ساخت اپلیکیشن چه میزان هزینه نیاز دارد:
ساخت اپلیکیشن چه میزان هزینه نیاز دارد:

با توجه به گسترش روزافزون بازار موبایل و اینترنت  بزودی همه مؤسسات و شرکت ها به ساخت اپلیکیشن ها  رومی آورند. به وضوح قابل پیش بینی می باشد که  در آینده نزدیک مشاغل و کسب وکارهای کوچک و بزرگی که مجهز به این فن آوری شده اند از رقبای سرسخت خود پیشی می گیرند.

شاید شما هم به عنوان یک کارفرما به این امر که چگونه می توانید یک اپلیکیشن برای کسب وکار خود داشته باشید فکر کرده اید  و در بازار بزرگ اپلیکیشن سازها با قیمت های متفاوتی روبه رو شده اید که نمی دانستید به  چه دلیلی باید چنین هزینه های پرداخت کنید  ویا اینکه  آیا تمام این امکانات برای اپلیکیشن شما نیاز می باشد یا خیر؟

 در این مقاله سعی براین شده که شما را با عوامل مختلف تأثیر گذار بر قیمت اپلیکیشن ها آشنا کنیم:

همان طور که می دانید اپلیکیشن های متفاوتی در بازار موجود هستند مثل بازی های موبایلی  یا اپلیکیشن های که خدماتی خاصی دارند  و یا اپلیکیشن های به عنوان ابزار کمکی و آموزشی  که به صورت آنلاین و یا آفلاین خدماتی را ارئه می دهند و ...

به طور کلی هزینه لازم برای ساخت یک اپلیکیشن به مشخصات و کارایی های آنو همچنین زمانی که یک برنامه نویس برای آن صرف می کند بستگی دارد .

عوامل تأثیر گذار درقیمت  اپلیکیشن ها عبارتند از:

1.امکانات وخدماتی که ارائه می دهد:

اپلیکیشن ها از حیث ویژگی های فنی داخلی و موضوع دارای دسته بندی مختلفی هستند که عبارت است از:

اپلیکیشن های ساده حاوی اطلاعات شرکت ها
اپلیکیشن های نمایش دهنده ایمیل روی دستگاه
اپلیکیشن های مبتنی بر بانک اطلاعات با قابلیت سفارشی کردن
اپلیکیشن های که با اطلاعت خارج برنامه ای به روز می شوند مثل آب وهوا، Twitter یا خبرخوان ها
اپلیکیشن های پیچیده بازی ها
 

2. براساس محتوای درون برنامه ای :

اپلیکیشن ها بر اساس محتوی به دو دسته  محتوی ثابت و پویا تقسیم بندی می شوند.

محتوی ثابت  یعنی همیشه یکسری اطلاعات ثابت وجود دارد و این اطلاعات به روز رسانی نمی شوند.اما محتوی پویا همیشه اطلاعات ثابتی در آن وجود ندارد و از طریق یک منبع خارجی به روز رسانی می شوند. در این نوع اپلیکیشن  همیشه به یک پایگاه داده در اینترنت متصل می باشد و در هنگام ارائه مطلب جدید تغییرات لازم در آن اعمال می شود که مطمئناً در محتوای پویا اپلیکیشن شما نیاز به قابلیت های به روزرسانی ، ذخیره و دریافت اطلاعات از سرور دارد که باعث بالا رفتن هزینه اپلیکیشن شما می شود.

3.پلت فرم مورد نظر برای اجرا اپلیکیشن:

اینکه اپلیکیشن روی کدام یک از پلت فرم های اندروید ، ios  ، ... اجرا شود دارای قیمت ها و هزینه های مختلفی می باشد و اگر بخواهید روی همه و یا بیشتر از یک پلت فرم اجرا داشته باشد هزینه ساخت  شما بالا می رود.

4.زبان برنامه نویسی سمت سرور :

اینکه اپلیکیشن شما قرار است روی چه پلت فرمی اجرا شود مستلزم به کار گیری زبان های مختلفی می باشد که دراینجا به معرفی مختصری از این زبان های برنامه نویسی می پردازیم:

1.زبان برنامه نویسی Java:زبانی که هم در اندروید ، ویندوز و مک قابل اجرا می باشد و بیشتر با آن آپ های  موبایلی طراحی می کنند.

2.زبان برنامه نویسی c# : زبانی که هم در اندروید و ویندوز قابل اجرا  می باشد .

3.زبان برنامه نویسی PHP:این زبان سمت سرور که به همراه کدهای html برای ساخت وب سایت ها و آپ های های مبتنی بر وب استفاده می شود.

زبان برنامه نویسیJava script : که این زبان برنامه نویسی برای نرم افزارهای دیسک تاپی و بازی ها طراحی شده است.

زبان برنامه نویسی  objective c : که شرکت اپل برنامه های مک و آپ های ios را به این زبان طراحی می کند.

زبان برنامه نویسی c++ : این زبان برای نرم افزارهای سیستمی و بازی های ویدئویی بیشترین کاربرد را دارد برای آپ های اندروید بسیار ضعیف به کار برده می شود.

و زبان های بسیار دیگر....

5.میزان امنیت :

امنیت اپلیکیشن برای اپلیکیشن های که عملیات پرداخت درون برنامه ای دارند مثل فروشگاه ها دارای اهمیت بالایی است . برای اینکار باید اپلیکیشن در سمت سرور رمزنگاری شود  که  باعث پیچیدگی اپلیکیشن و هزینه بیشتر برای شما می باشد.

6.قابلیت ثبت نام کاربران:

برای اپلیکیشن ها مانند اپلیکیشن های فروشگاهی نیاز به قابلیت ثبت نام و ورود کاربر به حساب کاربری خود دارد، این قابلیت ها به قسمت backend بستگی دارد. البته شما می توانید ورود کاربران را از طریق حساب های ایمیل ، جی میل، تویتر ، فیسبوک و... انجام دهید که البته بسیار ساده تر می باشد و با اینکه نیاز به انجام یکسری کارهای اضافه تر بر روی اپلیکیشن دارد اما ارزان تر می باشد.

7.شرایط توزیع اپ در مارکت ها و استور ها:

گاهی بعضی از سازندگان اپلیکیشن خود عهده دار توزیع آپ شما در بازارها و شبکه های اجتماعی می باشد که البته شاید از جهاتی خیلی خوب باشد اما برای شما یک سری هزینه به ارمغان می آورد.

البته اپلیکیشن سازهای متفاوتی  وجود دارند که خدمات مختلفی را با قیمت های متفاوت ارائه می دهند لازم است شما قبل از اینکه برای ساخت اپلیکیشن خود هزینه ای را صرف کنید به بررسی همه جانبه این اپلیکیشن سازها بپردازید و بهترین را انتخاب نمایید.

تعرفه طراحی سایت | قیمت اپلیکیشن | هزینه تولید اپلیکیشن | مراحل تولید اپلیکیشن | نمونه اپلیکیشن

این مقاله به همت تیم پژوهش و توسعه ی شرکت پاراکس نگارش گردیده

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi