پاپ آپ چیست و چه تاثیر بر سئو سایت دارد؟
پاپ آپ چیست و چه تاثیر بر سئو سایت دارد؟

همه می‌دانیم تبلیغات اثربخشی فوق العاده‌ای دارد اما اگر درست اجرا شود. هر تبلیغاتی نیاز به زیرسازی خاص خود دارد، مخصوصا پای تبلیغات پاپ آپ وسط باشد. در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم که نرخ تبدیل خود را به کمک پاپ آپ افزایش دهید، لطفا با ما همراه باشید.

تا حالا شده وارد یک سایت شوید و از سر و صورت‌تان تبلیغات ببارد؟ همه ما این اتفاق وحشتناک تجربه کرده ایم. یکی از چپ، یک از راست پیام می‌دهد، به سایت ما بپیوندید، به سایت ما سر بزنید، به ما امتیاز دهید. اینگونه اتفاقات می‌تواند سبب فرار کاربران شود زیرا هر چه تلاش می‌کنند پنجره‌های باز شده را ببندند، تمامی ندارد. به این نوع آگهی‌ها پاپ آپ می‌گویند اما همیشه پاپ آپ چیز بدی نیست. حتی می‌توان به کمک آن و استفاده صحیح نرخ تبدیل را افزایش داد. در این مقاله قصد داریم راهنمای استفاده از پاپ آپ را شرح دهیم، لطفا با ما همراه باشید.

پاپ آپ چیست؟

پاپ آپ(Pop Up) تبلیغاتی است که در یک پنجره مرورگر جدید نشان داده می‌شود. هیچ اندازه استانداردی برای تبلیغات پاپ آپ وجود ندارد. به عبارت دیگر، کاربران به طور ناگهانی با یک پیشنهاد شگفت‌انگیز رو به رو می‌شوند که سعی دارد نظر آن‌ها را به خود جلب کند. تبلیغات پاپ آپ صرفا نوعی از تبلیغات اینترنتی است که توسط تبلیغ کنندگان برای جلب توجه کاربران وب استفاده می‌شود. همچون دیگر آگهی‌ها، ناگهان در صفحه ظاهر می‌شوند و همه ما روزانه تعدادی از آن‌ها را مشاهده می‌کنیم. اگر بخواهیم به صورت مختصر مثال‌هایی درباره پاپ آپ بزنیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آگهی‌هایی که هنگام کلیک کردن از یک صفحه به صفحه دیگر(این موارد را اصطلاحات میانبر می‌نامند) ظاهر می‌شوند.

  • تبلیغاتی که هنگام جستجوی کلمه کلیدی یا اصطلاح ظاهر می‌شود.

  • تبلیغاتی که به صورت انیمیشن هستند یا به عنوان بازی‌های تعاملی ظاهر می‌شوند.

  • تبلیغاتی که مانند وب سایت‌های مستقل به نظر می‌رسند.

  • تبلیغاتی که در ایمیل، سایت‌های برند یا صفحات وب حمایت شده ظاهر می‌شوند(برند تبلیغ دهنده در تمام صفحات ظاهر می‌شود و ممکن است ترکیب صفحه متناسب با لوگو یا رنگ برند تبلیغاتی یا طرح تجاری باشد).

  • بسیاری موارد دیگر.

آیا تبلیغات پاپ آپ متفاوت است؟

پاپ آپ تبلیغاتی است که در یک پنجره مرورگر جدید نمایش داده می‌شود. پاپ آپ دارای اشکال و اندازه‌های مختلف هستند، به طور معمول در یک پنجره کوچک شده مرورگر فقط با دستورات Close، Minimize و Maximize عمل می‌کنند. پاپ آپ‌ها به سادگی دارای انواعی از قالب‌ها هستند، در کنار فضاهای ثابت درون یک صفحه، برنامه‌های بینابینی(بین صفحات)، جستجو، رسانه‌های غنی، سایت‌های کوچک، ایمیل، حمایت‌های مالی، لیست‌ها و سایر موارد قرار گرفته اند.

پاپ آپ به سادگی بخشی از این ترکیب رسانه‌های دیجیتال هستند. دلیل استفاده از این نوع تبلیغات کارکرد آن‌ها است، به همین دلیل بازاریاب‌ها همچنان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

تاریخچه مختصری از پاپ آپ

تبلیغات پاپ آپ در اواخر دهه ۱۹۹۰ از وب سایت Tripod. com نشات گرفت. جاوا اسکریپت این قابلیت را دارد که یک صفحه وب دیگری را باز کند. ایتن زاکرمن (Ethan Zuckerman) ادعا می‌کند که از این قابلیت برای راه اندازی تبلیغات در پنجره‌های جداگانه به عنوان پاسخ به شکایت تبلیغ کنندگان در مورد نمایش تبلیغاتشان در صفحات با محتوای غیراخلاقی استفاده کرده است. زاکرمن بعداً بخاطر مزاحمت پیش بینی نشده تبلیغاتی عذرخواهی کرد که به پاپ آپ تبدیل شده بود.

سازنده تبلیغات پاپ آپ به جرم خود اعتراف کرده است. برای اینکه احساس بهتری داشته باشد، او عذرخواهی رسمی کرده است. زاکرمن هنگام توسعه وب برای Tripod. com که هم اکنون یک شرکت سازنده وب سایت است، وظیفه ایجاد روشی جدید را برای تبلیغ دهندگان و درج آگهی بدون ارتباط با محتوای وب سایت بر عهده داشت.

قبل از تبلیغات بانری، کارفرمایان زاکرمن در Tripod چندین گزینه مختلف برای درآمدزایی را امتحان کرده بودند. طبق گفته‌های فوربس، Tripod در اصل برای بازاریابی محتوا و خدمات به فارغ التحصیلان دانشگاه استفاده می‌شد. پس از شکست آن مدل، به میزبانی صفحه وب روی آورد و فروش کالاها و مجلات و همچنین ارائه خدمات اشتراک تجربه کرد. زاکرمن در مصاحبه‌ای توضیح داد:

در پایان روز، مدل کاری که بودجه ما را تأمین کرد، تبلیغات بود. در این راه، ما در نهایت یکی از منفورترین ابزارها را در تبلیغات ایجاد کردیم. pop-up ad:

از تبلیغات پاپ آپ متنفر نباشید

همیشه تبلیغات پاپ آپ منفور نیستند. به عنوان مثال، فرض کنید وارد یک سایت شده‌اید و مدتی است به دنبال آموزش طراحی سایت می‌گردید. خب طبق معمول به سراغ گوگل رفته و به جستجو می‌پردازید تا یک دوره مناسب خود و مقرون به صرفه را پیدا کنید. وقتی وارد یک سایت می‌شوید، به طور ناگهانی با پاپ آپ آن رو به رو خواهید شد. یک پیشنهاد ویژه درباره طراحی سایت، همان موردی که مدت هاست به دنبال آن می‌گردید. پس پاپ آپ نیز می‌تواند برای هر فردی مفید باشد، اگر در جای صحیح قرار گیرد.

آمار جذاب نشان دهنده چه نکته‌ای است؟

طبق یک نظرسنجی بیشتر افراد زمانی که به یک وب سایت مراجعه می‌کنند در در بازدید اول چیزی نمی‌خرند. مطمئناً، این داده‌ها سوالاتی را مطرح می‌کند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است، چگونه باعث شویم که کاربران برای بازدید دوم به وب سایت ما بازگردند؟ نفس راحتی بکشید زیرا این نظرسنجی حاکی از آن است که ۷۵ درصد از افراد وب سایت شما را با قصد بازگشت یک روز دیگر ترک می‌کنند، اولین بازدید آن‌ها فقط از طریق آگهی است.

در حالی که آن‌ها در حین مرور وب سایت شما هستند، اگر شما یک تبلیغ پاپ آپ هوشمندانه طراحی شده در مقابل آن‌ها قرار دهید، یک بازی ترغیب کننده را آغاز کرده‌اید تا کاربران را تبدیل به مشتری کند. جایی که اساساً با جلب توجه دیگران به چیزی غیرمنتظره، الگوی طبیعی تفکر را بهم می‌زنید. این فرصت را برای شما ایجاد می‌کند تا اولین گام مناسب را بردارید. هرچند مواظب باشید زیرا این روش فقط در صورتی در مشتری شما موثر است که پاپ آپ شما به درستی طراحی شده و بیشتر از همه مرتبط باشد.

انواع تبلیغات pop up

همانطور که اشاره کردیم اجرای و طراحی صحیح پاپ آپ می‌تواند بسیار مفید باشد. افزایش فروش یکی از بهترین مزایای پاپ آپ است. در ادامه قصد داریم انواع تبلیغات پاپ آپ را ذکر کنیم تا بیشتر با این نوع آگهی‌ها آشنا شویم.

پاپ آپ کلیکی

وقتی بازدیدکننده‌های یک وب سایت یا لندینگ پیج بر روی لینک، تصویر یا کلمه‌ای کلیک می‌کنند، در واقع در حال استفاده از پاپ آپ کلیکی هستند. آن‌ها توسط پاپ آپ استفاده شده به صفحه جدیدی هدایت می‌شوند. اما چطور می‌توان از این نوع تبلیغ استفاده کرد. در ادامه به چند مورد اشاره کرده‌ایم.

  • در پایین مقالات بلاگ یک بنر قرار دهید یا یک کتاب الکترونیکی جامع درباره همان موضوع مقاله ارائه کنید.

  • استفاده از بنر چشم نواز یا عنوانی جذاب

  • استفاده از یک تصویر

  • غیره

حالا کدام نوع پاپ آپ کلیکی برای شما مناسب است نیازمند تست A/B می‌باشد. گاهی ارائه یک کتاب الکترونیکی نرخ تبدیل بیشتری نسبت به لندینگ پیج دارد. بیشتر کاربران که به بخش بلاگ شما مراجعه می‌کنند، انتظار راهنماهای جامع از طرف شما دارند. پس در طراحی این نوع نهایت دقت را به خرج دهید.

پاپ آپ زمانی

کاربران زمانی که در سایت حضور دارند، با یک لندینگ پیج یا وب سایت رو به رو می‌شوند که مدت زمان مشخصی به تبلیغ می‌پردازد. برخی از این نوع پاپ آپ‌ها بین ۱۰ تا ۶۰ ثانیه زمان به خود اختصاص می‌دهند. البته بستگی دارد کدام زمان برای شما مناسب است و باید این مورد را نیز تست کنید. پاپ آپ زمانی، ممکن است چندان مورد علاقه کاربران نباشد، پس حتما زمان آن را با دقیت تعیین کنید. زمان‌بندی یک معامله بزرگ است زیرا شما نمی‌خواهید ترافیک پاپ آپ خود را از دست بدهید. می‌توانید گوگل آنالیتیکس خود را بررسی کرده تا میانگین پاپ آپ زمانی را بدست آورید.

پاپ آپ اسکرول

پاپ آپ اسکرول زمانی رخ می‌دهد که کاربر به منطقه خاصی از صفحه شما برسد. به عبارت دیگر، شما تعیین می‌کنید پنجره جدید در کدام قسمت باز شده و صفحه اسکرول شود. به عنوان مثال، شما در بخش بلاگ در حال مطالعه یک راهنمای جامع هستید، زمانی که به انتهای مقاله می‌رسد از طرف سایت به شما پیشنهاد می‌شود کتابی را درباره این مطلب را مشاهده کنید. حتی زمانی که در حال خواندن ریپورتاژ آگهی هستید، به قسمت خاصی رسیدید، پاپ آپ اسکرول برای شما به نمایش در می‌آید.

پاپ آپ هنگام خروج

شاید یکی از منفورترین نوع‌های پاپ آپ‌ها، بدون شک پاپ آپ هنگام خروج باشد. با این حال، بسیار قدرتمند نیز هستند. پاپ آپ هنگام خروج مانع از ترک کاربر از وب سایت شما می‌شود. این پنجره جدید به کاربر پیشنهاد شگفت‌انگیزی می‌دهد. مواردی که در این نوع استفاده می‌شود، به شرح زیر است.

  • انگیزه‌ای همچون تخفیف ، ارسال رایگان و غیره را به کاربران بدهید تا از شما خرید کنند.

  • کاربران را تشویق کنید تا سریع تر در سایت شما عضو شوند تا از تخفیفات ویژه بهره‌مند شوند.

  • با استفاده از تخفیفات زمان دار کاربران را ترغیب کنید که قبل از خرید سایت شما را ترک نکنند.

این تبلیغات پنجره‌ای با استفاده از ردیابی ماوس و سایر متغیرها می‌توانند تشخیص دهند که چه زمانی کاربر قصد دارد صفحه وب را ترک کند و به محض مشاهده قصد خروج، تبلیغات پنجره‌ای ظاهر می‌شود. نیل پاتل از یک پنجره قصد خروج استفاده کرد و ۴۶٪ تبدیل را افزایش داد.

پاپ آپ هنگام ورود

زمانی که وارد یک سایت می‌شوید، با یک پنجره تمام صفحه جدید رو به رو خواهید شد pop up هنگام ورود تبلیغ یا پیشنهاد ویژه‌ای برایتان ارائه می‌دهد. این نوع به مواردی همچون اشتراک در سایت و دریافت جدیدترین خبرنامه ها، تبلیغات فصلی در مدت زمان محدود، تخفیف برای اولین خرید، فراخوان شرکت در مسابقه و غیره اشاره دارد.

پاپ آپ آفر

پنجره‌های آفر تبلیغاتی هستند که مواردی مانند کتاب الکترونیکی را به صورت رایگان به کاربران ارائه می‌دهند. شما به کاربران خود در ازای آدرس ایمیل آن‌ها چیزی به صورت رایگان ارائه می‌دهید. شما موارد رایگان می‌دهید اما در این کار بانک مشترکین نیز به دست می‌آورید.

نحوه استفاده از پاپ آپ در سایت

برای استفاده از pop up در سایت‌تان سه راه به شما پیشنهاد می‌دهیم. راه نخست، براساس رفتار کاربران شروع به برنامه‌نویسی کنید تا سایت شما متوجه شود چه زمانی باید پاپ آپ را انجام دهد. راه دوم استفاده از وب سایت‌هایی که خدمات مربوط به پاپ اپ را ارائه می‌دهند. راه سوم نیز به تگ منجر مربوط می‌شود. با استفاده از این ابزار می‌توانید زمان و مکان پاپ آپ را تعیین کنید. به عنوان مثال زمانی که کاربر ۷۰ درصد مقاله را مطالعه کرد، آگهی به نمایش گذاشته شود.

چرا از Pop Ups استفاده کنیم؟

تا به اینجای مقاله راجع به مزایا و معایب این نوع آگهی صحبت کردیم اما با وجود این موارد چرا باید از پاپ آپ‌ها استفاده کنیم؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال می‌بایست موارد زیر را با یکدیگر بررسی کنیم.

لیست‌های ایمیل و اطلاعات مشتری را افزایش دهید

از فرم‌های پاپ آپ برای جمع آوری داده‌ها در مورد مشتریان یا کاربران مانند نام، ایمیل، تولد، شماره تلفن و مکان استفاده کنید. از این داده‌ها بهره ببرید تا تصویری بهتر از مخاطبان خود داشته باشید، بنابراین می‌توانید مرتبط‌ترین محتوای بازاریابی ممکن را در اختیار آن‌ها قرار دهید.

تولید سرنخ و فروش

پس از جمع آوری آدرس‌های ایمیل از طریق Pop Up و ویژگی آن استفاده کنید تا یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید و بلافاصله مشترکان جدید را درگیر کنید.

در وقت صرفه جویی کنید

فرم انتخاب در چند دقیقه را بسازید و آن را سفارش‌سازی کنید. هنگامی که Pop Up را به وب سایت خود اضافه کردید، تمام داده‌های جمع آوری شده به طور خودکار به لیست مخاطبین ایمیل مشخص شده شما اضافه می‌شوند، بنابراین می‌توانید بلافاصله شروع به پرورش آن سرنخ‌های جدید کنید.

برند خود را مطابقت دهید

پاپ آپ را با قلم‌ها، رنگ‌ها و سبک‌های متناسب با طراحی وب سایت موجود شخصی‌سازی کنید. برای شخصی‌سازی بیشتر، تصویر پس زمینه خود را بارگذاری کنید. هنگامی که از طراحی خود راضی هستید، فرم را در داخل ویرایشگر Pop Ups پیش نمایش کنید.

جایگذاری انعطاف پذیر داشته باشید

شما تصمیم می‌گیرید که در هر کجای وب سایت یا لندینگ پیج خود ظاهر پاپ آپ به بهترین شکل ظاهر شود. گزینه‌های قرارگیری شامل مرکز، نوار کناری سمت چپ یا بنر پایین است.

عملکرد Pop Up را ردیابی کنید

 گزارش‌هایی عملکرد Pop Up خود را بررسی کنید.این گزارشات نشان می‌دهد چه تعداد بازدید کننده آن را مشاهده کرده و چه تعداد در لیست شما ثبت نام کرده‌اند.

۴ قانونی که همه پاپ آپ‌ها باید رعایت کنند

وقتی نوبت به تبلیغات پاپ آپ می‌رسد، باید چند قانون را در نظر بگیرید.

  • زمانی که بازدید کننده در سایت شما حضور دارد و زمانی که پاپ آپ جلوی بازدید کننده شما نشان داده می‌شود، واقعاً مهم است. اگر خیلی سریع این کار را انجام دهید، بازدید کننده شما برگشت می‌خورد و فروش شما انجام نمی‌شود و اگر خیلی دیر این کار را انجام دهید، ممکن است فرصت این کار را از دست بدهید.

  • بستن پنجره تبلیغاتی را برای بازدید کنندگان خود آسان کنید، دکمه بستن را پنهان نکنید زیرا هیچ کس وقت خود را صرف جستجوی آن X نمی‌کند، آن‌ها فقط از وب سایت شما دور می‌شوند.

  • چند بار پنجره شما ظاهر می‌شود، آیا یک بازدید کننده بیش از یک بار آن را مشاهده می‌کند؟

  • دکمه CTA در پنجره پاپ آپ شما باید جلب توجه کرده و به درستی ظاهر شود.

آیا پاپ آپ‌ها برای سئو مضر هستند؟

قوانین گوگل درباره پاپ آپ بیانگر چه چیزی است؟ برخی از پنجره‌های تبلیغاتی می‌تواند تاثیر منفی بر سئو سایت شما داشته باشد. از طرف دیگر، اگر صحیح استفاده شود قدرت این را دارد که نرخ تبدیل را افزایش دهد و خطری از طرف گوگل شما را تهدید نکند. مطالعات مختلف نشان می‌دهد که پاپ آپ‌ها تاثیر چشمگیری بر روی نرخ تبدیل دارند و می‌توانند توجه بازدیدکننده‌ها را جلب کنند.

اگرچه پاپ آپ‌ها با اجرای دستورالعمل مناسب از جذابیت بالاتری برخوردار هستند اما ممکن است از تجربه کلی کاربر در یک وب سایت بکاهند و به عنوان یکی از اشتباهات رایج در سئو تلقی شوند. شما باید در مورد زمان نمایش و نحوه نمایش پنجره‌ها به بازدیدکنندگان وب سایت بسیار مراقب باشید! اگر پاپ آپ‌ها به طور مناسب استفاده شوند به طور کلی مزایایی به همراه دارند که به طور مختصر به آن در ادامه اشاره می‌کنیم.

  • تاثیر مناسب بر سئو

  • محلی مناسب برای اعلام راه‌های ارتباطی با سایت شما

  • مناسب برای جمع آوری بانک ایمیل

  • جلب توجه کاربران

  • افزایش نرخ کلیک به ازای پیشنهادات ویژه

  • غیره

پاپ آپ، برگ برنده شما

همانطور که مطالعه کردید تبلیغات پاپ آپ هم می‌تواند برگ برنده شما باشد، هم می‌تواند سبب فراری دادن کاربران از سایت‌تان شود. پس مواظب باشید که درگیر یکی از بزرگترین دلخوری‌های قرن بیست و یکم نشوید زیرا این دسته تبلیغات به همان اندازه می‌تواند ناامیدکننده باشد. به دلایلی که در این مقاله ذکر شد، دقت کنید در مسیر سراشیبی گرفتار نشوید. بسیاری از متخصصان به کمک این تبلیغات امرار معاش می‌کنند چون استفاده صحیح از آن را یاد گرفته اند.

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi