لینک فالو و نوفالو چیست و چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
لینک فالو و نوفالو چیست و چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

این روزها وقتی صحبت از سئو تکنیکال به میان می‌آید، بحث‌های مربوط به لینک‌سازی، لینک فالو و نوفالو مطرح می‌شود. در این مقاله ما سعی کردیم مباحث مربوط به لینک‌سازی را به طور کامل و با یک روند زنجیره‌ای توضیح دهیم. ابتدا از بحث لینک‌سازی داخلی و خارجی شروع کردیم و سپس به سراغ معرفی لینک‌ فالو و نوفالو رفتیم. در ادامه تفاوت بین این لینک‌ها، کاربرد‌های هر کدام و زمان مناسب برای استفاده از آن‌ها را شرح دادیم. اگر به بحث‌های مربوط به لینک‌سازی علاقه دارید، کامل‌ترین مقاله را در این زمینه برای شما آماده کردیم تا با مطالعه‌ی آن به جواب تمامی سوالات خود در زمینه‌ی لینک فالو و نوفالو دست پیدا کنید.

هر زمان که حرف از بهینه‌سازی موتور‌های جستجو به میان می‌آيد کلماتی مانند سئو، محتوا، ترافیک، کلمه کلیدی، لینک‌سازی، لینک فالو و لینک نوفالو و… در ذهن ما نقش می‌بندد. در بحث بهینه‌سازی هر کدام از این کلمات ارزش خاص خودشان را دارند و اعتبار ویژه‌ای به سایت می‌بخشند. لینک‌ها یکی از موارد مهم در بهینه‌سازی سایت‌ها به شمار می‌روند چرا که اگر لینک‌ها نباشند شما به وسیله‌ی موتورهای جستجو دیده نخواهید شد. لینک‌ها به 2 دسته‌ی کلی لینک فالو و لینک نوفالو تقسیم می‌شوند که هر کدام با توجه به کاربردی که دارند باید در جای مناسب استفاده شوند تا بهترین بازخورد را برای بهینه‌سازی سایت بدهند.

این‌‌که در زمینه‌ی ایجاد یک سایت تازه‌کار باشیم یا سابقه کاری طولانی در این حوزه داشته‌ باشیم فرقی نمی‌کند. همه‌ی ما به محض راه‌اندازی یک وبلاگ جدید می‌خواهیم موقعیت‌های برتر رتبه‌بندی در صفحه‌ی نتایج گوگل را بدست آوریم اما به یاد داشته باشیم که این اتفاق یک شبه رخ نمی‌دهد. برای رسیدن به این موضوع لازم است در کنار دیگر موارد مربوط به بهینه‌سازی سایت، کمی لینک‌سازی هم انجام دهیم. پیش از این‌ها به صورت کامل در مورد این‌که لینک سازی چیست و چقدر بر روی سئو سایت اثر می‌گذارد صحبت کردیم. در واقع شناخت لینک‌ها لازمه‌‌ی شروع این مسیر است به همین دلیل ابتدا به صورت مختصر لینک‌سازی و انواع آن را توضیح می‌دهیم. بعد از آن قصد داریم که صفر تا صد لینک فالو و لینک نوفالو را در کنار تفاوت‌ها و کاربرد‌هایشان به طور کامل بررسی کنیم پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

لینک سازی و انواع آن 

در بحث سئو، لینک‌سازی نقش مهمی را در ایجاد ترافیک ارگانیک از طریق موتورهای جستجو بازی می‌کند. هنگامی که با دانش قوی در زمینه‌ی سئو قدم بردارید، لینک‌سازی تا حد زیادی می‌تواند در ایجاد ترافیک ارگانیک برای سایت موثر باشد. این روزها ایجاد لینک بیشتر شبیه بازاریابی عمل می‌کند و همه‌ی بازاریابان و صاحبان مشاغل باید به فکر ایجاد لینک‌هایی برای افزایش مراجعه به سایت و افزایش اعتبار سایت خود باشند. سازمان‌هایی که این موضوع را درک می کنند معمولاً در بلند مدت برنده می‌شوند. این‌که بتوانید در زمان مناسب از لینک داخلی، لینک خارجی، لینک فالو و لینک نوفالو در سایت خود استفاده کنید نیازمند دانش و آگاهی در این زمینه است که در ادامه به معرفی هر کدام از این لینک‌ها می‌پردازیم.

لینک‌ سازی داخلی چیست؟

زمانی که شما در حال نوشتن یک مقاله جدید روی سایت‌تان هستید ممکن است به کلمات یا موضوعاتی بربخورید که در قسمت دیگری از سایت درباره‌ی آن مطلبی دارید و می‌توانید برای دادن اطلاعات بیش‌تر به مخاطب، مقاله‌ی جدید را به آن صفحه لینک کنید. در واقع لینک‌سازی داخلی یکی از مواردی است که در سئو داخلی به آن پرداخته می‌شود. لینک‌سازی داخلی، لینک‌هایی هستند که کاربران را به صفحه‌ی دیگری در سایت‌تان هدایت می‌کنند. این موضوع موجب می‌شوند تا کاربر زمان بیش‌تری در سایت شما حضور داشته باشد که این قضیه باعث دیده شدن بیش‌تر از طرف گوگل و افزایش رتبه خواهد شد. لینک‌سازی داخلی به این صورت است که شما با کمک انکرتکست‌ها به مقالات یا صفحه‌ی محصولات و خدماتی که در سایت دارید لینک می‌دهید.

لینک‌ سازی خارجی چیست؟

احتمالا بارها اسم لینک سازی خارجی به گوش‌تان خورده و برایتان سوال شده که سئو خارجی چیست و چه کمکی به رتبه سایت شما می‌کند؟ ممکن است شما در سایت خود به‌صورت مختصر درباره‌ی یک موضوع اطلاعاتی را داده باشید اما سایت دیگری به صورت تخصصی و با جزییات بیش‌تر به آن پرداخته باشد. در لینک‌سازی خارجی شما می‌توانید مخاطبان خود را به سایت دیگری که اطلاعات بیش‌تری در آن موضوع دارد، هدایت کنید. برای این کار شما در سایت خود به سایت دیگری لینک می‌دهید تا خواننده را برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد یک موضوع خاص راهنمایی کنید.

برعکس این اتفاق هم می‌افتد به این صورت که یک سایت دیگر به شما لینک می‌دهد. لینک‌‌سازی خارجی هم اگر با شیوه‌ی درست انجام شود رتبه‌ی سایت را در نتایج جستجوی گوگل بهبود می‌بخشد.

Yoast seo یک افزونه کاربردی در بهینه سازی سایت

این افزونه‌ یکی از کاربردی‌ترین افزونه‌های وردپرس است که به کمک آن می‌توانید سئو سایت خود را بهبود بخشید و رتبه‌ی بالاتری را در نتایج جستجوی گوگل کسب کنیدسایت Yoast لینک‌سازی را به عنوان جنبه‌ی اساسی سئو معرفی کرده‌است. در این سایت گفته شده که حتی اگر شما یک می‌توانید یک محتوای عالی بنویسید اما موتورهای جستجو نتوانند آن را پیدا کنند در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده نخواهید شد. بنابراین برای اینکه Google پست شما را پیدا کند به لینک‌‌سازی نیاز خواهید داشت.

لینک فالو (Follow) چیست؟

هنگامی که یک سایت به وب‌سایت شما لینک فالو می‌دهد به این معناست که اعتبار صفحه‌ی شما را تایید می‌کند. کاربران از طریق آن لینک به صفحه شما می‌آیند و آن صفحه از لینک جوس یا سئو حرفه‌ای برخوردار می‌شود. هر چه تعداد کاربرانی بیش‌تری به واسطه‌ی آن لینک‌ها به سایت شما وارد شوند گوگل با تصور این‌که سایت ارزشمندی دارید به وب‌سایت‌تان رتبه‌ی بالا‌تری می‌دهد و در نتایج جستجو جایگاه بهتری را به‌دست می‌آورید. حالا فرض کنید که سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند بسیار پربازدید و مشهور باشند، در این صورت شما نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت.

قابل ذکر است که لینک فالو فقط به صورت ورودی نیست و به صورت خروجی یعنی لینک دادن از سایت شما به سایت‌‌های دیگر نیز انجام می‌شود. برای این‌کار باید به صفحات معتبر لینک فالو دهید به این معنا که شما هم محتوای آن صفحه را تایید می‌کنید.

لینک نوفالو (NoFollow) چیست؟

لینک‌ها به صورت طبیعی و پیش‌فرض فالو هستند ولی گاهی بنا به دلایلی مجبور هستیم از لینک نوفالو استفاده کنیم مثل این‌‌که به صفحه‌ای لینک می‌دهیم اما از اعتبار محتوای آن مطمئن نیستیم. در سال 2005 گوگل، یاهو و MSN یک ویژگی به نام نوفالو (NoFollow) را در بحث لینک‌سازی معرفی کردند که برای مقابله با هرزنامه‌ها با ارائه‌ی اختیار برای کاهش ارزش پیوند‌ها به کار برده می‌شود.

لینک نوفالو پیوندی است که دارای ویژگی rel = nofollow در کد HTML خود است. این ویژگی باعث می‌شود تا موتورهای جستجو اجازه عبور از صفحه پیوند دهنده به صفحه مقصد را نداشته باشند و هیچ ارزشی را به آن‌ها انتقال ندهند، به همین دلیل لینک‌های نوفالو از دیدگاه سئو ارزش پایینی دارند.

تفاوت لینک فالو و لینک نوفالو 

از لحاظ بصری و کاربردی کاربران قادر به تشخیص تفاوت بین لینک‌ فالو و لینک نوفالو نیستند چرا که می توانند مانند هر لینک دیگری در وب، روی لینک نوفالو کلیک، کپی و از آن استفاده کنند. تفاوت بارزی که بین این دو مدل لینک وجود دارد در سئو سایت است، به این معنا که لینک‌های فالو به شما در رتبه‌بندی توسط موتور جستجو کمک می‌کنند در حالی که پیوندهای نوفالو اینگونه نیستند. به بیانی دیگر لینک‌های نوفالو در سایت‌های پیوند دهنده به گوگل می‌گویند که با وجود این‌‌که به سایت مقصد لینک داده‌ایم اما آن را تایید نمی‌کنیم پس این لینک را ارزش‌گذاری نکن و جدی نگیر.

چه زمانی از لینک فالو استفاده کنیم؟

همانطور که بالاتر گفتیم لینک‌دهی فالو اگر به روش درست و علمی انجام شود ارزش بالایی از نظر سئو دارد. در واقع در لینک‌دهی به صورت فالو به گوگل می‌گویید که محتوای صفحه‌ای که به آن لینک داده‌اید را تایید می‌کنید. شما باید تا جایی که می‌توانید از لینک‌های فالو در سایت‌تان استفاده کنید تا به وسیله‌ی این نوع از لینک‌ها بتوانید سئو سایت خود را بهبود بخشید و در نتایج جستجوی گوگل به رتبه‌ی بالاتری دست پیدا کنید. مواردی وجود دارد که شما را ترغیب به استفاده از لینک فالو می‌کند، در زیر به این سه مورد اشاره خواهیم کرد:

۱. لینک فالو دادن به یک سایت که مطالب مرتبط با حوزه‌ی فعالیت سایت‌ شما دارد

زمانی که می‌خواهید لینک‌سازی سایت خود را انجام دهید بهتر است که با بررسی و جستجوی مناسب، سایت‌های مرتبط به حوزه‌ی فعالیت خودتان را پیدا کنید. در واقع اگر در مقاله‌ی خود به سایت معتبر و پربازدیدی که حوزه‌ی فعالیتش با محتوای سایت شما ارتباط دارد لینک دهید تا کاربر را برای راهنمایی بیش‌تر به آن سایت هدایت کنید کار درستی انجام داده‌اید پس استفاده از لینک فالو مناسب است.

۲. لینک فالو دادن به یک سایت که محتوای مفید برای بازدید کنندگان ایجاد می کند

همیشه تلاش کنید سایت‌هایی را به کاربران خود معرفی کنید که از نظر اعتبار محتوای سایت مطمئن باشید، به دلیل این‌‌که این موضوع رضایت کاربران را برای شما خواهد داشت و به اعتبار شما اضافه می‌کند. تنها درصورتی که به صحت مطالب درج شده در یک سایت اعتماد دارید و از معتبر بودن منبع آن با خبر هستید می‌توانید از لینک فالو استفاده کنید.

۳. لینک فالو دادن به صفحات دیگر در سایت خودتان

در بخش لینک‌سازی داخلی که بالاتر در مورد آن صحبت کردیم به این نوع از لینک‌دهی اشاره کردیم. لینک دادن به صفحات دیگر در سایت خودتان که از آن به عنوان لینک‌سازی داخلی هم یاد می‌شود یکی دیگر از مواردی است که باید از لینک‌های فالو استفاده کنید. به کمک این کار می‌توانید کاربران را مدت زمان بیش‌‌تری در وب‌سایت خود نگه دارید و رتبه‌ی بالاتری را به وسیله‌ی سئو سایت در نتایج موتورهای جستجو به دست آورید.

چه زمانی از لینک نوفالو استفاده کنیم؟

تا اینجا سعی کردیم  را معرفی کنیم و تفاوت آن‌ها را با یکدیگر بگوییم. با توجه به این‌‌که درباره‌ی لینک‌دهی به صورت فالو هم صحبت کردیم حتما برای شما این سوال پیش آمده که چه زمانی باید از لینک نوفالو استفاده کنیم؟ با این‌‌که ترجیح ما همیشه لینک‌‌های فالو هستند اما در صورت نیاز شما می‌توانید در چهار مورد از لینک‌‌‌های نوفالو استفاده کنید. در زیر به این موارد اشاره می‌کنیم و در مورد هر کدام به صورت کوتاه توضیحی خواهیم داد:

۱. زمانی که می خواهیم به سایت‌هایی با محتوای نامرتبط لینک دهیم

گاهی اوقات ممکن است در سایت خود به صفحاتی لینک دهید که محتوای آن سایت ارتباطی با حوزه‌ی فعالیت شما ندارد یا این‌‌که از صحت مطالب آن صفحه آگاهی ندارید و نمی‌خواهید سایت مقصد را تایید کنید پس باید از لینک نوفالو استفاده کنید. در این صورت شما به گوگل می‌گویید که درست است که من به این صفحه لینک داده‌ام اما آن را تایید نمی‌کنم.

۲. وقتی که فعالیت سایت شما فروش لینک به صورت اسپانسری است

الگوریتم‌های گوگل بسیار حساس هستند پس باید مراقب باشید و سنجیده قدم بردارید. هر چند استفاده از کد نوفالو ریسک بالایی دارد اما گاهی افراد به دنبال استفاده از آن هستند. خرید لینک بر طبق دستورالعمل‌های گوگل یک فعالیت غیرمجاز به حساب می‌آید بنابراین برای این‌‌که توسط گوگل جریمه نشوید، نباید بطور واضح لینک‌ها را در وب‌سایت خود بفروشید. تنها راهکار در به‌کار بردن این مدل لینک‌ها استفاده از ویژگی rel=nofollow یا  rel=sponsored یا ترکیب هر دوی آن‌ها به صورت rel=sponsored nofollow در تمام لینک‌های پشتیبانی شده‌است.

۳. زمانی که با لینک های وابسته مواجه می شوید

از موارد دیگری که می‌توان از کد نوفالو استفاده کرد، در مقابل لینک‌های وابسته است. رفتار با لینک‌های وابسته بسیار شبیه به مورد قبلی است اگرچه پیوندهای وابسته به خودی خود “لینک‌های حمایت شده” نیستند، اما بهترین کار این است که آنها را دنبال نکنید و بهترین روش استفاده از rel = sponsored برای پیوندهای وابسته است.

۴. هنگامی که محتوا توسط کاربران تولید می شود

بسیار زیاد پیش آمده که کاربران در سایت‌های دیگر برای تبلیغ سایت خودشان لینک‌هایی را گذاشته‌اند. هر زمان که بازدید کننده‌ای بتواند لینکی را در وب سایت شما وارد کند (در بیشتر موارد این اتفاق در بخش نظرات یا پست های انجمن می‌افتد) باید از ویژگی rel = ugc استفاده کرد. در کل پیشنهاد می‌کنم از لینک‌های فالو استفاده کنید به دلیل این‌که مورد تایید گوگل است و امنیت بالاتری دارد و از همه مهم‌تر به سایت شما آسیبی وارد نمی‌کند.

دلایل استفاده از لینک نوفالو 

هر چند مزایای استفاده از لینک‌های فالو بیش‌تر است و تاثیرپذیری بهتری دارد اما شاید گاهی مجبور شویم از لینک‌های نوفالو در سایت خود استفاده کنیم. دلایل مختلفی می‌تواند برای استفاده از لینک نوفالو وجود داشته باشد که در این‌جا به چهار مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

جلوگیری از هرزنامه نویسان

اگر صفحات شما به یک وب‌سایت اسپم (هرزنامه) لینک شده باشد یا در قسمت نظرات وب‌سایت شما  لینک اسپمی داده شده‌باشد، می توانید از کد nofollow برای هرزنامه و پیوندهای نامناسب استفاده کنید تا تأثیر آنها را در رتبه‌ی سایت شما از بین ببرد و در نتایج جستجوی گوگل به جایگاه سایت شما آسیب نزند.

دوری از بک‌لینک های پولی

اگر واقعاً می‌خواهید روی گوگل تأثیر بگذارید بهتر است از لینک‌های نوفالو برای تبلیغات خود استفاه کنید، به دلیل این‌که گوگل راه‌های زیادی برای تشخیص لینک‌های خریداری شده و مجازات آن‌ها دارد که یکی از آن‌ها سیستم گزارشگری کاربر است. بک‌لینک‌های پولی می‌تواند شامل بنرها و تبلیغ‌های متنی باشند. بنابراین در تبلیغات خود از لینک nofollow استفاده کنید. تنها در صورتی که قصد افزایش رتبه‌ی صفحه‌ی خود را داشته باشید از لینک فالو استفاده کنید.

از تکرار محتوا جلوگیری کنید

اگر در صفحه‌ی سایت خود دو لینک مختلف به یک صفحه داخلی یا خارجی دارید که از انکرتکست (متن لینک شده) متفاوت برخوردارند، بهتر است یکی از پیوندها را با استفاده از کد nofollow نادیده بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان در سایت خود از این روش و از لینک دادن یک صفحه به دو انکرتکست متفاوت استفاده نکنید

از کاهش اعتبار خود جلوگیری کنید

اگر از لینک‌های خارجی بسیار زیادی در سایت خود استفاده می‌کنید و با این‌کار لینک‌های خوبی از وب‌سایت های دیگر دریافت می‌کنید باید بدانید که در ازای آن اعتبار زیادی را تقدیم وب‌سایت‌هایی که به آن‌ها لینک می‌دهید خواهیدکرد. هر چند ما سعی می‌کنیم فقط در مورد سایت‌های رقیب این استراژی را داشته باشیم و برای این‌کار با کمک کد نوفالو می‌توانید از کاهش اعتبار خود جلوگیری کنیم.

چگونه می توانیم لینک‌ نوفالو را به صورت دستی ایجاد کنیم؟

ایجاد کردن لینک‌های نوفالو به طریق دستی نیز امکان‌پذیر است، برای مثال شما یک پست اسپانسری را در وبلاگ خود پذیرفته‌اید و حالا برای افزودن ویژگی nofollow به پیوندهای داخل مقاله، باید کد آن را اصلاح کنید که مراحل انجام این کار شامل موارد زیر است:

  • در ویرایشگر وبلاگ خود، به نمای HTML بروید تا بتوانید مستقیماً کد را ویرایش کنید.

  • پیوندی را که می خواهید به صورت nofollow ایجاد کنید، پیدا کنید.

  • کد nofollow را به صورت زیر اضافه کنید: <a href= http://www.example.com/UP rel=UPnofollowFC>انکرتکست نمونه</a>

نکته: اگر از وردپرس استفاده می‌کنید برخی از تم‌های برتر وردپرس این امکان را دارند که به هنگام لینک‌سازی از شما سوال می‌کنند که می‌خواهید پیوند را به صورت فالو ایجاد کنید یا نوفالو؟ به همین دلیل دیگر نیازی به نوفالو کردن لینک‌ها به صورت دستی ندارید.

آیا لینک‌ های نوفالو ارزش سئویی دارند؟

بله،لینک‌های نوفالو بر سئو سایت تأثیر می‌گذارند. نوفالو بودن لینک‌ها به این معنی نیست که ربات‌های گوگل نمی‌توانند به سایت لینک شده دسترسی داشته باشند بلکه فقط از دادن اعتبار به سایت لینک شونده جلوگیری می‌شود. با توجه به ابن‌که ممکن است لینک‌های nofollow به طور مستقیم رتبه‌ی وب سایت شما را افزایش ندهند اما با این حال می توانند از چند طریق ایجاد ارزش کنند. در زیر به صورت مختصر به شرح آن‌ها می‌پردازیم:

1. لینک های نوفالو برای طبیعی به نظر رسیدن بک‌لینک ها ضروری است

طبیعی است که یک وب سایت ترکیبی از لینک‌های فالو و نوفالو داشته باشد. در واقع به روزرسانی Google Penguin تشخیص داد که داشتن همه لینک‌های فالو برای یک وب سایت مشکوک است، خصوصاً اگر همه آن پیوندها از انکرتکست یکسان برخوردار باشند. شاید بتوان گفت داشتن لینک‌های نوفالو به صورت اندک در سایت نقطه ضعف نیست اما پیشنهاد ما همچنان استفاده از لینک‌های فالو است.

2. لینک های نوفالو می توانند ترافیک ایجاد کنند و میزان بازدید را افزایش دهند

پیوندهای بسیاری از وب سایت های پربازدید روی nofollow تنظیم شده است، اگرچه ممکن است مستقیماً در PageRank وب سایت شما سهیم نباشند. زمانی که افراد برای بازدید از سایت شما کلیک می کنند، می توانند منبع خوبی برای ایجاد ترافیک باشند به دلیل این‌که هر چه میزان ورود و توقف کاربر در سایت شما بیش‌تر باشد رتبه سایت بالاتر می‌رود.

3. لینک های نوفالو می توانند به رشد لینک های فالو کمک کنند

قرار گرفتن در معرض لینک‌های سایت‌های معروف می‌تواند جذب بیشتری را به همراه داشته باشد. با شنیدن شدن شما توسط تعدا افراد بیش‌تر احتمال دستیابی به لینک‌های فالو به صورت ارگانیک افزایش می‌یابد. کاربران لینک‌هایی که توسط سایت‌های معروف تبلیغ می‌شود را دنبال می‌کنند و این اتفاق به دیده شدن بیش‌تر سایت شما کمک خواهد کرد.

آیا در لینک سازی داخلی نیازی به استفاده از لینک نوفالو داریم؟

لینک‌سازی داخلی یعنی به صفحات دیگری از سایت خودتان لینک دهید اما شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که در لینک‌سازی داخلی هم نیازی به استفاده از کد نوفالو هست؟ 

به هیچ وجه در لینک‌سازی داخلی نیازی به استفاده از لینک نوفالو نیست و فقط زمانی از کد نوفالو در لینک‌سازی داخلی استفاده می‌کنیم که صفحه‌ی داخلی سایت ما توسط تگ Noindex یا فایل Robots.txt از دسترس گوگل خارج شده باشد. گاهی اوقات افراد تصور می‌کنند که لینک‌دهی به صورت نوفالو در بخش‌های داخلی سایت مثل صفحه‌ی تماس با ما، درباره ما و … می‌تواند اعتبار بیش‌تری را به قسمت‌های مهم‌تر سایت بدهد در حالی که این تصور کاملا اشتباه است.

روش‌های تشخیص لینک فالو و لینک نوفالو

قطعا با نگاه کردن به یک لینک نمی‌توانید متوجه فالو یا نوفالو بودن آن شوید، به دلیل این‌که از نظر ظاهری این لینک‌ها تفاوتی با هم ندارند. روش‌های مختلفی مثل کد HTML، برخی افزونه‌ها و ابزار وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید تشخیص دهید که یک لینک از نوع فالو یا نوفالو است. در زیر به 3 مورد از این روش‌ها اشاره می‌کنیم و به شما می‌گوییم که در هر روش باید چگونه این بررسی را انجام دهید:

1. کد HTML را بررسی کنید (مناسب برای لینک‌ های منفرد)

اگر می دانید بک‌لینک در کجا قرار داده شده‌، ساده‌ترین راه این است که نگاهی به کد HTML وب سایت مراجعه‌کننده بیندازید. برای بررسی کد HTML تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که روی پیوند، کلیک راست کرده و Inspect یا Inspect element را انتخاب کنید (بسته به مرورگر متفاوت است) یا Ctrl + Shift + I را در Chrome فشار دهید. بعد از آن‌که کد را بررسی کردید اگر برچسب rel= nofollow را پیدا نکردید، یک پیوند استاندارد از نوع فالو دارید.

2. افزونه های جستجوگرها (مناسب برای لینک های خروجی)

برنامه‌های افزودنی یا همان افزونه‌ها‌ی مختلف مرورگر به شما کمک می‌کند تا لینک فالو و نوفالو را شناسایی کنید. به عنوان مثال، در افزونه‌ی Mangools SEO، می‌توانید به سرعت‌ وضعیت همه‌ی پیوندهای خروجی را از یک صفحه خاص بررسی کنید، برای این‌کار به برگه SEO در صفحه بروید و روی پیوندهای خروجی کلیک کنید
روش دیگر ، شما فقط می توانید بر روی هر صفحه کلیک راست کنید ، به Mangools SEO بروید و Highlight Nofollow and Dofollow را انتخاب کنید.

3. ابزار تجزیه و تحلیل بک‌ لینک (عالی برای لینک های ورودی)

یکی دیگر از روش‌های تشخیص لینک‌ها توسط ابزار تجزیه وتحلیل است. در صورت نیاز به تجزیه و تحلیل پیوندهای ورودی، می‌توانید از یک ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک مانند LinkMiner استفاده کنید. برای انجام این‌کار، فقط کافیست تا دامنه یا URL را وارد کنید تا این ابزار تمام لینک‌های بازگشت آن دامنه یا صفحه را به شما نشان دهد.

بهترین نسبت لینک‌ نوفالو به لینک فالو چیست؟

برای لینک‌هایی که به سمت سایت شما هدایت می‌شوند، یک نسبت مشخص و مناسب برای بک‌لینک‌های nofollow به follow در نظر گرفته نشده‌است. برخی از افراد فکر می‌کنند 50/50 ترکیب خوبی است، برخی می‌گویند 40/60 و بعضی دیگر نسبت 30/70 را هدف قرار می‌دهند. با نگاهی به وب‌سایت‌های برتر توسط الکسا رنک در ایالات متحده‌، این ترکیب ممکن است به 75/25 نزدیکتر باشد که نشان می دهد موفق‌ترین وب‌سایت‌ها تعداد بیشتری پیوند follow دارند.

بهترین ترکیب برای سایت شما طبیعتاً شامل انواع مختلفی از پیوندها خواهد بود. برای دریافت ایده‌ای درباره‌ی این‌که چه چیزی برای سایت شما بهتر است، نمونه‌‌ای از وب‌سایت‌ها را در یک فضا یا کسب و کاری مشابه با سایت خودتان بررسی کنیدو برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر در این موضوع دنبال سایت‌هایی باشید که از قبل رتبه‌ی بالایی دارند.s

برای اعتبار بیشتر فقط از لینک فالو استفاده کنیم

محتوا پادشاه است!” احتمالا این جمله به گوش‌تان خورده باشد اما نکته‌ی مهم این است که تاثیرش را می‌توان همه‌جا دید به دلیل این‌که همگی به صفحه‌ای لینک می‌دهند که محتوای خوبی دارد. در بحث سئو این مسئله اهمیت بالایی دارد چرا که وقتی به یک سایت لینک‌های زیادی داده می‌شود گوگل با خودش می‌گوید که حتما این سایت ارزشمند بوده پس لایق رتبه‌ی بالاتری است. در نهایت باید گفت که لینک‌‌سازی و انتخاب نوع درست بین لینک فالو و لینک نوفالو از اهمیت بالایی برخورد است. در واقع به هنگام لینک‌سازی خارجی به‌وسیله‌ی یک لینک‌دهی خوب می‌توانیم رتبه سایت خود را بهبود دهیم و در نتایج جستجوی گوگل یک سر و گردن بالاتر از لینک‌های دیگر حاضر شویم.

انتخاب صحیح در نوع لینک‌دهی هم مانند هر موضوع دیگری از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر به اشتباه عمل کنیم قطعا به سایت خود صدمه خواهیم زد.

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس

 
  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi