نیست، بنابراین بهتر است اطمینان حاصل کنید که یک نسخه قابل ویرایش را در برنامه‌ای مانند مایکروسافت ورد ذخیره کرده اید. اما چرا شما می‌خواهید کتاب الکترونیکی شما غیرقابل ویرایش باشد؟ غیرقابل ویرایش کردن کتاب‌های الکترونیکی اطمینان حاصل می‌کند که محتوا بدون تغییر باقی می‌ماند(چه از نظر قالب و چه از نظر اطلاعات) زیرا بین چندین نفر به اشتراک گذاشته می‌شود.

در چه فرمت‌های فایل می‌توانید یک کتاب الکترونیکی ذخیره کنید؟

کتاب‌های الکترونیکی را می‌توان در یکی از فرمت‌ها ذخیره کرد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم. با توجه به کاربر شما، ممکن است برای هر یک از انواع فایل‌های زیر کاربردی داشته باشد.

PDF

پی دی اف‌ها به احتمال زیاد شناخته شده‌ترین نوع فایل هستند. پسوند «PDF» مخفف «Portable Document Format» است و برای کتاب‌های الکترونیکی که قرار است در رایانه خوانده شوند، بهترین است(دیجیتال مارکترها، شما می‌خواهید این مورد را بخاطر بسپارید).

EPUB

این نوع فایل مخفف «Publication Electronic» است و انعطاف پذیرترین فرمت‌های کتاب است. منظور این است که کتاب‌های الکترونیکی EPUB می‌توانند متن خود را انطباق دهند تا با دستگاه‌های مختلف تلفن همراه و رایانه‌های شخصی سازگار شود، به متن این کتاب اجازه می‌دهد تا بر اساس اندازه دستگاهی صفحات مختلف را تنظیم کند که کاربر در حال خواندن کتاب الکترونیکی است.

MOBI

 فرمت MOBI از نرم‌افزار Mobipocket Reader  نشات گرفته است که در سال ۲۰۰۵ توسط آمازون خریداری شد اما بعداً در سال ۲۰۱۶ تعطیل شد. با این حال، پسوند فایل MOBI همچنان یک فرمت کتاب الکترونیکی محبوب با سازگاری در بین خوانندگان اصلی الکترونیکی به جز Nook است. در حالی که قالب با برخی محدودیت‌ها مانند پشتیبانی نکردن از صدا یا فیلم همراه است، از DRM پشتیبانی می‌کند که از کپی برداری از مطالب دارای حق چاپ برای توزیع یا مشاهده غیرقانونی محافظت می‌کند.

AZW

 این یک نوع فایل کتاب الکترونیکی است که برای Kindle، ابوک ریدر توسط آمازون طراحی شده است. با این حال، کاربران می‌توانند این فرمت فایل را در تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌ها باز کنند.

ODF

 فرمت ODF مخفف OpenDocument Format است، نوع فایلی که عمدتا برای OpenOffice، یک سری برنامه‌های ایجاد محتوای منبع باز مشابه Microsoft Office است.

IBA

 فرمت کتاب الکترونیکی اختصاصی برنامه Apple iBooks Author است. این فرمت از ویدئو، صدا، تصاویر و عناصر تعاملی پشتیبانی می‌کند، اما فقط برای کتاب‌هایی استفاده می‌شود که در نویسنده iBooks نوشته شده اند. با سایر ابوک ریدرها سازگار نیست.

چگونه یک کتاب الکترونیکی بنویسیم؟

همه این کارها تا زمانی امکان‌پذیر است که شما بدانید چه کاری انجام می‌دهید. به یاد داشته باشید، انواع مختلفی از کتاب‌های الکترونیکی وجود دارد، بنابراین شما باید چیز خاصی ایجاد کنید تا توجه مردم را جلب کنید. اما خبر خوب این است که مردم به اندازه رایانه خود عاشق خواندن کتاب الکترونیکی روی تلفن همراه خود هستند، بنابراین تقاضا برای کتاب الکترونیکی PDF هنوز هم وجود دارد. در ادامه گام به گام با هم پیش می‌رویم تا یک آموزش ساخت یک کتاب الکترونیکی را مرور کنیم.

گام یک: موضوعی متناسب با نیاز مخاطبان خود انتخاب کنید

به یاد داشته باشید، هدف از ساخت کتاب الکترونیکی شما ایجاد سرنخ برای تیم فروش است، بنابراین موضوعی را انتخاب کنید که از دانلود کتاب الکترونیکی به ارتباط با تیم فروش خود منجر شود. این موضوع بدان معنی است که کتاب الکترونیکی شما نباید زیاد از موضوعاتی فاصله بگیرد که در کانال‌های بازاریابی محتوای دیگر خود پوشش می‌دهید. در عوض، این فرصتی است که شما می‌توانید به موضوعی بپردازید که تاکنون فقط قسمتی از آن را پوشش داده‌اید اما موضوعی را انتخاب کنید که مخاطبان باید درباره آن بیشتر بدانند.

به عنوان مثال، کتاب‌های الکترونیکی برای استفاده در بازاریابی محتوا مانع بزرگی برای مخاطبانی است که خود بازاریاب هستند. بنابراین اگر ما می‌توانیم نه تنها این پست وبلاگ، بلکه منابعی را برای سهولت ساخت کتاب الکترونیکی فراهم کنیم، بر روی موضوع مناسب برای گشودن راه فروش تمرکز می‌کنیم. برای اینکه موضوعات خلاقانه شما جریان طبیعی خود را طی کند، در ادامه چند نمونه عنوان کتاب الکترونیکی آورده شده که می‌تواند به شما کمک کند.

  • بهترین کیف پول ارز دیجیتال

  • معرفی بهترین لپ تاپ ۲۰۲۱ و توضیح درباره آن‌ها

  • پاسخ به سوالات متداول مربوط به تعمیرات موبایل

درباره بازار هدف خود تحقیق کنید

اولین قدم هنگام ساخت کتاب الکترونیکی این است که با دقت بررسی کنید چه کسی پرسونای مخاطب شما را شامل می‌شود. دانستن این اطلاعات به معنای این است که بدانید کدام یک از مردم مناسب حوزه انتخابی شما است. تا زمانی که بازار هدف خود را به خوبی نشناسید، اساساً کورکورانه هدف‌گذاری می‌کنید.

محتوای محبوب و کلمات کلیدی خود را در گوگل آنالیتیکس بررسی کنید. در مرحله اول وارد حساب گوگل آنالیتیکس خود شوید و بررسی کنید کدام یک از صفحات شما بیشترین بازدید کننده را به خود جلب می‌کند. به کمک گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول می‌توانید محبوب‌ترین کلمات کلیدی و عبارات جستجو شده را بررسی کنید که افراد برای یافتن وبلاگ شما استفاده می‌کنند. همچنین گوگل آنالیتیکس اطلاعات پیش زمینه‌ای درباره مخاطبان شما ارائه می‌دهد.

ابتدا باید گزارش‌های جمعیت‌شناسی و علاقه مندی‌ها را در گوگل آنالیتیکس فعال کنید Audience) در گوگل آنالیتیکس را با دقت بررسی کنید). پس از انجام این کار، می‌توانید اطلاعات مربوط به دامنه سنی، جنسیت، مکان و علایق مخاطبان خود را جمع آوری کنید. اکنون می‌دانید که چه محتوا و کلمات کلیدی در سایت شما بهترین عملکرد را دارند، شما باید محبوبیت رقبای خود را نیز بررسی کنید

کتاب الکترونیکی خود را شخصی‌سازی کنید

بهترین کتاب‌های الکترونیکی، کتاب‌هایی هستند که در مورد یک موضوع مشترک تجربه شخصی انتخاب شده اند. چرا؟ زیرا اقتدار و اعتبار شما را افزایش می‌دهند. اقتدار در مورد کتاب‌های الکترونیکی و مقالات بسیار مهم است زیرا شما باید به خوانندگان و مشتریان بالقوه خود نشان دهید، آنقدر تجربه دارید که بدانید در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید.

به عنوان مثال کسب درآمد آنلاین را بزنیم و شما کتاب الکترونیکی بنویسید «چگونه می‌توان سالانه صد میلیون تومان درآمد کسب کرد». اکنون، اگر سالانه صد میلیون تومان درآمد کسب می‌کنید و فکر می‌کنید می‌توانید به دیگران نحوه انجام این کار را بیاموزید، این یک کتاب عالی برای نوشتن است. اگر خودتان این پول را به دست نیاورده‌اید، در واقع شما در این موضوع هیچ تسلطی ندارید. مردم آن را از فاصله یک کیلومتری حس خواهند کرد. بنابراین، هر موضوعی را برای کتاب الکترونیکی خود انتخاب کنید، مطمئن شوید که یک زاویه شخصی به آن متصل شده اید. این موضوع بسیار مهم است.

گام دوم: هر فصل از کتاب الکترونیکی خود را مشخص کنید

مقدمه شما باید هم موضوع را برای مخاطبان شرح دهد و هم آن‌ها را به خود جلب نماید. در کتاب الکترونیکی خود چه مواردی را پوشش خواهید داد؟ خواننده چگونه از خواندن آن سود می‌برد؟ برخی از سازندگان کتاب الکترونیکی می‌گویند که کتاب الکترونیکی به سادگی مجموعه‌ای از پست‌های وبلاگ است که روی هم قرار گرفته اند. اگرچه ما موافق هستیم که شما باید هر فصل را مانند یک پست وبلاگ جداگانه رفتار کنید اما فصل‌های کتاب الکترونیکی شما نیز باید از یک قسمت به قسمت دیگر روان و دنباله دار باشند.

با یک نتیجه گیری و حرکت به سمت عقب شروع کنید

افراد کتاب الکترونیکی شما را دانلود می‌کنند زیرا آن‌ها می‌خواهند بدانند که چگونه کاری را انجام دهند. به همین دلیل، شما باید با نتیجه‌ای شروع کنید که آن‌ها به دنبال آن هستند و در هنگام برنامه ریزی کتاب الکترونیکی خود، به این نکته توجه کنید. گاهی اوقات ایده خوبی است که ابتدا صفحه مطالب یا طرح کلی را ایجاد کنید زیرا به شما ساختار صحیحی می‌دهد تا بتوانید از آن استفاده کنید. در مواقع دیگر، شما فقط می‌توانید سازمان دهی شده بنویسید، تمام ایده‌های خود را بیاورید و بعداً نگران چیدمان آن باشید.

در هر صورت، تا زمانی مهم نیست که مردم را به طور منظم به رسیدن به اهدافشان نزدیک می‌کنید. در پایان صفحه درباره نویسنده را اضافه کنید. هنگامی که کتاب الکترونیکی شما مطالعه می‌کنند، می‌توانید با استفاده از این صفحه خود را معرفی کرده و خوانندگان جدید را به وب سایت و لیست پستی خود هدایت کنید.

گام سوم: فصل‌ها را به قسمت‌های کوچکتری تقسیم کنید

هنگامی که احساس می‌کنید نوشتن هر فصل مثل یک پست وبلاگی طولانی شد، می‌تواند آن را به بخش‌های کوچکتری تقسیم کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا ساده و واضح بنویسید، برای انتقال هر نکته از زبان پیچیده استفاده نکنید. این شیوه موثرترین روش برای آموزش خوانندگان و کمک به آن‌ها در درک مطالب جدیدی است که ارائه می‌دهید. همچنین دقت کنید هر فصل ساختار مناسبی داشته باشد.

این موضوع به شما کمک می‌کند انتقال طبیعی بین هر فصل ایجاد کنید، بنابراین پیشرفت واضحی از یک فصل به فصل دیگر وجود دارد (به هم پیوستن پست‌های وبلاگ با هم می‌تواند کیفیت را از مطلب شما بگیرد). آیا می‌خواهید مطمئن شوید که کتاب الکترونیکی خود را برای خوانندگان هیجان‌انگیز شاخته اید؟ در این قسمت چند نکته اساسی بیان شده است.

  • از کلمات کلیدی در عنوان استفاده کنید که بر ارزش پیشنهاد شما تأکید دارند. مثال‌های ما شامل صفت‌هایی مانند «شگفت انگیز» یا «عالی» هستند.

  • قالب خود را ثابت نگه دارید تا یک الگوی ذهنی برای خوانندگان ایجاد کنید و درک آن‌ها از مطالب را افزایش دهید.

  • در صورت لزوم، از فرمت‌ها استفاده کنید(مانند لیست ها، متن پررنگ، اریب و تغییرات اندازه قلم) تا چشم مردم را به مهم‌ترین مطالب خود جلب کنید یا بر موارد خاصی تأکید کنید که می‌خواهید خوانندگان به خاطر بسپارند.

گام چهارم: کتاب الکترونیکی خود را طراحی کنید

الگوهای ساخت کتاب الکترونیکی هم در پاورپوینت و هم در نرم افزارهای طراحی قابل استفاده هستند. اکنون باید ساخت کتاب الکترونیکی خود را با طراحی و انتخاب قالب شروع کنید. در این مرحله قرار است جادو کنید و خواننده با دیدن کتاب شما متحیر شود. قطعا مشکلات بروز پیدا می‌کند اما صبور باشید و با دقت براساس ایده‌تان پیش بروید.

از Google Docs استفاده کنید

Google Docs بهترین برنامه برای نوشتن کتاب‌های الکترونیکی است. زیرا کاملا رایگان است و تمام ویژگی‌های مورد نیاز شما را دارد. به عنوان مثال، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا فایل استاندارد Google Doc را فوراً به PDF تبدیل کنید و همچنین از یک فونت قابل اعتماد استفاده کنید. به علاوه، Google Docs به طور خودکار از کارهای شما در سیستم کلود ذخیره‌سازی می‌کند، بنابراین لازم نیست نگران از دست دادن آن باشید.

گام پنجم: از رنگ‌بندی مناسب استفاده کنید

در حالت ایده آل، برخی الگوهای کتاب الکترونیکی رایگان با رنگ برند شما مطابقت دارند. اما آن‌ها احتمالاً این کار را نمی‌کنند. این جایی است که شما باید کار خود را شخصی‌سازی کنید. با این حال، از آنجا که کتاب‌های الکترونیکی مواردی بیشتری نسبت به رنگ لوگو یا وب سایت شما ارائه می‌دهند، بهتر است رنگ‌های ثانویه را در رنگ برند خود در نظر بگیرید. کتاب‌های الکترونیکی جایی هستند که این طرح رنگ می‌تواند واقعاً برجسته شوند.

گام ششم: تصاویر و نمودارها را اضافه کنید

درست کردن تصاویر و اینفوگرافیک در کتاب‌های الکترونیکی دشوار است. نکته مهم در مورد آن‌ها این است که این موارد را مکمل نوشتار خود طراحی کنید. چه در هنگام ساخت کتاب الکترونیکی خود، چه بعد از آن، هر زمان می‌توانید آن‌ها را اضافه می‌کنید. در واقع تصاویر شما باید برجسته کردن نکته مهمی باشد که شما بیان می‌کنید یا معنی یک مفهوم را به آسانی قابل درک کنید. تصاویر نباید فقط برای آسان کردن کتاب الکترونیکی در چشم وجود داشته باشد. بلکه باید از آن‌ها پوشش مطالب خود استفاده کرده تا هضم مطلب برای خواننده راحت‌تر شود.

گام هفتم: نقل قول‌ها یا آمارها را برجسته کنید

روش دیگر برای افزایش جذابیت کتاب الکترونیکی شما برجسته کردن نقل قول‌ها یا آمارها است. فقط مطمئن شوید که نقل قول یا آماری که استفاده می‌کنید به طور واقعی به محتوا ارزش می‌دهد. خواه بر یک نقل قول تأکید دارید یا به یک تصویر اضافه می‌کنید، تمام مطالب خود را با این روش برجسته کنید.

گام هشتم: CTA در کتاب الکترونیکی خود قرار دهید

اکنون محتوای شما نوشته و طراحی شده است، وقت آن است که آن را برای تولید، تبدیل و ارتقا بهینه کنید. به نحوه ورود مخاطب خود فکر کنید، آن‌ها بر روی یک دعوت به عمل(CTA) در یک ایمیل، در یک پست شبکه‌های اجتماعی یا مکان دیگری کلیک کردند. CTA یک یک شی بصری است که بازدید کننده را فریب می‌دهد تا کلیک کرده و به صفحه مقصد برسد و باعث می‌شود آن‌ها بیشتر با برند شما درگیر شوند.

از آنجا که خوانندگان کتاب‌های الکترونیکی شما ممکن است به منظور دستیابی به اطلاعات بیشتر به راهنمایی احتیاج داشته باشند، از CTA‌های کتاب الکترونیکی خود استفاده کنید تا خوانندگان خود را دوباره به سایت برگردانده و آن‌ها را به سمت کانال بازاریابی خود سوق دهید. به عنوان مثال، CTA می‌تواند منجر به پیشنهاد دیگری، صفحه ثبت نام کنفرانس سالانه شما یا حتی یک صفحه محصول شود. بسته به اینکه اقدام بعدی چیست، CTA می‌تواند یک مستطیل در یک خط باشد یا یک صفحه کامل پیشنهادی که مخاطب را ترغیب می‌کند.

گام نهم: کتاب الکترونیکی را به PDF تبدیل کنید

پس از پایان ساخت کتاب الکترونیکی خودCTA‌ها و همه موارد وقت آن است که آن را به نوع فایل مناسب تبدیل کنید تا از شما به مخاطب خود منتقل شود. برای تبدیل فایل ورد کتاب الکترونیکی خود به PDF، روی File >> Save As در الگوی کتابی کلیک کنید که باز کرده اید. در بخش File Format، PDF را انتخاب کنید و مقصدی را در رایانه خود برای این فایل جدید انتخاب کنید.

گام دهم: یک لندینگ پیج بسازید

کتاب الکترونیکی شما باید از طریق یک لندینگ پیج در سایت شما برای دانلود در دسترس باشد. لندینگ پیج صفحه وب است که پیشنهاد شما را تبلیغ یا توصیف کرده و فرمی را فراهم می‌کند که بازدیدکنندگان برای دسترسی به کتاب الکترونیکی شما باید با اطلاعات تماس خود پر کنند. به این ترتیب شما می‌توانید بازدیدکنندگان خود را به لیدهای تجاری تبدیل کنید که در نهایت تیم فروش شما می‌تواند آن‌ها را پیگیری کند.

گام یازدهم: کتاب الکترونیکی خود را تبلیغ کرده و موفقیت آن را پیگیری کنید

پس از تنظیم لندینگ پیج، می‌توانید از آن URL مقصد برای تبلیغ کتاب الکترونیکی خود در کانال‌های بازاریابی استفاده کنید. در این قسمت پنج راهی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها این کار را انجام دهید.

  • کتاب الکترونیکی جدید خود را در وب سایت خود تبلیغ کنید. به عنوان مثال، یک CTA یا لینک به لندینگ پیج پیشنهاد خود در صفحه پیشنهادات ویژه یا حتی صفحه اصلی خود داشته باشید.

  • کتاب الکترونیکی خود را از طریق وبلاگ خود تبلیغ کنید. به عنوان مثال، انتشار گزیده‌ای از کتاب الکترونیکی خود را به عنوان یک پست وبلاگ در نظر بگیرید. یا یک مقاله وبلاگ جداگانه در مورد همان موضوع کتاب الکترونیکی خود بنویسید و در انتهای پست خود با استفاده از فراخوان برای تشویق خوانندگان به ادامه یادگیری، به آن لینک دهید.

  • برای مخاطبین ایمیل ارسال کنید که علاقه مند به دریافت پیشنهادات از برند شما هستند.

  • از مشارکت تبلیغاتی و بازاریابی مشترک استفاده کنید که به شما کمک می‌کند کتاب الکترونیکی خود را برای مخاطبان جدید تبلیغ کنید.

  • پست ویژه ای در شبکه‌های اجتماعی طراحی کنید که به کتاب الکترونیکی لینک داده است. همچنین می‌توانید با ایجاد دکمه‌های اشتراک شبکه‌های اجتماعی در کتاب الکترونیکی خود، مخاطب را ترغیب کنید تا شما را دنبال کند.

راه ارتباطی بین برند خود و مخاطبان را ایجاد کنید

یک نکته مهم که باید بدانید این است که ساخت کتاب الکترونیکی خوب به همان اندازه برای مخاطبان هدف شما مهم است که به همان اندازه به شما نیز ربط دارد. چرا؟ زیرا شما کسی هستید که آن را می‌نویسید، تبلیغ می‌کنید، می‌فروشید و به آن اعتقاد دارید. تا زمانی که علاقه پرشور و آگاهی به موضوع نداشته باشید، قبل از شروع شکست خواهید خورد.

به عنوان مثال، شما نمی‌توانید یک کتاب الکترونیکی درباره آموزش پرورش گیاهان آپارتمانی بسازید، مگر اینکه برای کمک به مخاطبان اطلاعات کافی داشته باشید. همچنین موضوع را آنقدر دوست داشته باشید که آن را برای پنج سال آینده تحت بررسی قرار دهید.

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi